Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-17, 18:49
  #13
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Svenskar i övre medelåldern där kvinnan dräper mannen, då är det låga odds på alkoholmissbruk och sannolikt tidigare våldsamheter. Alldeles oavsett om polisen intr varit inblandad tidigare.
Citera
2018-03-19, 18:27
  #14
Medlem
Citat:
Kvinna nekar till mord på maken

Den kvinna i 55-årsåldern som misstänks för mord på sin man utanför Växjö nekar till anklagelsen.
– Hon förnekar alltjämt brott och har gjort så i tre förhör nu, säger åklagaren Marcus Sjöstrand.
Dödsorsaken är inte fastställd och misstankarna mot henne är av den lägre graden.

Citat:
Under måndagen håller åklagarmyndigheten ett möte för att besluta om den fortsatta hanteringen av ärendet.
En rättsmedicinsk undersökning måste genomföras för att säkerställa dödsorsaken. Tills det finns ett resultat av den är kvinnan fortsatt misstänkt.

https://www.expressen.se/kvallsposte...mord-pa-maken/
Citera
2018-03-20, 20:16
  #15
Medlem
kauwts avatar
Det var f-n vad tyst det var om detta.
Och smålands(kom)posten har självklart låst nyhetsartiklarna om det.
Citera
2018-03-21, 06:18
  #16
Medlem
Ziluettes avatar
.
__________________
Senast redigerad av Ziluette 2018-03-21 kl. 06:20. Anledning: Dublett
Citera
2018-03-21, 06:18
  #17
Medlem
Ziluettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Svenskar i övre medelåldern där kvinnan dräper mannen, då är det låga odds på alkoholmissbruk och sannolikt tidigare våldsamheter. Alldeles oavsett om polisen intr varit inblandad tidigare.

Nu vet vi ju inte ens om det är frågan som något dråp ens och med tanke på "misstankarna mot henne är av den lägre graden" så är du ute och cyklar i detta ärendet.

Uttalandet som ditt spär på "drev" så du kanske borde vara lite mer aktsam innan du häver ur dig saker.
Citera
2018-03-26, 15:44
  #18
Medlem
bongsongs avatar
Den mordmisstänkta kvinnan i Tolgtrakten har försatts på fri fot. Misstankarna mot henne har inte stärkts tillräckligt för att begära henne häktad på den högre misstankegraden.

– Jag har beslutat att häva häktningen. Jag kan inte presentera sannolika skäl, säger åklagare Marcus Sjöstrand till Smålandsposten, och tillägger:

– Utredningen fortsätter och kvinnan är fortsatt skäligen misstänkt för det här brottet.

Källa. Smp.
http://www.smp.se/vaxjo/mordmisstank...na-har-slappts
__________________
Senast redigerad av bongsong 2018-03-26 kl. 15:46.
Citera
2018-05-20, 05:49
  #19
Medlem
Citat:
Kvinnan i 55-årsåldern greps och häktades misstänkt för mord.
Nu pekar det mesta åt att kvinnan är oskyldig, enligt Smålandsposten.
Enligt de första analysproverna från NFC är det inte troligt att ett brott begåtts.

Den var i mitten av mars som polisen larmades till en bostad utanför Växjö. I bostaden greps en kvinna misstänkt för mord på en 10 år äldre man och tre dagar senare häktades hon skäligen misstänkt för mord.
Kvinnan berättar för Smålandsposten om hur hon hittade sin man död i sängen.
– Jag ringde efter ambulans som kom hit och jag var i chocktillstånd.

"Vet att jag inte gjort något"
I efterföljande förhör nekade kvinnan till misstanken om mord, och nu pekar mycket åt att hon är oskyldig.
Provsvaren från NFC har kommit och enligt dem är det osannolikt att ett brott har begåtts. Kvinnan har också släppts på fri fot.
– Jag vet att jag inte har gjort något, men polisen måste kanske tänka på ett annat sätt. Men det är inte lätt att bli utsatt för en sådan här sak,


https://www.expressen.se/kvallsposte...d-inget-brott/
__________________
Senast redigerad av Fluxlist 2018-05-20 kl. 05:54.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback