Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 20:08
  #517
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Huset kan vara hur bra som helst men det är knappast något som varje Kirunabo har råd med.

Om du inte har värme i huset så lär det bli nästan lika kallt inne som ute om vintern i Kiruna. Så oavsett hur mycket Kirunaborna klär på sig så tror du att dom klarar sig länge att behöva vistas i 20-30 minusgrader dygnet runt? Sova i den kylan kan du ju testa på.
Många förfrysta händer och fötter.

Du verkar nu tro att alla Kirunabor bor i väldigt dåligt isolerade hus.
Hört talas om kaminer? Att dela säng är också ett bra sätt att hålla värmen uppe.
Citera
2018-03-27, 20:23
  #518
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du verkar nu tro att alla Kirunabor bor i väldigt dåligt isolerade hus.
Hört talas om kaminer? Att dela säng är också ett bra sätt att hålla värmen uppe.

Kaminer i lägenheter? Det finns mycket lägenheter i central Kiruna. Inte hjälper isoleringen så mycket när värmen inte längre finns i huset/lägenheten.
Citera
2018-03-27, 22:08
  #519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är ett faktum. Att du inte förstår att du inte kan bortse ifrån det om du vill resonera logiskt, och inte som Alice Bah Kuhnke på LSD, är ärligt talat ganska tragiskt.

Ta dig samman.

Logiskt - det blir inte inbördeskrig. I övrigt är dina kommentarer irrelevanta för ämnet.
Citera
2018-03-27, 23:22
  #520
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Kaminer i lägenheter? Det finns mycket lägenheter i central Kiruna. Inte hjälper isoleringen så mycket när värmen inte längre finns i huset/lägenheten.
Klart bra isolering hjäper mer än den stjälper. De som bor i lägenheter bör bege sig till släktingar och vänner i villor med kaminer och gott om brännbart.
Citera
2018-03-27, 23:39
  #521
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart bra isolering hjäper mer än den stjälper. De som bor i lägenheter bör bege sig till släktingar och vänner i villor med kaminer och gott om brännbart.

Om folk inte har vänner och släktingar som har villor med kaminer då?
Citera
2018-03-27, 23:56
  #522
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Om folk inte har vänner och släktingar som har villor med kaminer då?
Då är dom fucked iaf hypotetiskt!
Citera
2018-05-22, 15:00
  #523
Medlem
AreYouBacks avatar
I sådana fall skulle det varit krig i Frankrike redan.
Citera
2018-05-22, 16:08
  #524
Medlem
FacultyofMinds avatar
Ja, för Ken Ring är en kris och konfliktanalytiker att räkna med.
Citera
2018-06-20, 20:50
  #525
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2018-06-2...vardag-i-malmo
Citera
2018-06-20, 20:57
  #526
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
I sådana fall skulle det varit krig i Frankrike redan.
I de mångkulturella "arondissementen" ( förorterna ) är det i princip ett lågintensivt krigstillstånd sedan många år .
Citera
2018-06-20, 21:36
  #527
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Ja, för Ken Ring är en kris och konfliktanalytiker att räkna med.
Ser en bild framför mig där du står mitt i ett upplopp med brinnande bilar, stenkastande kaos-"ungar", kulor som flyger i luften och konflikträdda kvinnliga poliser som blir gängvåldtagna. Ingen fara tänker du för du har ingen expertriskanalytiker som bekräftar det som händer runt dig.

Ken vet nog vad han pratar om. Han har levt i förorterna och nog själv gjort lite skit han med.
Citera
2018-12-08, 02:16
  #528
Medlem
raxmouses avatar
Ken Ring är äkta och alltid varit. Riktig gata är Ken och han är en riktig svensk som stått upp för att förändra samhället trots sina miljoner åtaganden. Har sett typ 2-3 gånger när jag kör förbi en kyrka i en liten jävla kommun att Ken Ring är där?? fått ångest varje gång jag inte kunnat besöka å berömma honom för hans rhyme på beat men vem vet, vi är alla inte döda än av banksystemet(ja, nu gnäller judarna att ken gnällt på judarna men skulle en jude begripa hur informationen med internet då födelades så var det lätt tänkt att skapa motsättningar. Vad vet jag, ingenting.

Ken Ring har rätt, antingen så har vi krig snart eller så skärper våra folkvalda till sig och fokusera på det som ska fokuseras på och inte lägga ditt på nån jävla random som röker braj i en gränd.

Hur ska man inte kunna finna sig i risken det Ken säger? Alla ni i orten just nu som läser detta å är unga, jag var äldre när jag förstod hur stor ken var- Ken är kungen av gatan och gjort riktig rap när den är som skitigast. Han fick ingen burgare, han fick håll keften, inte ens cyckel på köpet fick han. Jason ställde väl upp, ska inte snacka när jag inte vet men ken är independent 100% selfmade från parkbänken imo overall

Ken Rings ljudbok är den bästa i Sverige, endast för att han aldrig ljuger, det passar mig på något sätt.


om hobby....kodjo fixar så ken uppträder på musikhjälpen donerar jag minst 5tusen i år, är rätt trött på det där annars, vad har förändrats nu igen efter musikhjälpen? Bra information till folket som betalat? shit till och med en skitcoin på FATBTC har mer information än vad som hänt efter musikhjälpen, men ja ja det finns säkert bilder å sånt men siffror öh. ja
__________________
Senast redigerad av raxmouse 2018-12-08 kl. 02:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback