Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 03:29
  #1
Medlem
Hallå! Detta är mitt första inlägg på Flashback och jag skulle behöva er hjälp...
Jag har haft mycket problem med halsen på sistonde (okända utslag, svullna halsmandlar m.m...) så jag brukar ofta checka halsen för att se ifall något har blivit bättre eller värre.

Men nyss när jag kollade nu så sträckte jag ut tungan så långt som jag kunde och då såg jag att det är fullt med bölder allra längst bak på tungan?

Kommer verkligen inte ihåg om det är vanligt och att det ska vara så eller om det är något jag bör ta upp med en läkare, godkväll på er!
Citera
2018-03-18, 05:53
  #2
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Förkylningsblåsor?
Citera
2018-03-18, 06:47
  #3
Medlem
Willy-45s avatar
Dom på tel nr 1177 kanske vet?
Citera
2018-03-18, 09:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctorwhooo
Hallå! Detta är mitt första inlägg på Flashback och jag skulle behöva er hjälp...
Jag har haft mycket problem med halsen på sistonde (okända utslag, svullna halsmandlar m.m...) så jag brukar ofta checka halsen för att se ifall något har blivit bättre eller värre.

Men nyss när jag kollade nu så sträckte jag ut tungan så långt som jag kunde och då såg jag att det är fullt med bölder allra längst bak på tungan?

Kommer verkligen inte ihåg om det är vanligt och att det ska vara så eller om det är något jag bör ta upp med en läkare, godkväll på er!

Det kullriga du ser längst bak på tungan kallas tungtonsillerna eller tungmandlarna och de har vi allihop. Det är lymfvävnad som skyddar halsen mot bakterier. Det kan hända att de svullnar upp lite vid en pågående infektion. Det är med största säkerhet inget farligt. Men be din läkare titta efter om du är orolig.
Citera
2018-03-18, 14:31
  #5
Medlem
Tack så mycket!
Citera
2018-03-18, 14:37
  #6
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctorwhooo
Hallå! Detta är mitt första inlägg på Flashback och jag skulle behöva er hjälp...
Jag har haft mycket problem med halsen på sistonde (okända utslag, svullna halsmandlar m.m...) så jag brukar ofta checka halsen för att se ifall något har blivit bättre eller värre.

Men nyss när jag kollade nu så sträckte jag ut tungan så långt som jag kunde och då såg jag att det är fullt med bölder allra längst bak på tungan?

Kommer verkligen inte ihåg om det är vanligt och att det ska vara så eller om det är något jag bör ta upp med en läkare, godkväll på er!

Slickat någon tjej ? (sugit nån kille)? Mun gonnore' Herpes ? Klamydia ? Finns massor man kan få problem med ex halsmandlarna eller munsår och svullnader.

Faryngit kan man ex få via klamydia..
http://sjukdomarna.se/sjukdom/svalginflammation/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback