Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-18, 00:30
  #13
Medlem
killawifes avatar
De söker folk nu, jag kollade på en annons om ett jobb där på, platsbanken häromdan.
Citera
2018-03-18, 00:35
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
De söker folk nu, jag kollade på en annons om ett jobb där på, platsbanken häromdan.
Jag fick inte napp. Mitt slutbetyg utfärdas lite försent i det här fallet. Enda sättet för mig är nu att gå dit och suga kuk för att få praktikplats. Ska jag mejla eller gå till dit till fängelset? Tankar om hur jag ska göra?
Citera
2018-03-18, 06:36
  #15
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Jag fick inte napp. Mitt slutbetyg utfärdas lite försent i det här fallet. Enda sättet för mig är nu att gå dit och suga kuk för att få praktikplats. Ska jag mejla eller gå till dit till fängelset? Tankar om hur jag ska göra?

Sök nånting annat då, det är ändå ett skitjobb.
Citera
2018-03-18, 06:51
  #16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Ska jag mejla eller gå till dit till fängelset? Tankar om hur jag ska göra?

Du fick som sagt tipset tidigare i tråden. Ett personligt möte där man överlämnar sina uppgifter väger tyngre än ett mail.

Finns ingen kvinsp på plats så går det bra med vakthavande befäl.
Citera
2018-03-18, 08:16
  #17
Avstängd
RagataChristies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Är en 20 årig kille som tar min gymnasieexamen nu i maj på komvux. Vill bli polis, men dessvärre har jag knappt någon erfarenhet inom arbetsmarknaden nu och vill få kött på benen. Jag tycker att jobba som kriminalvårdare är mycket relevant i relation till att jag vill bli polis, därför undrar jag hur jag ska göra för att få napp där? Jag sökte till sommarvikarie men fick inte napp. Troligen för att det tar tills maj då jag får min gymnasieutbildning.

Men hur gör jag då för att få PRAKTIK där? Ska jag skicka iväg ett mejl eller besöka anstalten? Sådana sociala arbeten är verkligen något jag brinner för. Vill verkligen åtminstone få något praktik på kriminalvården. Hade till och med sugit kuk för den erfarenheten/praktiken/jobbet. Hur gör jag bäst för att se till att få en praktikplats? HJÄLP snälla!!

De vill gärna ha folk som är 25+ på anstalterna.

Jobba med psykiskt sjuka är annars meriterande. Boenden brukar söka personal till somrarna.
Citera
2018-03-18, 12:24
  #18
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Jag fick inte napp. Mitt slutbetyg utfärdas lite försent i det här fallet. Enda sättet för mig är nu att gå dit och suga kuk för att få praktikplats. Ska jag mejla eller gå till dit till fängelset? Tankar om hur jag ska göra?
Skit i CV.
Skriv ett bra, personligt brev där du beskriver dina planer att bli polis. Det visar på ett engangemang där de vet att du ändå aldrig kommer bli polis. Men de ser ändå att du har ett driv som kan passa inom kriminalvården.
Praktikplats tror jag är kört då personalen har tystnadsplikt samt att det är hård sekretess om klientelet. Fångarna är experter på att snoka o det tar inte lång tid innan de vet att du är praktikant. Detta kommer fångarna använda mot dig.
Därför betvivlar jag att de ens vill ha en praktikant.

Däremot är det nu Mars.
Kanske är för sent att söka sommarjobb.
Men om du beskriver dig som jag skrev ovan o tillägger att du vill lära dig hur systemet fungerar från insidan så tror jag att du ligger bra till.
Personalen tar semester i skift så en sommarjobbare arbetar alltid med erfaren personal o fångarna älskar nya ansikten.
Glöm för fan inte att skriva att du funderar på att söka utbildning som beteendevetare. Kriminalvården älskar beteendevetare.
Tyvärr så hatar övriga plitar de som faktiskt är beteendevetare. Eftersom jag älskar att studera beteenden så tror jag att det beror på att de flesta plitar är lågutbildade personer med mindervärdeskomplex för att de inte fick bli polis. Dessa ser då självklart ner på akademiker inom sitt egna yrke.
Citera
2018-03-18, 17:31
  #19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Skit i CV.
Skriv ett bra, personligt brev där du beskriver dina planer att bli polis. Det visar på ett engangemang där de vet att du ändå aldrig kommer bli polis. Men de ser ändå att du har ett driv som kan passa inom kriminalvården.
Praktikplats tror jag är kört då personalen har tystnadsplikt samt att det är hård sekretess om klientelet. Fångarna är experter på att snoka o det tar inte lång tid innan de vet att du är praktikant. Detta kommer fångarna använda mot dig.
Därför betvivlar jag att de ens vill ha en praktikant.

Däremot är det nu Mars.
Kanske är för sent att söka sommarjobb.
Men om du beskriver dig som jag skrev ovan o tillägger att du vill lära dig hur systemet fungerar från insidan så tror jag att du ligger bra till.
Personalen tar semester i skift så en sommarjobbare arbetar alltid med erfaren personal o fångarna älskar nya ansikten.
Glöm för fan inte att skriva att du funderar på att söka utbildning som beteendevetare. Kriminalvården älskar beteendevetare.
Tyvärr så hatar övriga plitar de som faktiskt är beteendevetare. Eftersom jag älskar att studera beteenden så tror jag att det beror på att de flesta plitar är lågutbildade personer med mindervärdeskomplex för att de inte fick bli polis. Dessa ser då självklart ner på akademiker inom sitt egna yrke.

Dagens sanning. De flesta plitar och ordningsvakter och alla andra inom detta gebit är liksom sådana som försökte bli poliser men kom aldrig in. Så för en bra arbetsmiljö om TS väljer detta är att hålla det lågt att han/hon vill bli polis sedan och ser bara detta yrke som en tillfällig merit inför ansökningen. Annars är risken stor att det kommer bli lite "dålig stämning".
Citera
2018-03-24, 10:35
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Trots att jag gillar socialt arbete, så könner jag på något sätt att jag ogillar OV-yrket. Venne varför
kanske för att alla som är OV är sånna som inte kom in på PHS
Citera
2018-03-24, 10:48
  #21
Medlem
Ichwills avatar
Man kan ju kolla här: https://www.kriminalvarden.se/jobba-...s/lediga-jobb/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback