Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-18, 18:05
  #13
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Jo men nu handlar det om regeringen, som anklagar andra för rasism. Jag tror det är få i regeringen som vill bli uthängda som rasister. Du resonerar på samma sätt som man gjorde i det gamla Tyskland, du gör det andra säger, sen tror du att du är utan skuld. Vi vet hur det gick för dom alla, som gjorde som andra sa, man måste ta eget ansvar, man kan inte bara skylla på andra, för vi pratar om vuxna människor. Men tydligen hade du väldigt lite makt som lönesättande chef, du visste inte bättre. Men kan du berätta hur det känns, att dela upp människor efter hudfärg och etnicitet ?

Nu tror jag inte det är vare sig regeringen eller Facket som vill ha lägre löner för invandrare. Det är snarare näringslivet som pressar och använder olika lobby organisationer för att sätta press på regeringen så att de får billig arbetskraft.

Som du kanske märkt så är hela Sverige på väg att nedmonteras. Välfärden skall bort och klass samhället skall in. "Vanligt folk" skall leva i kollektiv, sakna sjukvård och pension, lönerna skall ned. Men inte för de som redan har det gott ställt de skall få det bättre. Företagen kommer att köpa sjukförsäkringar åt sina toppar men inte åt den "lilla människan", vi är på väg mot ett mini USA. Folk kommer precis som i USA behöva ha 2 st lågbetalda arbeten för att kunna överleva.

Redan nu skriker Moderaterna om att höja matmomsen och sänka lönerna. Försäkringar stiger i pris. Så att vanligt folk inte har råd med en försäkring längre.

När man tog in 800 000 nya människor i landet byggde man ett eller 2 nya sjukhus ? Nej naturligtvis inte. trots att vi behövt minst 2 nya sjukhus för att procentuellt hålla vården på den "gamla" nivån. Som sagt det sker en nedmontering av Sverige som välfärdsland och det övergår mitt förstånd hur sossarna kan acceptera detta.

Man använder massinvandringen som ett argument för detta och i slutändan kommer vissa drivande politiker lämna landet med fickorna fulla och sitta på stranden och skratta åt de enfaldiga Svenskarna som gick på det hela så enkelt.

Som chef delade jag inte upp folk efter hudfärg eller etnicitet. Jag sökte folk med kompetens och lojalitet mot företaget. Att någon arg invandrare drog rasist kortet gjorde att h*n "sket i det blå skåpet" och han fick sedan lida för det. Skulle en Svensk göra på samma sätt så är även han rökt och kommer få lämna sitt arbete förr eller senare.

Så det handlar inte om att "lyda" regeringen utan att maximera företagets vinst. Personligen så kan man ge en högre lön men man arbetar för att bidra till företagets vinst inte för att ge "bidrag" till arbetarna. ÄR en arbetare väldigt kunnig, trevlig att ha att göra med, fungerar att samarbeta med, håller sina tider och är allmänt bra så ger man som chef gärna en vettig lön.

Har en arbetare dessutom någon specialkompetens ex i mitt yrke väldigt duktig på att hitta fel och reparera komponenter i styr och regler anläggningar, så betalar man givetvis för detta. Man måste annars så kommer andra företag att bjuda över och rekrytera personen till "sitt" företag.

Skall du förändra så är det snarare globalisterna och förespråkarna för massinvandringen du skall ge dig på. Men även bekämpa korkade politiska förslag som att öka folks matkostnader, skatter och liknande. Men försök se ett steg längre. Vilka ligger bakom dessa tillsynes vansinniga politiska beslut och förslag och vad är syftet? Till vilken sorts land planerar man att föra Sverige ?

Jag har valt ett annat parti än 7-klöverpartiet eftersom de 7 partierna för samma politik och med samma agenda. Att utrota välfärds systemen i Sverige. Notera reklamen på TV.. de vill att du arbetar och ser fram emot din pension..är man 30-40 år idag så lär man få arbeta till 80år innan pension (om man är vanlig arbetare). Flertalet dör innan det. Speciellt om de måste arbeta med farliga arbeten och utan en ordentlig sjukvård.

Folk behöver tänka till.
__________________
Senast redigerad av Milldue 2018-03-18 kl. 18:11.
Citera
2018-03-18, 18:17
  #14
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Jag är ingen kommunist, jag är smart, jag använder rasistkortet, så regeringen inte kan utnyttja invandringen för att dumpa lönerna i Sverige, För det ska löna sig för svenska arbetare, att arbeta i Sverige.

Du efterlyser en lag som redan finns. Den kallas för Regeringsformen och är en av Sverige grundlagar.

Du driver tesen att om Sverige ger invandrare som inte har någon möjlighet att komma in på den ordinarie arbetsmarknaden en möjlighet att istället för att gå hemma och inte göra något istället gör något och får lön för ditt arbete (lägre än vanliga låglönearbeten som finns idag) så kommer andra som har jobb att per automatik få lägre löner. Du försöker stödja din tes med en bunt svepande "argument" och personligt tyckande kryddat med ett "jag-vet-bäst-alltså-har-jag-rätt". Det är sällan jag sett en så tydlighet i Dunning-Kruger-effekten som när jag läser vad du skriver.

"People who boast about their I.Q. are losers."
[Stephen Hawkins, The New York Times, 2004]
Citera
2018-03-19, 08:18
  #15
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Du efterlyser en lag som redan finns. Den kallas för Regeringsformen och är en av Sverige grundlagar.

Du driver tesen att om Sverige ger invandrare som inte har någon möjlighet att komma in på den ordinarie arbetsmarknaden en möjlighet att istället för att gå hemma och inte göra något istället gör något och får lön för ditt arbete (lägre än vanliga låglönearbeten som finns idag) så kommer andra som har jobb att per automatik få lägre löner. Du försöker stödja din tes med en bunt svepande "argument" och personligt tyckande kryddat med ett "jag-vet-bäst-alltså-har-jag-rätt". Det är sällan jag sett en så tydlighet i Dunning-Kruger-effekten som när jag läser vad du skriver.

"People who boast about their I.Q. are losers."
[Stephen Hawkins, The New York Times, 2004]

Är det inte lite märkligt, att regeringen inte tycks ha oroat sig för arbetslösa så här innan, invandringen började. Du går i den klassiska fällan, när regeringen använder det här för att få ner lönerna i Sverige, du köper rakt av det regeringen säger.

Det vi ser är ett resultat av regeringens dåliga politik, regeringen får nu panik, när regeringen inser att dom har tillåtit allt för många människor att invandra till Sverige. Det finns inte tillräckligt med arbeten, företagen anser att invandrarna inte uppfyller kompetenskraven. Då börjar regeringen använda sig av låtsasarbeten, man pumpar in skattepengar till företagen, istället för att skapa riktiga arbeten.

Hade vi inte kommit överens om att AMS var trams ? En misslyckad politik, leder till att regeringen försöker lappa och klistra med subventioner och bidrag. Det viktigaste är ju att det ska se ut som dom arbetar. Regeringen har en övertro på att bidrag och subventioner ska lösa allt. Istället för en riktig arbetsmarknad, har vi något som liknar social verksamhet, regeringen tycks köra med, att företagen ska tycka synd om dessa invandrare, och sen ska företagen anställa dom för att vara snälla.

Vi kommer få se hur företag, gör sig av med personal som har riktiga löner, för att ersätta dom med dessa invandrare, för det är subventionerna och bidragen som lockar företagen att göra så här. Men det kan vara farligt för företagen, att ersätta kompetens med lägre löner, för i slutändan är det viktigaste hur arbetena blir utförda. För börjar servicen bli sämre, då går kunderna till andra företag, vi svenskar har höga krav på företagen, när vi konsumerar varor och tjänster, men det tycks inte regeringen förstå.

Du är en av dom många, som tycks tro, det är bara dom som får lägre löner, till slut kommer även din lön gå ner, börjar man sänka några löner, så kommer alla löner sänkas, och det vet regeringen. Först då kommer du börja klaga, hoppas att du har fått tillräckligt med fakta, så du vet vad det här handlar om. Låt företagen och fackföreningarna och dom arbetslösa, förhandla när någon ska få ett nytt arbete, regeringen behöver inte lägga sig i, vilka företagen ska anställa, låtsasarbeten gör mer skada än nytta.
Citera
2018-03-19, 08:37
  #16
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Nu tror jag inte det är vare sig regeringen eller Facket som vill ha lägre löner för invandrare. Det är snarare näringslivet som pressar och använder olika lobby organisationer för att sätta press på regeringen så att de får billig arbetskraft.

Som du kanske märkt så är hela Sverige på väg att nedmonteras. Välfärden skall bort och klass samhället skall in. "Vanligt folk" skall leva i kollektiv, sakna sjukvård och pension, lönerna skall ned. Men inte för de som redan har det gott ställt de skall få det bättre. Företagen kommer att köpa sjukförsäkringar åt sina toppar men inte åt den "lilla människan", vi är på väg mot ett mini USA. Folk kommer precis som i USA behöva ha 2 st lågbetalda arbeten för att kunna överleva.

Redan nu skriker Moderaterna om att höja matmomsen och sänka lönerna. Försäkringar stiger i pris. Så att vanligt folk inte har råd med en försäkring längre.

När man tog in 800 000 nya människor i landet byggde man ett eller 2 nya sjukhus ? Nej naturligtvis inte. trots att vi behövt minst 2 nya sjukhus för att procentuellt hålla vården på den "gamla" nivån. Som sagt det sker en nedmontering av Sverige som välfärdsland och det övergår mitt förstånd hur sossarna kan acceptera detta.

Man använder massinvandringen som ett argument för detta och i slutändan kommer vissa drivande politiker lämna landet med fickorna fulla och sitta på stranden och skratta åt de enfaldiga Svenskarna som gick på det hela så enkelt.

Som chef delade jag inte upp folk efter hudfärg eller etnicitet. Jag sökte folk med kompetens och lojalitet mot företaget. Att någon arg invandrare drog rasist kortet gjorde att h*n "sket i det blå skåpet" och han fick sedan lida för det. Skulle en Svensk göra på samma sätt så är även han rökt och kommer få lämna sitt arbete förr eller senare.

Så det handlar inte om att "lyda" regeringen utan att maximera företagets vinst. Personligen så kan man ge en högre lön men man arbetar för att bidra till företagets vinst inte för att ge "bidrag" till arbetarna. ÄR en arbetare väldigt kunnig, trevlig att ha att göra med, fungerar att samarbeta med, håller sina tider och är allmänt bra så ger man som chef gärna en vettig lön.

Har en arbetare dessutom någon specialkompetens ex i mitt yrke väldigt duktig på att hitta fel och reparera komponenter i styr och regler anläggningar, så betalar man givetvis för detta. Man måste annars så kommer andra företag att bjuda över och rekrytera personen till "sitt" företag.

Skall du förändra så är det snarare globalisterna och förespråkarna för massinvandringen du skall ge dig på. Men även bekämpa korkade politiska förslag som att öka folks matkostnader, skatter och liknande. Men försök se ett steg längre. Vilka ligger bakom dessa tillsynes vansinniga politiska beslut och förslag och vad är syftet? Till vilken sorts land planerar man att föra Sverige ?

Jag har valt ett annat parti än 7-klöverpartiet eftersom de 7 partierna för samma politik och med samma agenda. Att utrota välfärds systemen i Sverige. Notera reklamen på TV.. de vill att du arbetar och ser fram emot din pension..är man 30-40 år idag så lär man få arbeta till 80år innan pension (om man är vanlig arbetare). Flertalet dör innan det. Speciellt om de måste arbeta med farliga arbeten och utan en ordentlig sjukvård.

Folk behöver tänka till.

Håller med dig, Sverige monteras ner i en allt snabbare takt. Vi vet att brottsligheten har ökat mycket, men regeringen har inte byggt något mer fängelse, för nu får brottslingarna allt kortare straff för brotten dom begår. Regeringen har inte anpassat Sverige, för den höga invandringen, inom något område, man vet att allt fler människor bor i Sverige, då är det rätt självklart att köerna i vården ökar.

Dom flesta tycks vara inblandade, i regeringens åtgärder för att få ner lönerna i Sverige. Fackföreningar företag arbetsförmedlingen, för vi hör ingen som protesterar mot det här. Vi vet inte hur regeringen lyckas få alla att ställa upp på det här ?

Som vi alla förstår, så har alltid en regering ett syfte med sin politik, att tro att regeringen driver den här politiken enbart för att framställa sig som goda och snälla, är svårt att tro. Tror det är EU, som ligger bakom det här, för vi ser samma utveckling i alla EU-medlemsländer. Man tycks bedriva det här, för att få ner lönerna i länderna. Och tror ni det ligger något annat syfte bakom regeringens politik, då får ni skriva det här. Men jag är rätt övertygad om att jag har rätt.
Citera
2018-03-19, 08:57
  #17
Avstängd
Mertillens avatar
Det politikerklassen velat ha är två saker.

*Nya väljargrupper. Man mutar dem med bidrag och bostäder.
*Ersättning från näringslivet som tack för hjälpen för att man utökat arbetskraftsstyrkan. Politikerna är korrumperade men de kan inte alla bli avlönade av näringslivet. De är för många och de är lite bakom.

Man talar om för det svenska folket att man gör det här av humanistiska skäl. Men det är inte demokratiskt. Makten ska utgå från folket, inte från politikerklassen. Folket ska be politikerklassen att föra folkets talan. Nu är det så bakvänt så politikerklassen talar om för folket vad som gäller för Sverige och alldeles för många ifrågasätter inte ordningen. Ja det är för sorgligt alltihop.
Citera
2018-03-19, 09:00
  #18
Medlem
Om en politiker inte klarar av att göra sitt jobb vill jag att rätten ska gå i två riktningar, jag vill avsätta honom eller se till att kabinetten får låg lön för man benchmarkar sig mot privat sektor hela tiden men man ligger ljusår ifrån när det gäller att ta ansvar och kunna prestera något (att stjäla, ljuga och inte snacka ren svenska är ingen "prestation").
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback