Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-22, 12:24
  #25
Medlem
Jag äter multivitaminer, magnesium, zink, lycine varje dag i syfte att hålla mig frisk.
Just lycine är för att stärka hudens läkningsprocess och göra den effektivare.

Resultatet är att min herpes dyker bara upp 0 till 1 gång om året pga mitt sunda levnadssätt.
Och det är kuk herpes jag har 💪

Frågor?
__________________
Senast redigerad av löl 2018-03-22 kl. 12:56.
Citera
2018-03-23, 14:01
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Men menar du alltså att han har varit otrogen nu och att det är därför du fått herpes.
Eller menar du att du Tror att han fått herpes för att du tror att han varit otrogen och på så sätt smittat dig ?

Herpesvirus kan ligga latent och inte ge några symptom alls under lång tid.Det är inte ens säkert att det någonsin gör det.
Det kan med andra ord vara en helt annan person som smittat dig för 5 år sen och att det först nu visar sig.
Det kan även vara så att din sambo har blivit smittad för 18 år sen och inte haft ett enda symptom men att du blivit smittad och först nu fått symptom.

Herpesvirus beter sig olika.

Läs på om Herpes simplex

herpes typ 2 - "Det är en mycket vanlig könssjukdom som cirka var tredje individ har, men alla drabbade uppvisar inte symptom på sjukdomen"


Nu verkar det visserligen som att du bestämt dig för att sparka ut din sambo ,men du kanske ska vänta tills du vet att h*n bedragit dig,för herpes i sig är inte ett bevis på det.

Som jag skrev i trådstarten så erkände han att han nyligen haft sex med en annan kvinna. Dessutom blev han riktigt dålig ett par dagar efter detta hände.
Citera
2018-03-23, 14:04
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Jag äter multivitaminer, magnesium, zink, lycine varje dag i syfte att hålla mig frisk.
Just lycine är för att stärka hudens läkningsprocess och göra den effektivare.

Resultatet är att min herpes dyker bara upp 0 till 1 gång om året pga mitt sunda levnadssätt.
Och det är kuk herpes jag har 💪

Frågor?

Tack för alla tipsen och för ett konstruktivt svar. Jag hoppas att dessa håller även fittherpesen borta.
Citera
2018-03-23, 14:38
  #28
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Jag äter multivitaminer, magnesium, zink, lycine varje dag i syfte att hålla mig frisk.
Just lycine är för att stärka hudens läkningsprocess och göra den effektivare.

Resultatet är att min herpes dyker bara upp 0 till 1 gång om året pga mitt sunda levnadssätt.
Och det är kuk herpes jag har 💪

Frågor?

Ja, hur känns det att minst en gång om året ha en dysfunktionell och sårig kuk?
Citera
2018-03-23, 14:56
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Bara för att din man har bedragit dig så får du inte jämföra andra män med ditt numera ex.. Klart att det går att går att lita på andra män, du måste, annars kommer du aldrig till ro igen.

Och svar på din andra fråga, ja du kommer att bli kär igen, och du kommer bli så kär att du inte förstod vad du såg hos ditt numera ex...

Tiden läker alla sår

En liten uppdatering: mitt numera ex hämtade sina saker och lämnade nyckeln i början på veckan. Han kunde knappt titta på mig och allting gick väldigt snabbt. Jag var hemma från jobbet tre dagar och slickade mina sår.

Vi har mejlat ett par gånger för jag har velat få en förklaring av honom och hans svar var att han inte ville vara kvar i förhållandet och tog den sämsta tänkbara utvägen. Det skulle inte förvåna mig om han är redan i en ny relation. Den andra förklaringen är att hans nya antidepressiva tabletter som han nyligen bytte till har gjort honom till en iskall avtrubbad robot. Jag gillar inte den personen som han i en kort tid har förvandlats till och tänker att den kärleksfulla och snälla personen som han en gång var är död.

Jag ringde till gynekologen som gav mig diagnosen och frågade om man ska berätta till framtida partner att man bär herpesvirus och enligt honom finns det ingen anledning att göra det så länge man inte har sex när man har sår.

Jag försöker vara upptagen och vara hemma så lite som möjligt. Jag går och lägger mig sent så att jag somnar snabbt. Mina söner har turats om att sova bredvid mig, dom fick mig att köpa ett gymkort och dom har stöttat mig mest <3.

Tack Knucklehugs för ditt uppmuntrande svar.
Citera
2018-03-23, 15:01
  #30
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
70% har munherpes och typ 40% har könsherpes. Det är helt ofarligt och ligger latent för det mesta. Med åldern blir utbrotten mildare och mildare. Sånt som händer.

Finns flera typer av genital herpes och man kan ha olika tätt mellan "skoven" Har man en lindrig form är det som du beskriver och kommer oftast fram då immunsystemet är nedsatt ex vid en kraftig förkylning eller liknande.

Dock så har några det betydligt värre med ett eller flera "skov" i månaden. En del även skov varje vecka vilket kan vara förödande mot sexlivet.

Det finns viss lindrande medicin mot utbrotten men ingen bot mot själva viruset. Skall man ha sex med någon bör man berätta att man har herpes så att partnern får göra ett val.

Man smittar inte lika mycket då man är symptomfri som när man har sina skov och utslag/sår
Citera
2018-03-24, 14:27
  #31
Medlem
"I know it hurts sometimes but you'll get over it, you'll find another life to live, I swear that you'll get over it.
I know you're sad and tierd, you got nothing left to give, you'll find another life to live. I know that you'll get over it" -

https://www.youtube.com/watch?v=Vi2XaiKhgiU

Vet hur det känns. Mitt första riktiga förhållande gick isär i augusti när hon bedrog mig med sitt ex. Känslan av smärta var så otroligt svår stå ut med. Det kommer vara jobbigt ett tag framöver men alla dessa upplevelser formar en till den person man blir. Du kommer analysera detta förhållande och inse vad som gick fel, vad du inte var nöjd med och sedan veta hur du vill att framtida förhållanden ska bli bättre. Fokusera på att jobba på dig själv och bli lycklig. Ta hand om dina vänner och din familj och låt dem stötta dig. Ha inte kontakt med han mer eftersom han absolut inte förtjänar dig och du förtjänar så mycket bättre.

Och vad du än gör, bli inte en sådan som bedrar en människa i ett förhållande. Sådana kan bara dra åt helvete. Lycka till!
Citera
2018-03-24, 17:39
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Ja, hur känns det att minst en gång om året ha en dysfunktionell och sårig kuk?


Första gången jag fick det var det fucked up. Som du säger. Men nu är den inte sårig. En millimeter rött område som alltid kommer på samma ställe. Som sedan blir en millimeter vit blåsa som sedan försvinner efter två dagar.

För min del är det lugnt.

Finns dock skräck exempel
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback