Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-17, 23:20
  #1
Medlem
Det krävs inte många minuter här på FB innan man får sig en hyfsad uppfattning om hur pass vanligt det faktiskt är (oavsett livsstil och klass) att ha testat/brukat/missbrukat droger.

Min frågeställning är: Hur kom du in på den drogmarknaden, dvs köp av illegala droger?
Hur och på vilken plattform köper du droger? Exempelvis - köper på darknet, i förorten, inne i stan nattetid etc. Vem eller vad lärde dig hur man köper droger? Var det någon som tipsade dig eller googlade du dig fram? Du som köper i krogvärlden, hur börjades det? Om man är inne i missbruk förstår jag att det räcker med en kontaktperson i form av kran som gör att man regelbundet kan köpa droger. Men långt ifrån alla har en kran att köpa av.

OBS ABSOLUT INTE någon trådstart kring någon form av annonsering, utan en trådstart om hur du fick tag på droger i alla dess former; tabletter, pulver etc och hur du generellt lärde dig att gå till väga.

Finner det intressant då droger är olagligt och ganska hysch hysch både bland familj, vänner, arbetsplats och rent allmänt. Detta i kombination med att det är så oerhört många som dagligen är påtända alternativt testat eller brukar på helger eller då och då.
Berätta din "väg in" till drogerna! Nyfiken både på de som enbart självmedicinerar sig i låga doser, de som festar på det ibland och de som missbrukar för att bli bänga.
Citera
2018-03-17, 23:26
  #2
Medlem
Noose..s avatar
Det är väl först när en person själv har ett intresse för droger han märker att det finns i sin närhet?


Den som söker, han finner
__________________
Senast redigerad av Noose.. 2018-03-17 kl. 23:29.
Citera
2018-03-17, 23:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Det är väl först när en person själv har ett intresse för droger han märker att det finns i sin närhet?

Hm. bra tanke. Vet inte om jag riktigt ser det så dock. Håller med dig till viss del, om man inte är nyfiken alls på droger ser man inte heller potentiella möjligheter till drogköp, helt korrekt. Men tror många är nyfikna på droger, alternativt vill självmedicinera sig själv mot diagnoser, trötthet eller sömnsvårigheter och ångest och som inte har den blekaste aning i hur man går på väga förutom vården då som funkar lite sådär.
Citera
2018-03-17, 23:35
  #4
Medlem
SophieNeveus avatar
Började med att köpa på internet (när det var lagligt med spice).
Efter ett tag gick jag över till grönt och började köpa av en kille som råkade skriva till mig på Facebook av misstag och frågade om jag ville köpa.
Nu när jag är "vuxen" skickar jag alltid meddelande till en bekant som fortfarande röker ibland och ber honom att köpa en extra vid nästa tillfälle som han tar med hem till mig. Brukar ge honom 100-200 kr extra vilket är rätt saftigt.
Mitt problem är att jag inte har någon annan jag hade kunnat ringa, har inga egna nummer så att säga.
Citera
2018-03-18, 00:48
  #5
Medlem
Började med cannabis, nej ursäkta, ALKOHOL. Sen så börja ett brinnande intresse för droger, allt som jag brukat har varit från nätet utom alkohol och cannabis. Att beställa droger på nätet är ungefär lika svårt som att gå på ica o köpa en korv, lättare tom då det hamnar i brevlådan

Sen mår man väl rätt kefft till o från, dem flesta jag känner som brukar droger regelbundet mår skit. Tror inte drogerna är problemet, utan psykiatrin har sjukt många brister och därför väljer folk att självmedicinera sej. Sen är många lata och orkar inte "försöka" må bra på ett hälsosammare sätt

Edit: Alla som går på fest kommer i kontakt med droger, särskilt alkohol o cannabis.
__________________
Senast redigerad av grabbh 2018-03-18 kl. 00:54.
Citera
2018-03-18, 01:03
  #6
Medlem
flygandApans avatar
Började väl med att jag testade röka hasch med en kompis som kunde fixa när vi gick i högstadiet, sen rullade det på bara, man träffa nån skön snubbe och dela en pipa så visade sig att han också kände folk som som sålde, så fick följa med och träffa kranen om det visade sig att man var pålitlig.

Sen med tiden så började en del kompisar som var på samma spår som mig sälja så nästan alla jag köpte/köper droger av har jag känt 10-15 år.

Kommer från en bruksort där det var rätt begränsat med aktiviteter, var lite som att antingen så sportade man med något eller så var man på glid så att säga.
Citera
2018-03-18, 01:57
  #7
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Min frågeställning är: Hur kom du in på den drogmarknaden, dvs köp av illegala droger?

Jag fick röka lite White Widow hos en polare när jag var 23, och därefter såg jag till att alltid ha kontakt med någon som kunde sälja mig gräs när jag ville ha det.


Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Exempelvis - köper på darknet,

Gudarna skall veta att jag har försökt flytta mina inköp till den plattformen, men jag kommer aldrig förbi deras jävla CAPTCHA. Se (FB) CAPTCHA förbryllar mitt autistiska mind för mer info kring det problemet.


Citat:
Ursprungligen postat av yanki
OBS ABSOLUT INTE någon trådstart kring någon form av annonsering,

That's a joke, right?


Det är ganska uppenbart via de frågor du ställer att du söker efter metoder att få tag på droger.

Det är inte förbjudet att "sondera terräng" på Flashback dock så länge man gör det snyggt. Ditt "OBS ABSOLUT INTE"-inlägg saboterade dock din stealth-förfrågan en portion.
Citera
2018-03-18, 06:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Började med cannabis, nej ursäkta, ALKOHOL. Sen så börja ett brinnande intresse för droger, allt som jag brukat har varit från nätet utom alkohol och cannabis. Att beställa droger på nätet är ungefär lika svårt som att gå på ica o köpa en korv, lättare tom då det hamnar i brevlådan

Sen mår man väl rätt kefft till o från, dem flesta jag känner som brukar droger regelbundet mår skit. Tror inte drogerna är problemet, utan psykiatrin har sjukt många brister och därför väljer folk att självmedicinera sej. Sen är många lata och orkar inte "försöka" må bra på ett hälsosammare sätt

Edit: Alla som går på fest kommer i kontakt med droger, särskilt alkohol o cannabis.

(Fetade) Exakt så upplever jag det! Ingen höjdare att kämpa för ett bättre mående
" den rätta vägen " men det går.

Sakta men säkert inser man att det går leva utan stimulantia, man FÅR ha tråkigt!
Själv sätter jag hårt mot hårt för att se hur jävla tråkigt en människa kan ha.. En livsstil, typ.
Citera
2018-03-18, 08:16
  #9
Medlem
Harbards avatar
Började mitt "drogande" med hemmaodlad svamp. Så man kan säga att Mycologin var min gateway. I början var jag starkt för det här att kan man inte tillverka/odla det så skall man heller inte bruka det.

Efter drygt nått år av många underbara trippar på cubensis så testade jag benzo. Gick bra i början men här började även min undergång.
Började med tramadol men slutade efter några månaders bruk pga en dramatisk upplevelse.

Idag är det för det mesta lite benzo (håller på sluta), tjack och ALD52/LSD/Svamp som jag brukar.

Tjack ligger varmt om hjärtat och brukar det ibland nån helg, nackdelen är väl att måndagarna är man oftast "sjuk" för pupillerna är större än tefat, f.d pundarna på jobbet skulle fatta dirr

I början handlade jag allt genom en polare, hjälpte honom med en del ekonomiska bekymmer gav alltid några hundringar extra. (sjukt att behöva gå sin väg att sälja droger för att inte riskera bli uteliggare)

Idag är det enbart darknet som gäller dock.

Så från stort intresse av Mycologi och svampar till lite annat gott o blandat. Dock aldrig rökt CB eller annat skit, skulle aldrig få för mig att röka något.

Man försöker leva hälsosamt så slutade bruka kaffe och alkohol.
Citera
2018-03-18, 14:05
  #10
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Var rätt ung. ca 12 år. när jag började läsa på flashbacks drogforum. Blev maniskt intresserad utav cannabis och läste på om allt som fanns att läsa på den tiden och i storsyrrans dåvarande pojkväns sommarstuga hittade jag en bit hasch i en låda tillsammans med en pipa. "YIIHA!" tänkte jag och bet av halva biten och rökte järnet. Tog dock ca 6 röksessioner innan jag fick effekt.

Sedan gick det fort. Spice, mycket hallucinogener(RC's samt alla traditionella), tjack, mdma och benso. Alkoholen var alltid fel hål för mig, så det fastnade jag aldrig i. Vid detta laget var jag ca 15-16. Vid 18-19 års ålder började jag injicera amfetamin efter att de orala doserna slutade ge effekt, då jag studerade och gick på det dagligen. Idag efter måååånga års 6-dagars vaka året om tar jag det mycket lugnare. Har slutat med amfetaminet och håller mig bara till sådant som dämpar min ångest och får mig att kunna somna.

Spice't och hallucinogenerna har främst beställts via nätet. Men även via kranar såklart. Tjack har jag själv importerat större kvantiteter för eget bruk och försäljning till de närmsta i kretsen. Benso'n köper jag illegalt via nätet då läkarna garanterat är bättre på att suga av sig själva än att utföra sitt arbete korrekt.
Citera
2018-03-18, 14:14
  #11
Medlem
DexTheRexs avatar
För mig började det faktiskt med RCs.

Eller ja, första gånger jag blev hög på något var faktiskt efter jag hittade en hundrasläng gräs utanför min dåvarande skola när jag var 14, vilket jag blev exalterad över och snabbt rökte.

Men efter det kunde jag inte direkt hitta någon som sålde nått, så jag vände mig till det jag var bekväm med och det var nätet.

Sagt och gjort så provade jag MXP och 1P-LSD som jag köpt från en RC sida.

Några år efter det (dvs nu) så har jag massor med kontakter eftersom jag går mitt sista år på gymnasiet nu, vilket verkligen förenklade saker, eftersom många på gymnasiet antingen använde droger eller sålde/känner någon som säljer.

Men numera köper jag nästan bara på Darknet markets, tycker det är mycket enklare/smidigare och finns större utbud utan att behöva leta. Håller mest på med psykedeliska, och dissos. Men testar det mesta som jag finner intressant inom rimligheten, brukar inte pröva mig på sånt som är överdrivet skadligt/beroendeframkallande.
RCs är något jag fortfarande är väldigt intresserad av, dock.
__________________
Senast redigerad av DexTheRex 2018-03-18 kl. 14:18.
Citera
2018-03-18, 21:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Började mitt "drogande" med hemmaodlad svamp. Så man kan säga att Mycologin var min gateway. I början var jag starkt för det här att kan man inte tillverka/odla det så skall man heller inte bruka det.

Efter drygt nått år av många underbara trippar på cubensis så testade jag benzo. Gick bra i början men här började även min undergång.
Började med tramadol men slutade efter några månaders bruk pga en dramatisk upplevelse.

Idag är det för det mesta lite benzo (håller på sluta), tjack och ALD52/LSD/Svamp som jag brukar.

Tjack ligger varmt om hjärtat och brukar det ibland nån helg, nackdelen är väl att måndagarna är man oftast "sjuk" för pupillerna är större än tefat, f.d pundarna på jobbet skulle fatta dirr

I början handlade jag allt genom en polare, hjälpte honom med en del ekonomiska bekymmer gav alltid några hundringar extra. (sjukt att behöva gå sin väg att sälja droger för att inte riskera bli uteliggare)

Idag är det enbart darknet som gäller dock.

Så från stort intresse av Mycologi och svampar till lite annat gott o blandat. Dock aldrig rökt CB eller annat skit, skulle aldrig få för mig att röka något.

Man försöker leva hälsosamt så slutade bruka kaffe och alkohol.


Har du alltid känt dig säker på darkwebs? Åkt fast eller blivit kontaktad av polis någon gång? tack för svar, intressant att läsa!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback