Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-18, 10:36
  #13
Medlem
Vem0ths avatar
#jagärhär precis som MSM-medier och regeringen driver en antipopulistisk agenda där man ignorerar vad folket tycker istället fokuserar på nyckelorden: värdegrund och godhet™.

Skällsordet "populist" har dragits ned i sanden, för 10 år sedan ett vanligt ord som många tog stolta åt sig. Numera drar man pennan direkt mot Hitler eftersom han var populist(btw. Obama blev president på stark populistisk retorik men det har vi redan glömt bort).

Målet är att döda debatten, inte ge folk rum att diskutera. #jagärhär genomför aktivt aktioner på sociala medier för att utnyttja algoritmer som suddar bort andras synlighet i diskussioner. Dvs röstmanipulering genom att kommentera diskussionstomma inlägg sedan rösta upp varandra så man hamnar högst upp i listorna, eventuellt anmäla kritiska inlägg i grupp för att få bort oliktänkande från debatten.

Det Ola Nilsson visar upp bekräftar mycket av det som granskats i en annan tråd på C&Y, #jagärhär ska inte ta debatten, de ska skrämma bort debattörer. Även om jag personligen ogillar mycket av Olas arbete så respekterar jag hans insatser för att motarbeta rasism. Det säger mycket om hans inflytande, att Dennert väljer att brunmåla honom gör henne till en rasist i mina ögon.
Citera
2018-03-18, 10:49
  #14
Medlem
Om ni debatterar huruvida detta är för eller mot rasism har ni redan gått i fällan. Det här har 0% med ideologi att göra. Syftet med gruppen är att man ska var lojal mot Minna och så länge man är det kan man vänta sig lite fördelar och kanske en andel av de bidragsmiljoner hon drar in.

https://en.wikipedia.org/wiki/Clientelism
Citera
2018-03-23, 22:16
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
#jagärhär precis som MSM-medier och regeringen driver en antipopulistisk agenda där man ignorerar vad folket tycker istället fokuserar på nyckelorden: värdegrund och godhet™.

Skällsordet "populist" har dragits ned i sanden, för 10 år sedan ett vanligt ord som många tog stolta åt sig. Numera drar man pennan direkt mot Hitler eftersom han var populist(btw. Obama blev president på stark populistisk retorik men det har vi redan glömt bort).

Målet är att döda debatten, inte ge folk rum att diskutera. #jagärhär genomför aktivt aktioner på sociala medier för att utnyttja algoritmer som suddar bort andras synlighet i diskussioner. Dvs röstmanipulering genom att kommentera diskussionstomma inlägg sedan rösta upp varandra så man hamnar högst upp i listorna, eventuellt anmäla kritiska inlägg i grupp för att få bort oliktänkande från debatten.

Det Ola Nilsson visar upp bekräftar mycket av det som granskats i en annan tråd på C&Y, #jagärhär ska inte ta debatten, de ska skrämma bort debattörer. Även om jag personligen ogillar mycket av Olas arbete så respekterar jag hans insatser för att motarbeta rasism. Det säger mycket om hans inflytande, att Dennert väljer att brunmåla honom gör henne till en rasist i mina ögon.
Till saken är att denna debatt dog väldigt snabbt i medierna. Ingen offentlig motreplik, utan Dennert tar till orda på Facebook. Man skulle väl kunna tro att det finns fler likt Ola Nilsson som råkat illa ut, men jag gissar att de inte vågar stämma in i hans text av rädsla för att utsättas för några av de reprissalier han varnar för i texten.
Citera
2018-07-28, 23:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ola Nilsson, tidigare SVT-reporter, har blivit utslängt från Facebookgruppen #jagärhär. Han hade ställt sig en aning frågande till om deras nya satsning #nostranger faktiskt ändå inte var kontraproduktiv. Enligt #nostranger ska det nämligen betraktas som "rasistiskt" att fråga någon varifrån de kommer. Nilsson tyckte att detta riskerade att trivialisera och förlöjliga hela den antirasistiska kampen, samtidigt som han ifrågasätte att vissa medlemmar som som påstod sig bekämpa "närhat" använde sig just av samma metoder. För detta blev han portad av #jagärhär av självaste grundaren Minna Dennert, som ifrågasatte vad Nilsson hade i gruppen att göra. Det ogillades även att han tyckt det varit uppseendeväckande att Lars Ohly lämnat Vänsterpartiet.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...-blev-utslangd

Nilsson är nu orolig över att att han ska fortsätta förföljas och näthatas av sina tidigare gruppmedlemmar.

Ja, vad säger man om detta? Har "kränkthetshaveristerna" slagit knut på sig själva än en gång?

Vet ej om Nostranger finns kvar? Dennerts senaste projekt tycks vara att stoppa SD via Röstamermänskligt - se separat tråd om detta.

Det som beskrivs i TS är att Dennert inte verkar tåla någon kritik. Hon sätter sig själv först.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback