Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-17, 00:34
  #1
Medlem
Om en person med iPhone blockerade mitt nummer 2014, och sen har använt iCloud eller vad backupen nu kallas, så antar jag att blockeringen med stor sannolikhet fortfarande finns kvar, så länge personen använder någon form av iPhone idag? Eller finns det något jag missar som gör att blockeringen kan ha försvunnit längs vägen? Förutom att personen själv kan ha raderat den, eller missat att göra backup.

Sen undrar jag också angående sms, de blir också blockerade på iPhone antar jag, om man blockerar samtal? Kommer de inte fram och går inte att få fram ens om man tar bort blockeringen, eller finns de sparade dolt nånstans? Någon som vet hur det funkar får gärna fylla i.
Citera
2018-03-17, 00:54
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Det ska vara blockat, allt från det (ditt) nummer.
Citera
2018-03-17, 07:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Om en person med iPhone blockerade mitt nummer 2014, och sen har använt iCloud eller vad backupen nu kallas, så antar jag att blockeringen med stor sannolikhet fortfarande finns kvar, så länge personen använder någon form av iPhone idag? Eller finns det något jag missar som gör att blockeringen kan ha försvunnit längs vägen? Förutom att personen själv kan ha raderat den, eller missat att göra backup.

Testa att ringa från annat nr, så märker du ju om det är just ditt nr som är blockat.

Eller testa att ring från hemligt nr, dvs använd
#31#xxx xxx xxx
före numret du ringer, så syns inte ditt eget nr.
Citera
2018-03-18, 21:31
  #4
Medlem
Tack för båda era svar! Jag ska förtydliga frågeställningen lite. Jag är inte primärt intresserad av om mitt nummer rent faktiskt är blockerat eller inte, utan snarare dessa saker:

1) Om blockeringen lades in 2014, är det troligt att den finns kvar? Eller finns det något i Icloud som jag inte känner till som gör att det inte är troligt. Detta skulle kunna vara att backup av blockerade nummer inte fanns i 2014 års iOS-version eller något annat.

2) Försvinner blockerade sms för all framtid i och med blockeringen eller sparas de i någon dold mapp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback