Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 08:59
  #1
Medlem
ktorums avatar
Ingen dataexpert precis, dom ni förstår, men hur fan byter jag lösenordet på wi-fi’n på en Windows 10?

Japp, ni får kalla mig vad ni vill bara ni leder mig rätt i frågan! 😊
Citera
2018-03-18, 09:09
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Logga in under webbgränssnittet och byt lösenord. Du bör finna mer detaljer under routerns användarebok/manual.
Citera
2018-03-18, 09:40
  #3
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Logga in under webbgränssnittet och byt lösenord. Du bör finna mer detaljer under routerns användarebok/manual.
Tackar!
Citera
2018-03-18, 09:56
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Lite noggrannare beskrivning:
Anslut till routern med kabel.
Logga in på routern från din webläsare genom att skriva 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 som adress.
Logga in med användare och lösenord, vanligen admin och admin.
Ändra lösenord för wifi. Förinställt lösen står ofta på skylt under routern.

Läs manualen om inte detta hjälper.
Citera
2018-03-18, 10:01
  #5
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lite noggrannare beskrivning:
Anslut till routern med kabel.
Logga in på routern från din webläsare genom att skriva 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 som adress.
Logga in med användare och lösenord, vanligen admin och admin.
Ändra lösenord för wifi. Förinställt lösen står ofta på skylt under routern.

Läs manualen om inte detta hjälper.
Tackar!
Citera
2018-03-18, 10:16
  #6
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lite noggrannare beskrivning:
Anslut till routern med kabel.
Logga in på routern från din webläsare genom att skriva 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 som adress.
Logga in med användare och lösenord, vanligen admin och admin.
Ändra lösenord för wifi. Förinställt lösen står ofta på skylt under routern.

Läs manualen om inte detta hjälper.

Kabel behövs inte, sen är det ju olika adresser till olika Routrar, men för övrigt har du ju rätt.
Citera
2018-03-18, 10:32
  #7
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Kabel behövs inte, sen är det ju olika adresser till olika Routrar, men för övrigt har du ju rätt.

Njae, med lite tankeläsning fick jag fram att TS inte kommer in med sitt nuvarande WiFi-lösen eller glömt det. Jag nämnde de två vanligaste adresserna.
Citera
2018-03-18, 11:09
  #8
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Njae, med lite tankeläsning fick jag fram att TS inte kommer in med sitt nuvarande WiFi-lösen eller glömt det. Jag nämnde de två vanligaste adresserna.

Visst det är lugnt, jag tar ett exempel på en Telia wifi-router, då använder man deras 192.168.1.1 och loggar in med att skriva admin och access key som är under wifi-routern och går sen in på Wireless och ändrar där antingen SSID eller lösenord.

Men det är ju olika på vilken Router man har, sen har ju många en separat modem och en egen router.Då ska man kolla router addressen i manualen eller söka på nätet.

Jag kollade nu på en Router som jag har också den är Jensen Airlink 5000 AC(20 års garanti på den hehe) då ska man använda

192.168.38.1 för att komma in..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback