Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 14:42
  #1
Medlem
Amarantis avatar
Ålder: 25 år

Vikt: 85 kg

Längd: 177 cm

Uppskattad BF%: Relativt oklart, cirka 20%.

Medicinska problem: Inga

Styrkestats, bänk, böj och mark: En rep bänkpress 105 kg, övriga har jag inte testat en rep max tyvärr

Nuvarande kostupplägg: Håller på och lägger upp ett schema just nu, för nästa kur är inte förrän om sex veckor så jag är inte klar med planeringen ännu.

Träningserfarenhet: Styrketräning cirka 6 månader

Tidigare kurer: Testo E 250 mg E5D

Eget förslag till kur: Testo E 250 mg var 6e dag, totalt 10 ampuller i 60 dagar. Kombinerat med trenbolon A eller E, är ännu osäker på vilket alternativ som är bäst, och i vilken dos. Jag tänker 250 mg/vecka, inte allt för högt alltså.

Eget förslag till PCT: Råd och hjälp efterfrågas här helt. Nolva är ju inte tillräckligt för en sådan här kur.

Mål med kuren: Gå ner i BF, se hårdare ut och såklart lägga på volym och styrka.


Som ni märker så är jag inte helt insatt inom AAS och det är förståeligt att jag kommer bli klandrad för dittan och dattan. AAS är något man ska respektera och det är jag helt införstådd med. Jag försöker därmed i denna tråd få så många möjliga råd och tips som jag bara kan. Studerar AAS febrilt just nu för att bli mer kunnig och inför min nästa kur behöver jag input från erfarna här på Flashback.

Tren är ju både hatad och älskad men jag hoppas att ni kan lägga förutfattade meningar åt sidan. Det som oroar mig mycket är håravfallet som tren förmodligen kommer inbringa. För drygt en månad sen klev jag en 11 veckors kur med testo only, 250 E5D. En relativt klen kur men bra för att testa vattnet så att säga. Jag fick överraskande bra resultat. Ökade 6 cm i omkrets runt mina biceps, 4 cm på underarmarna, slimmade ner brösten rejält (dom var lite hängiga) och ökade samtidigt 10 cm runt bröstet. Ökade massivt i styrka. Jag har lyckats bibehålla dessa måtten efter kuren, samt styrkan, trots att jag tappat fyra kilo sedan jag klev av för en månad sen. Försöker hålla igång träningen så gott jag bara kan efter kuren.

Det enda negativa jag verkligen fick under min testo kur var håravfall. Jag har sedan en månads tid börjat använda mig av finasterid och minoxidil för att förhoppningsvis återfå min forna glans. Men finasterid hjälper ju bara mot testo och inte tren, då tren inte konverteras till DHT. Mot tren är min förhoppning att minoxidil och ketokonazol ska sätta stopp för håravfallet.

Varför jag väljer att köra 60 dagar är för att det var en perfekt tid under min förra kur, det var då jag ökade konstant tills det till slut stabiliserade sig någorlunda dom sista veckorna. Jag vill att tren + testo kombon ska ge mig mer hårdhet, större muskler, sänka BF och att jag gör allt i min makt för att åtminstone bibehålla mitt nuvarande hår.

Tren A håller sig inte kvar så länge i systemet om jag upplever att håravfallet blir för allvarligt. Då kan jag kliva av omedelbart och hålla mig till testo. Men Tren A ska ge mer bieffekter vad jag läst?
Citera
2018-03-18, 15:01
  #2
Medlem
snälla lugna dig..

jag ber dig verkligen och lyssna och inte tycka jag är en jävla neggare

1: du har inte ens klivit av din första kur än... en månad off säger du, är det off PCT eller off gear?

är det off gear så har du inte ens gjort klart din PCT, är det off PCT så har nolva inte ens lämnat kroppen än

2: du ska alltså ''vila'' 6 veckor ifrån din förra kur vilket igentligen är snarare 2 veckor vila då åter igen nolva inte ens lämnat kroppen fullt

3: tren som andra kur, börjar bli ett tydligt mönster här att du gärna suttar på hela dunken med bensin istället för att hälla på lite i taget

4: först och främst ska ditt hår avfall vara ditt minsta bekymmer i denna världen, det är väldigt tydligt att du antingen inte är insatt i trens biverkningar på kroppen alternativt prioriterar du åt helvete

5: dina leder och ligament är inte redo för tren och du kommer förstöra din kropp mer än vad du hjälper den att utvecklas i styrka

6: kort tränings erfarenhet av dina 6 månader så har du gjort en kur på 2 månader av vad du själv sagt

7: bristande kunskaper inom PCT vilket inte är smart att kombinera med tren

8: nu chansar jag men du har förmodligen ingen aning om hur du kontrar prog. gyno eftersom du har dålig koll på PCT och då ska du inte heller röra tren

9: sannolikheten att du lyssnar på detta är jävligt liten så kan jag säga att när jag kör tren och drar fingrarna igenom mitt hår är det som att dra en dammvippa på översta hyllplan av bokhyllan, det fucking rasar....

finns det någon annan kur som du kan tänka dig att göra innan du ger dig på det värsta av det värsta? ju mer du kan dra nytta utav mindre prepp ju mer kan du dra nytta utav mer prepp senare tänk på det.. du har ju många år på dig att kura och bli mycket mycket större men det är som att åka snowboard, men ger sig inte på big fat momma och gör backflip det första man gör
Citera
2018-03-18, 17:10
  #3
Avstängd
SÅ om jag uppfattat det rätt så har du tränat i 6 månader och ska påbörja din andra kur där du ska ha med tren?
Citera
2018-03-18, 17:53
  #4
Medlem
Amarantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
snälla lugna dig..

jag ber dig verkligen och lyssna och inte tycka jag är en jävla neggare

1: du har inte ens klivit av din första kur än... en månad off säger du, är det off PCT eller off gear?


Off PCT. Otydligt där.

3: tren som andra kur, börjar bli ett tydligt mönster här att du gärna suttar på hela dunken med bensin istället för att hälla på lite i taget

Tren är defintivt inget att leka med, det förstår jag, och om jag ska ge mig in i leken så är ansvaret helt på mig, vilket är därför jag försöker sätta mig in i det så mycket som möjligt.

4: först och främst ska ditt hår avfall vara ditt minsta bekymmer i denna världen, det är väldigt tydligt att du antingen inte är insatt i trens biverkningar på kroppen alternativt prioriterar du åt helvete.

Du har helt rätt. Jag är väl medveten om riskerna med tren och min prioritering är nog åt helvete. Motsäger inte det alls.

5: dina leder och ligament är inte redo för tren och du kommer förstöra din kropp mer än vad du hjälper den att utvecklas i styrka

Värt att ha i åtanke innan jag bestämmer mig för vilken kur jag ska köra.

6: kort tränings erfarenhet av dina 6 månader så har du gjort en kur på 2 månader av vad du själv sagt

Stämmer.

7: bristande kunskaper inom PCT vilket inte är smart att kombinera med tren

Ja, har bristande kunskaper i PCT och jag sätter mig in i ämnet så mycket jag bara för att lära mig.

8: nu chansar jag men du har förmodligen ingen aning om hur du kontrar prog. gyno eftersom du har dålig koll på PCT och då ska du inte heller röra tren

Ponera att man lär sig. Jag har fortfarande 6 - 8 veckor till nästa kur. Kanske drygar ut det till 10 veckor. Mycket kunskap att ta in tills dess. Jag går inte en mastersutbildning inom kärnfysik precis.

9: sannolikheten att du lyssnar på detta är jävligt liten så kan jag säga att när jag kör tren och drar fingrarna igenom mitt hår är det som att dra en dammvippa på översta hyllplan av bokhyllan, det fucking rasar....


Sannolikheten att jag tar åt mig dina tips är stora. Jag frågar mer erfarna. Folk med åratal av träning bakom ryggen. Folk som har fått biverkningar och som vill hjälpa och avråda, eller hjälpa till och föreslå hur jag kan göra det bästa av situationen. Då är det klart jag lyssnar. Du har vettiga saker att komma med. Har haft vänner som kör tren + test som första kur med grymma resultat, men det är snarare undantagen än regeln. Behöver nödvändigtvis inte gå detsamma för mig.

Har du försökt kontra håravfallet på tren med t.ex. minoxidil/ketokonazol? Om ja, hur har det funkat?

finns det någon annan kur som du kan tänka dig att göra innan du ger dig på det värsta av det värsta? ju mer du kan dra nytta utav mindre prepp ju mer kan du dra nytta utav mer prepp senare tänk på det.. du har ju många år på dig att kura och bli mycket mycket större men det är som att åka snowboard, men ger sig inte på big fat momma och gör backflip det första man gör

Jo, jag har även testo only som förslag, 500 mg/vecka i 10 veckor. Det funkade bra innan och den här gången är det enbart 150 mg mer per vecka än sist.

Men... du som är insatt i ämnet. Om vi leker med tanken att jag väljer att vara ett spån och ändå köra den förslagna kuren trots alla varningar. Har du tips och förslag gällande harm reduction. Jag kommer självfallet leta fram en klockren PCT, äta otroligt bra, träna korrekt osv.

Tack för ditt svar.
__________________
Senast redigerad av Amaranti 2018-03-18 kl. 18:07.
Citera
2018-03-18, 20:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti
Tack för ditt svar.


om vi leker med tanken vilket vi inte ens borde göra men what the fuck det är ditt liv

jag har aldrig försökt bli av med just den biverkningen med håravfall då det som påtalat är mitt minsta bekymmer och jag kurar rätt hårt så håret ryker oavsett vad jag gör i slutändan :P just nu har jag fylligt hår trots några vändor med DHT men jag har helt enkelt försonat mig med den tanken

ska du göra detta så ska du ha kontroll över ditt östradiol, du ska även ha koll och förståelse för ditt progesterone och hur detta påverkar ditt östradiol.. du behöver veta hur du reglerar dessa hormon nivåer mer om det strax...

du ska även göra kontroller av samtliga blodvärden som är relevanta om du ska köra tren, testo kan man komma undan med en hel del smärt fritt men tren är seriöst inget du ska leka med... jag har fått akut njur svikt pga skiten en gång som idag tacka gudarna för det är helt borta men lek lite med tanken att leva och vara beroende av dialys.....

du ska vara införstådd med varför och hur du använder nolva, clomid, HCG, arimidex, letrozole, pramipexole samt/och/eller cabergoline..

du ska ta det lugnt med tren för återigen din kropp är inte redo för den styrkan som kommer komma så snåla med doseringen.. halvera den dosen du har tänkt att köra, jag är vad många kallar en stor kille och 350 mg ew räcker för mig

vad som händer här är att du har kört träning i 3 månader och fått nybörjar gains (vilket kommer exploderande) sen kör du din första kur med testo och dina gainz åter igen exploderar och sen slänger du in tren och din styrka exploderar, med detta sagt så är det raka motsatsen vad resten av din kropp gör, den strävar efter homeostas samtidigt som den konstant försöker reparera leder och ligament som sagt och fortsätter man såhär konstant så kommer det smälla just saying.. nu förutsätter jag att du har gjort otroliga resultat på dina 6 månader här med tanke på att du ska köra tren annars ska du verkligen se över din näring och din träning samt återhämtning först och främst

hoppas att moral morsan kan ha bidragit med någonting här iallafall
Citera
2018-03-21, 00:09
  #6
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Nej nej nej. Avbryt. Du är på väg åt helt fel håll. Tänk om tänk rätt.

Mvh,

-Alfred
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback