Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-18, 00:42
  #1
Medlem
Hej!

Har ett problem, eller snarare jag vet inte hur jag ska bete mig. Har träffat en kille under 1,5 år, vi har sagt att vi är KKs. Har dock alltid tyckt om honom men har kunnat hålla tillbaka mina känslor just pga att vi har en KK relation.

Jag har varit ute och rest i nästan 3 månader men har haft daglig kontakt med honom under hela resan. Innan jag åkte iväg så hade vi lite problem, han reagerade starkt när han fått veta att jag pratade med en annan kille. Vet att han också pratar med andra så för mig var det inte något jag trodde han skulle reagera på. Han sa att han inte var sur, men han frågade inprincip vad jag höll på med vilket jag tyckte var märkligt. Men det var inget mer med det å jag åkte iväg. Han har aldrig visat att han brytt sig om vad jag gör då han varit mån om att hans föräldrar inte ska veta om mig osv. Ni fattar.

Vi har träffats sen jag kom hem, han sa till mig att han har saknat mig jättemycket men mer än det vill han inte erkänna. Sedan erkände han att han blev svartsjuk över att jag hade kontakt med killen jag pratat lite med innan jag åkte. Kan tillägga att jag aldrig fått några typer av känslor bekräftade från honom då han är väldigt hård på utsidan, har ganska höga murar om man säger så. Nu har han även träffat mina föräldrar.

Han vill även att jag ska umgås med hans vänner när vi ses. Undrar bara hur jag ska tolka detta?? Hur ska jag bete mig?
Citera
2018-03-18, 00:59
  #2
Medlem
Bli ihop på riktigt, ni är redan där - vad det verkar.

Kk förhållanden är rätt svåra att hålla över tid. Men AoO är att inte prata om andra, och definitivt inte trassla in sej i varandras liv.
Citera
2018-03-18, 01:04
  #3
Medlem
Sovietdoges avatar
Är du helt dum i huvudet eller?

Han vill ju ha en relation men vågar inte erkänna det för att alla nu förtiden e så jävla osäkra på sig själva

Kk som får känslor är ju en klyscha å händer hela tiden

Får känslan att du oxå har känslor å skillnaden mellan ett förhållande å kk är att man ska kunna kommunicera med varan å inte bara knulla

Avgör va du vill med han å sen prata med han
Citera
2018-03-18, 01:12
  #4
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajonsson
Hej!

Har ett problem, eller snarare jag vet inte hur jag ska bete mig. Har träffat en kille under 1,5 år, vi har sagt att vi är KKs. Har dock alltid tyckt om honom men har kunnat hålla tillbaka mina känslor just pga att vi har en KK relation.

Jag har varit ute och rest i nästan 3 månader men har haft daglig kontakt med honom under hela resan. Innan jag åkte iväg så hade vi lite problem, han reagerade starkt när han fått veta att jag pratade med en annan kille. Vet att han också pratar med andra så för mig var det inte något jag trodde han skulle reagera på. Han sa att han inte var sur, men han frågade inprincip vad jag höll på med vilket jag tyckte var märkligt. Men det var inget mer med det å jag åkte iväg. Han har aldrig visat att han brytt sig om vad jag gör då han varit mån om att hans föräldrar inte ska veta om mig osv. Ni fattar.

Vi har träffats sen jag kom hem, han sa till mig att han har saknat mig jättemycket men mer än det vill han inte erkänna. Sedan erkände han att han blev svartsjuk över att jag hade kontakt med killen jag pratat lite med innan jag åkte. Kan tillägga att jag aldrig fått några typer av känslor bekräftade från honom då han är väldigt hård på utsidan, har ganska höga murar om man säger så. Nu har han även träffat mina föräldrar.

Han vill även att jag ska umgås med hans vänner när vi ses. Undrar bara hur jag ska tolka detta?? Hur ska jag bete mig?

Två alternativ:

Alt 1: Han reagerar som killar ofta gör när dom ser att någon håller på att ta deras byte, då gör han allt för att hålla dig kvar. Men så fort du visar att du är hans och den andra killen inte är något att oroa sig för så svalnar hans intresse.

Alt 2: Han är kär i dig och vill ha en riktig relation med dig men är för feg för att säga något. Min första reaktion är att det är detta alternativ som det rör sig om nu.

Så, ta och prata ut om var ni står och vad ni vill och vad ni känner.
Citera
2018-03-18, 09:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Bli ihop på riktigt, ni är redan där - vad det verkar.

Kk förhållanden är rätt svåra att hålla över tid. Men AoO är att inte prata om andra, och definitivt inte trassla in sej i varandras liv.

Ja, det känns som vi har kommit dit! Men både jag och han är extremt rädda för att bli sårade (igen), och jag vill gärna säga till honom hur jag känner. Men vet bara inte hur man ska lägga upp allt på ett bra och smidigt sätt. Många säger ju "Men säg det bara, få bara ut det" men så enkelt är det ju inte.
Citera
2018-03-18, 09:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sovietdoge
Är du helt dum i huvudet eller?

Han vill ju ha en relation men vågar inte erkänna det för att alla nu förtiden e så jävla osäkra på sig själva

Kk som får känslor är ju en klyscha å händer hela tiden

Får känslan att du oxå har känslor å skillnaden mellan ett förhållande å kk är att man ska kunna kommunicera med varan å inte bara knulla

Avgör va du vill med han å sen prata med han

Hej! Ja jag vill ju om jag fick välja starta en relation. Men är extremt rädd då han har sagt till mig tidigare (dock längesedan) att han inte vill ha något mer. Vilket gör att jag aldrig kommer våga fråga igen. Känns som det står lite på honom? eller har jag fel?
Citera
2018-03-18, 09:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Två alternativ:

Alt 1: Han reagerar som killar ofta gör när dom ser att någon håller på att ta deras byte, då gör han allt för att hålla dig kvar. Men så fort du visar att du är hans och den andra killen inte är något att oroa sig för så svalnar hans intresse.

Alt 2: Han är kär i dig och vill ha en riktig relation med dig men är för feg för att säga något. Min första reaktion är att det är detta alternativ som det rör sig om nu.

Så, ta och prata ut om var ni står och vad ni vill och vad ni känner.

Har insett att det är alternativet. Blev så förvånad att han sa allt detta till mig då han ALDRIG sagt något liknande innan. Då han som sagt har så höga murar. Han erbjöd mig att börja arbeta på hans jobb tillexempel, det gör man väl inte med en KK? Är glad men förvirrad just nu, sedan vet jag inte riktigt hur jag ska ta upp en sådan konversation igen då jag för längesedan tog upp just detta och då sa han till mig att han inte ville något mer? Så känns som det hänger lite på honom? eller har jag fel?
Citera
2018-03-18, 10:52
  #8
Medlem
kashats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajonsson
Har insett att det är alternativet. Blev så förvånad att han sa allt detta till mig då han ALDRIG sagt något liknande innan. Då han som sagt har så höga murar. Han erbjöd mig att börja arbeta på hans jobb tillexempel, det gör man väl inte med en KK? Är glad men förvirrad just nu, sedan vet jag inte riktigt hur jag ska ta upp en sådan konversation igen då jag för längesedan tog upp just detta och då sa han till mig att han inte ville något mer? Så känns som det hänger lite på honom? eller har jag fel?

Jag tror han är rädd att förlora dig eftersom du velat vara KKs bara. Han hintar om att han vill ha ett
förhållande med dig, men vågar inte fråga rätt ut pga risken att du lämnar honom helt och hållet.
Det är väl bara att säga såhär;
"Har du känslor för mig, om du har det är det okej, vi löser det"
Han svarar " Ja/Nej"
Du svarar (om han svarar ja) "Det har jag också för dig" Pang boom, solved. Next!
Citera
2018-03-18, 11:41
  #9
Medlem
Det ni har är något annat än KK.
Hör man av sig varje dag när du är ute o reser så är det som ni redan är tillsammans.

Varför inte bara fråga rätt ut om det är ni?
Ni tycks ändå tycka om varandra men bägge är för fega för att våga blotta sig. Skitlarvigt.
Citera
2018-03-18, 12:02
  #10
Medlem
Är det inte lite fascinerande att först när du visar tillstymmelse till intresse för någon annan så vill han mer Lite som en tvååring som inte vill leka med hink och spade men när någon annan vill leka med den så blir den plötsligt viktig. Fan jag trodde bara brudar höll på sådär, men tji fick jag.
Citera
2018-03-18, 16:27
  #11
Medlem
Sovietdoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajonsson
Hej! Ja jag vill ju om jag fick välja starta en relation. Men är extremt rädd då han har sagt till mig tidigare (dock längesedan) att han inte vill ha något mer. Vilket gör att jag aldrig kommer våga fråga igen. Känns som det står lite på honom? eller har jag fel?

Precis som ja sa så låter det som han e sjukt osäker på sig själv och själv hade jag inte vart tillsammans med en sån person eftersom det bara känns som ett spel

Om du redan frågat honom en gång så ligger bollen definitivt hos han

Leta efter en mogen partner eller ge han några år att mogna till
Mogna människor vill man va i relation med
Omogna människor vill man ha som kk

Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Lite som en tvååring som inte vill leka med hink och spade men när någon annan vill leka med den så blir den plötsligt viktig. Fan jag trodde bara brudar höll på sådär, men tji fick jag.

Det låter som du beskriver han så här å enligt mig är det inte en person man vill ha en relation med
__________________
Senast redigerad av Sovietdoge 2018-03-18 kl. 16:31.
Citera
2018-03-18, 19:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kashat
Jag tror han är rädd att förlora dig eftersom du velat vara KKs bara. Han hintar om att han vill ha ett
förhållande med dig, men vågar inte fråga rätt ut pga risken att du lämnar honom helt och hållet.
Det är väl bara att säga såhär;
"Har du känslor för mig, om du har det är det okej, vi löser det"
Han svarar " Ja/Nej"
Du svarar (om han svarar ja) "Det har jag också för dig" Pang boom, solved. Next!


Får försöka komma in på det!! Känns enkelt att göra det men samtidigt läskigt som in i helvete haha!! Aldrig varit i en svårare sitts känns det som. Tack snälla för råden!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback