Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 13:43
  #1
Medlem
Man vet att våren är på ingång när man ser dessa härliga filurer ploppa upp utrustade med sina nysmorda rullatorer och sin finaste huvudbonad. Frågan som jag alltid ställer mig själv är den samma, vad tittar dessa gamlingar på?

Senast i förmiddags så såg jag en tant klädd i en stickad mössa och solglasögon sittandes i sin rullator nere vid kanalen, jag kände mig såklart nyfiken och bestämde mig för att slänga ett getöga från hennes perspektiv för att finna vad hon vilade ögonen på. Till min stora förvåning så var det enda i hennes synvinkel av värde en bropelare! Det kan väl inte vara så himla intressant att titta på tänkte jag, men hon kanske är så nöjd med sin närvaro att det egentligen inte spelar någon roll vad hon lägger ögonen på?

Har ni också märkt av detta? Vad tror ni? Är de kanske så pass drogpåverkade att de kan njuta av precis vad som helst?
Notera också att de sällan har hörlurar, så en hipp freestyle eller dylikt är uteslutet!
Citera
2018-03-18, 13:50
  #2
Medlem
Dom vilar mer bara än att kolla på något just speciellt.
Citera
2018-03-18, 13:57
  #3
Medlem
Haha! De vilar väl benen för att de inte de inte orkar gå så långtrött utan att vila... Men jag tror framförallt att de är lättroade av att bara se lite solljus och glo på folk. Glada av att vara ute ur sin ensamma lägenhet en stund..
Citera
2018-03-18, 14:01
  #4
Avstängd
Har fjällvandrat mycket och det händer att man ibland sätter sig för att bara njuta, dock är det inget speciellt man ser, det brukar vara som tidigare ggr. Samma sak när man ankrar med båten i skärgården eller softar på balkongen.
Citera
2018-03-18, 14:04
  #5
Medlem
Du glömmer bort att de här människorna är inte 90-talister med trasiga hjärna som behöver nya intryck hela tiden för att inte få ångest. Dom klarar sig fint med att bara sitta och tänka.
Citera
2018-03-18, 20:55
  #6
Medlem
Isnatts avatar
Jag vet inte vad dom tittar på men dom är väldigt aktiva nu för tiden!
Och deras motordrivna stolar går väldigt fort! Dum susar verkligen fram. Ibland kommer det som ett litet gäng med gamlingar med cool uppsyn i sina motorstolar
Igår på stan blev jag omkörd av en sån som hade trätt en sån gul varselväst över stolsryggen och på den västen stod det 'NEDSATT HÖRSEL!!'. En annan gång såg jag en som hade trätt en väst över stolsryggen på samma sätt och på hans väst stod det 'FUCK CANCER!' så det verkar poppis att ha nån så information eller budskap.

Bor även en kvinna här som stretar på med en rullstol. Det ser så oerhört jobbigt ut då hon verkar vara förlamad från höften och neråt. Hon KÄMPAR verkligen med rullstolen även i svåra uppförsbackar. Kanske är hennes sätt att få motion men jag kan inte annat än tänka att vad smidigt det skulle vara med en permobil till henne.
Citera
2018-03-19, 07:54
  #7
Medlem
Onanikrems avatar
De flesta brukar sitta på strategiska platser och kolla på folk, IcaMaxi, CoopForum, i närheten av lokala bolaget eller vid/ i välbesökta parker.

Känner och har känt en del, gamla arbetskamrater och föräldrar till kompisar, de brukar kolla på folk och efter folk de känner eller bara sitta och sola om vädret är så.

En del är rätt sköna om man snackar med dem, de som är lite för pigga för att sitta på något äldreboende och glo rakt in i väggen, de försöker ta sig ut och glo på folk eller bara få surra lite med någon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback