Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 00:13
  #1
Medlem
Behöver lite åsikter av opartiska i mitt problem.
Jag har varit tillsammans med en tjej i ett år , en väldigt dålig tjej som misshandlade mig både fysiskt och psykiskt under hela förhållandet. Sedan har hon smygtagna nakenbilder på mig och gått runt och visat dessa för andra (efter vi gjort slut). Har mått extremt dåligt av allt hon gjort mig. Har till och med nyligen anmält henne för misshandel samt för att hon tagit nakenbilder utan tillstånd och spridit dessa.
Men nu till problemet. En av mina bästa vänner(en tjej) har helt plötsligt gått och blivit hur bra kompis med mitt ex som helst, och jag har sagt att jag tycker det är lite fel, men hon (min vän) är helt oförstående till att jag känner att jag backar från att prata lila mycket med henne. Men för mig könns det helt fel att kunna vara på samma sätt mot den person jag avskyr mest av allts nya bösta vän. Och min vän vet om allting hur illa mitt ex behandlade mig, samt om polisanmälan. Är det fel av mig att backa från min vän som verkar sur för detta eller är jag bara löjlig?

Kan själv inte förstå varför hon ens fick tanken att börja vara med mitt ex som verkligen förstört mig, med ärr kvar i både hjärta och min kropp av denne hemska människa. Man gör väl inte så, eller?
Citera
2018-03-18, 00:22
  #2
Medlem
Jag hade gjort precis detsamma! Vad fan ska man med vänner till om de inte har respekt för mig eller kämpar med mig. Trist beteende och inte okej. Nu vet jag inte hur du varit mot dig ex. Hade de varit nöra vänner sen innan hade det varit annorlunda men jag hade med backat och tagit avstånd
Citera
2018-03-18, 00:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Jag hade gjort precis detsamma! Vad fan ska man med vänner till om de inte har respekt för mig eller kämpar med mig. Trist beteende och inte okej. Nu vet jag inte hur du varit mot dig ex. Hade de varit nöra vänner sen innan hade det varit annorlunda men jag hade med backat och tagit avstånd


Tack för nån som håller med! Nope, de blev började precis umgås..
Citera
2018-03-18, 01:03
  #4
Medlem
Dumpa kompisen. Vet man att kompisen blivit misshandlad och kränkt sitt ex, inte fan vill man bli kompis med exet.
Där går nog inte hissen ända upp 🤔
Citera
2018-03-18, 01:08
  #5
Medlem
The bro-code is broken, invalid. Är bara till att bryta upp, endast falska människor beter sig på detta vis.
Citera
2018-03-18, 02:08
  #6
Medlem
SkepticalHippos avatar
Byter till ett mer passande forumval.

Barn och familj --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2018-03-18, 11:42
  #7
Medlem
Är TS en tjej?
Citera
2018-03-18, 11:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Är TS en tjej?

Det verkar så. Vissa flator (som TS ex) verkar bete sig precis som värsta sortens pojkvänner, vadfan smygtagna nakenfoton som hon visar upp, vad är det för jävla drägg till flata? TS kompis är säkert också flata som tycker sånt är ok och vill vara vän med en sådan person.

TS: bryt med bägge. Varken din ex eller din "kompis" är människor du vill ha i ditt liv. Du är värd bra mycket bättre än så trots din sexuella läggning.
Citera
2018-03-19, 08:04
  #9
Medlem
Callebiltes avatar
Dumpa kompisen direkt. Kompisar ska ju ta ditt parti, det är ju lite det kompisar gör.
Citera
2018-03-19, 11:35
  #10
Medlem
Spekulerar nu bara men din vän är förmodligen manipulerad av ditt ex och kan inte se det du ser. Det finns inget du kan göra åt det mer än det du gjort redan, vilket var att förklara det hemska du varit utsatt för.
Tycker du gör helt rätt som tar avstånd, för inte vill du att ditt ex ska få någon inblick alls i ditt liv igen.

Din så kallade vän verkar inte speciellt begåvad när denne är helt oförstående till din förklaring.
Fortsätt köra på ditt utan dom 2. Din vän är inte någon vidare vän alls i detta.

Lycka till i fortsättningen
Citera
2018-03-21, 15:06
  #11
Medlem
siwoues avatar
Neh. Be vännen att dra åt helvete. Finns fler vänner att få
Citera
2018-03-30, 19:56
  #12
Medlem
ylletrasas avatar
När mitt ex hade misshandlat mig. Så vände han sig till hela min omgivning. Vänner, kollegor o allt. Han svartmålade mig överallt. Så det slutade med att jag blev ensam.
Någonstans kände jag att jag inte behövde sådana vänner, som tog parti för hans misshandel. Jag ville inte veta av dom sedan. Så jag valde att bryta helt med alla. Nu har jag nytt kontaktnät. Så nej. Man ska inte acceptera att folk tar parti för misshandlaren!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback