Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-17, 00:42
  #1
Medlem
Polisen

Polis och ambulans skickas till Bjäregatan, efter larm via SOS om en misshandel. På plats framkommer att en man blivit skuren i ansiktet i samband med ett personrån. Två personer på moped har ryckt en väska från en kvinna. Mannen har i samband med detta försökt att hjälpa kvinnan, men blir då skuren av en av gärningsmännen på mopeden. Gärningsmännen får med sig kvinnans väska, och försvinner från platsen. Mannen förs till sjukhus med ambulans.


Brott lönar sig och civilkurage straffar sig.

Jag kan sätta min ena testikel på att polisen inte kommer lösa detta pga att de är så jävla värdelösa. Nu ska jag inte nödvändigtvis tömma maginnehållet på dem för att det är politikerna här i landet som sätter förutsättningarna på polisens förmåga och inriktning.

Två mopedburna betyder i detta landet 2 offer för sig själva och skulle de mot ALL förmodan anträffas och bli dömda landar väl straffet på 40 timmars samhällstjänst på kommunens lokala ungdomsgård där de kan sitta och äta negerbollar o dricka massa cola

Helsingborg ruttnar bort fortare än vad jag trodde var möjligt!

Någon som vet mer om vad som hänt och vilka som ligger bakom, Bjäregatan är det där "nyadeln" bor?
Citera
2018-03-17, 01:13
  #2
Medlem
smutsigt område ovanför söder. högaborg.
Citera
2018-03-17, 01:21
  #3
Medlem
Citat:
Helsingborg ruttnar bort fortare än vad jag trodde var möjligt!

Någon som vet mer om vad som hänt och vilka som ligger bakom, Bjäregatan är det där "nyadeln" bor?

Bjäregatan ligger i området Eneborg, som ligger alldeles intill de båda invandrartäta problemområdena Högaborg och Söder. Enligt min erfarenhet brukar Eneborg anses vara ett något bättre område än Söder och Högaborg, men just kvarteren kring Bjäregatan har inget vidare rykte. Bl.a. har ett par uppmärksammade mord begåtts vid Sadelmakaregatan, som är en tvärgata till Bjäregatan.

Jag skulle bli ytterst förvånad om de skyldiga till fredagskvällens brutala rån och misshandel visade sig vara etniska svenskar. Naturligtvis har inga signalement på rånarna offentliggjorts, och ej heller någon beskrivning av mopeden de färdades på. Alltså är polisens möjligheter att få in tips från allmänheten ytterst begränsade.
Citera
2018-03-17, 06:12
  #4
Medlem
falconer8s avatar
Så jävla trött på dessa nybyggare och deras bärsärkagång i detta land. Dom som tyckte att det var en lysande ide' att ta hit dessa "pensionsräddare" & barnlajvare kan ju betala ur egen ficka då ju. Hoppas att dom blir utsatta för sådant här. Det är fel i skallen på alla vurmare och dom som har skapat denna situationen.
Citera
2018-03-17, 17:26
  #5
Medlem
Som Helsingborgare vill jag gärna veta mer om det aktuella brottet. Som väntat ger varken polisen eller den usla lokaltidningen mycket information. I en artikel som lokaltidningen publicerade på lördagsförmiddagen framgick bara att den knivskurne mannens skador inte var livshotande, samt att ingen gripits för dådet och att polisen inte har några misstänkta.

Man har alltså varken offentliggjort några signalement på gärningsmännen eller någon beskrivning av mopeden de ska ha färdats på. Man berättar ej heller var på Bjäregatan brottet skedde eller i vilken riktning gärningsmännen tros ha färdats efter rånet.

Någon Helsingborgsbo som vet mer om rånet?
Citera
2018-03-17, 17:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Polisen

Polis och ambulans skickas till Bjäregatan, efter larm via SOS om en misshandel. På plats framkommer att en man blivit skuren i ansiktet i samband med ett personrån. Två personer på moped har ryckt en väska från en kvinna. Mannen har i samband med detta försökt att hjälpa kvinnan, men blir då skuren av en av gärningsmännen på mopeden. Gärningsmännen får med sig kvinnans väska, och försvinner från platsen. Mannen förs till sjukhus med ambulans.


Brott lönar sig och civilkurage straffar sig.

Jag kan sätta min ena testikel på att polisen inte kommer lösa detta pga att de är så jävla värdelösa. Nu ska jag inte nödvändigtvis tömma maginnehållet på dem för att det är politikerna här i landet som sätter förutsättningarna på polisens förmåga och inriktning.

Två mopedburna betyder i detta landet 2 offer för sig själva och skulle de mot ALL förmodan anträffas och bli dömda landar väl straffet på 40 timmars samhällstjänst på kommunens lokala ungdomsgård där de kan sitta och äta negerbollar o dricka massa cola

Helsingborg ruttnar bort fortare än vad jag trodde var möjligt!

Någon som vet mer om vad som hänt och vilka som ligger bakom, Bjäregatan är det där "nyadeln" bor?

Har kvinnan bekräftat väskryckningen?

Kanske det är tabu att lokalisera henne eftersom hon skulle kunna ge ammunition till rasistmagasinet...måske..
Citera
2018-03-17, 18:52
  #7
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Mycket sådant här i Helsingborg numera, så man är lite förvånad att kvinnan vågade gå med väska (ja, jag vet att man ska kunna gå naken med en guldkedja runt halsen).
Som sagt obefintlig risk för kreaturen/GM tills de stöter på någon med vapen.
Heder åt mannen fast det var lite obetänksamt.
Citera
2018-03-17, 21:43
  #8
Medlem
....och på SVT håller man leendet uppe med allehanda lekar för vuxna varvat med feministisk indoktrinering....

Polisen avrundar kort och koncist;

På lördag förmiddag har polisen fortfarande inga misstänkta:
– Vi har inga fler uppgifter och ingen är gripen, säger Mats Jansson vid polisen i Helsingborg.


..nu vidare till nya utmaningar

Vem fan bryr sig om hjälten som får ärr i ansiktet resten av livet, inte en jävel!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback