Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-19, 09:35
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Det finns väldigt mycket som kan visa ''fel'' blodtryck när man tar hemma själv. HUR du sätter manschetten är viktigare än man tror, i regel ska du kunna ha 2 fingrar mellan armen/manschetten. Storleken på manschetten har också stor betydelse, mät din arm och se så att du verkligen har rätt storlek. Sedan måste man sätta den på samma ställe och på samma arm varje gång man mäter, samt se till så att armen är i höjd med hjärtat (strax ovanför). Se till att vila och ha tyst omkring dig minst 5 minuter innan du tar blodtrycket. Gör på exakt samma sätt varje dag vid samma tid så får du ett mer korrekt resultat. Ge det en vecka och kontakta sedan VC igen om du är orolig.

Automatiska blodtrycksapparater kan vara ganska missvisande faktiskt. Speciellt om man har någon fel med hjärtat eller en oregelbunden puls. Du har helt klart för höga värden, men inte särskilt extrema egentligen. Om du t.ex. är hypokondrisk eller överlag orolig blir du troligen stressad innan du mäter och ditt värde blir högre än normalt. Vikt, kondition och rätt kost spelar väldigt stor roll också, men det vet du säkert redan.

Kollade blodtrycket igen men som du tipsade om och nu fick jag 122/98.Tack för tipsen
Citera
2018-03-19, 19:14
  #14
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teyr
Kollade blodtrycket igen men som du tipsade om och nu fick jag 122/98.Tack för tipsen
Härligt! Mät som sagt några dagar i följd, helst runt samma tid också så kommer ditt ''resultat'' bli mer korrekt.
Citera
2018-05-20, 13:02
  #15
Medlem
mfffans avatar
OMEGA 3 funkar för mig! Typ den här: https://www.apotea.se/vegandha-60-kapslar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback