Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 15:09
  #1
Medlem
Min magsafeladdare har börjat gulna. Eller rättare sagt kabeln. Några tips på hur man kan få rent den?
Citera
2018-03-18, 15:26
  #2
Medlem
jiZZeds avatar
Ingen aning om det går med sladdar. Eller ens beror på uv skada. Röker du inomhus?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Retr0bright
Citera
2018-03-18, 16:12
  #3
Medlem
Äter du mycket ostbågar?
Citera
2018-03-18, 20:09
  #4
Medlem
0x539s avatar
Tänk vad man kan hitta om man kan använda Google, en bortglömd konst som bara de vassaste akademiker verkar kunna behärska i dagens samhälle:

Citat:
In 2009, Greenpeace successfully lobbied Apple to remove PVC from their cables with their “Green My Apple” campaign.

We don’t know exactly what rubber/plastic compound Apple cables are made from today, but it is more porous than PVC, and tends to absorb the oils from your skin over time, which causes the yellow color. It also disintegrates a lot sooner than PVC.

Other cable manufacturers use PVC, TPE, or nylon, which does not have this problem, and can usually be cleaned with soapy water.
Citera
2018-03-18, 22:19
  #5
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonisBader
Min magsafeladdare har börjat gulna. Eller rättare sagt kabeln. Några tips på hur man kan få rent den?

Min med...
Konstigt.
Citera
2018-03-19, 08:33
  #6
Medlem
Farbror Fazers avatar
Kass kvalité som med mycket annat från apple. Skönt för dom att man kan peka på greenpeacehistorien då och vända det till något "positivt" för oss alla
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback