Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-17, 09:50
  #1
Medlem
Igår morse när jag vaknade var jag fortfarande en lycklig kvinna och såg framemot helgen. På eftermiddagen rasade allt när jag fick veta att min sambo/särbo sen drygt 4 år tillbaka smittat mig med herpes. Han nekade in i det sista men erkände tillslut. Hur ska jag fortsätta mitt liv utan honom som jag såg som mitt livs stora kärlek? Hur kan jag någonsin kunna lita på en man igen? Kommer jag någonsin bli kär igen? Går det att dejta när man har herpes? Ge mig hopp.
Citera
2018-03-17, 09:54
  #2
Medlem
sebastian66s avatar
På ett fåtal timmar har du kommit fram till att din andra hälft bedrog dig.
Han gav dig herpes och du funderar på om man kan dejta redan innan middagen är serverad,
Tråkigt att han bedrog dig men det fanns säkert en anledning till det med.
Citera
2018-03-17, 09:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupsuliini
Igår morse när jag vaknade var jag fortfarande en lycklig kvinna och såg framemot helgen. På eftermiddagen rasade allt när jag fick veta att min sambo/särbo sen drygt 4 år tillbaka smittat mig med herpes. Han nekade in i det sista men erkände tillslut. Hur ska jag fortsätta mitt liv utan honom som jag såg som mitt livs stora kärlek? Hur kan jag någonsin kunna lita på en man igen? Kommer jag någonsin bli kär igen? Går det att dejta när man har herpes? Ge mig hopp.

Vad är problemet? Du är den typiska svenska mönstertjejen idag: Evigt singel med herpes, 3 barn med 5 olika män, knullar runt, drömmer att få vara med Ensamma mamma söker på TV osv. Du är som majoriteten av svenska kvinnor idag med andra ord.

Så var inte orolig. Du är som alla andra svenska kvinnor är idag.
Citera
2018-03-17, 09:58
  #4
Medlem
Å nej nej nej... Så grymt tråkigt att höra det...
Tänk inte redan nu på hur det ska gå att börja dejta igen eller på att bli kär igen. Du är fortfarande i chockfasen skulle jag tro, nu måste du först försöka ta din tid att läka igen.
Jag lovar att du kommer fungera igen i framtiden och att det kommer att gå utmärkt att träffa nya män när tiden är mogen för det men tänk inte på det redan. Nu är det dig det handlar om.
Citera
2018-03-17, 10:01
  #5
Medlem
Är inte svensk. 2 vuxna barn med en man, relationen varade nästan 20 år.
Citera
2018-03-17, 10:01
  #6
Medlem
spyder123s avatar
70% har munherpes och typ 40% har könsherpes. Det är helt ofarligt och ligger latent för det mesta. Med åldern blir utbrotten mildare och mildare. Sånt som händer.
Citera
2018-03-17, 10:02
  #7
Medlem
Knucklehugss avatar
Bara för att din man har bedragit dig så får du inte jämföra andra män med ditt numera ex.. Klart att det går att går att lita på andra män, du måste, annars kommer du aldrig till ro igen.

Och svar på din andra fråga, ja du kommer att bli kär igen, och du kommer bli så kär att du inte förstod vad du såg hos ditt numera ex...

Tiden läker alla sår
Citera
2018-03-17, 10:03
  #8
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupsuliini
Igår morse när jag vaknade var jag fortfarande en lycklig kvinna och såg framemot helgen. På eftermiddagen rasade allt när jag fick veta att min sambo/särbo sen drygt 4 år tillbaka smittat mig med herpes. Han nekade in i det sista men erkände tillslut. Hur ska jag fortsätta mitt liv utan honom som jag såg som mitt livs stora kärlek? Hur kan jag någonsin kunna lita på en man igen? Kommer jag någonsin bli kär igen? Går det att dejta när man har herpes? Ge mig hopp.
I princip alla människor bär på herpesvirus.. har du blåsor etc så bör du ju såklart undvika intimt umgänge.

Förövrigt så läker tiden såren..
Citera
2018-03-17, 10:04
  #9
Medlem
vadsadusadus avatar
Från 1177:

Citat:
"De flesta vuxna svenskar har eller har någon gång haft herpes typ 1. Ungefär en tredjedel har återkommande besvär med utbrott. De nya utbrotten kan komma om du har en infektion i kroppen, som exempelvis en förkylning. Besvären kan ibland komma tillbaka om du är stressad, i samband med solning eller vid menstruation. Ibland kommer besvären utan att det finns någon tydlig orsak.

Om du redan är smittad kommer inte herpes tillbaka av att du kommer i kontakt med en annan persons munsår, genom att exempelvis pussa någon som har ett pågående herpesutbrott.

Ju äldre du blir desto mer sällan brukar utbrotten komma."

Med andra ord, du riskerar att ha fått herpes redan tidigare. och de flesta du träffar har eller har haft herpes-utbrott. Så det är inget att oroa sig över.
Citera
2018-03-17, 10:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modersvea87
Å nej nej nej... Så grymt tråkigt att höra det...
Tänk inte redan nu på hur det ska gå att börja dejta igen eller på att bli kär igen. Du är fortfarande i chockfasen skulle jag tro, nu måste du först försöka ta din tid att läka igen.
Jag lovar att du kommer fungera igen i framtiden och att det kommer att gå utmärkt att träffa nya män när tiden är mogen för det men tänk inte på det redan. Nu är det dig det handlar om.

Tack för dina ord. Jag är i chock, kan inte ens gråta. Känner mig bara helt tom. Jag kommer inte att börja dejta på länge för jag har absolut ingenting att ge till någon. Jag ville mest höra uppmunrande ord och kanske höra från någon som har varit med om samma sak.
Citera
2018-03-17, 10:13
  #11
Medlem
Beklagar att din sambo varit otrogen, men dra inte alla män över samma kam; det finns många underbara svenska män som inte beter sig som svin, så låt inte en idiot förstöra för framtida förhållanden.
Citera
2018-03-17, 11:05
  #12
Medlem
kumlafucker84s avatar
Jag förstår verkligen hur du känner dig. Vilket jävla svin! Mitt ex dumpade mig i tisdagskväll. Det kommer ta ett tag tills du mår bättre. Men mitt tips är att prata med en kompis, dina syskon eller föräldrar. Du kommer säkert bli kär igen. Gör det som känns bäst. Fast det kommer nog ta ett tag tills du blir kär igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback