Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 23:17
  #1
Medlem
mod32s avatar
Har gått på oxy i två dagar. Runt 160mg har det blivit. Kan jag ta sub i morgon?.
Citera
2018-03-16, 23:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Har gått på oxy i två dagar. Runt 160mg har det blivit. Kan jag ta sub i morgon?.
Varför skulle du inte kunna? du är väl inte fysiskt beroende av oxyn?
Citera
2018-03-16, 23:33
  #3
Medlem
mod32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rynkeby
Varför skulle du inte kunna? du är väl inte fysiskt beroende av oxyn?

Tänkte så man inte blir dålig.
Citera
2018-03-16, 23:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Tänkte så man inte blir dålig.
Dålig blir du om du tar subutex, när du är fysiskt beroende av nåt annat (horse, dolc oxy u name it)
Är du fysiskt beroende av någon opiat?
Citera
2018-03-16, 23:52
  #5
Medlem
mod32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rynkeby
Dålig blir du om du tar subutex, när du är fysiskt beroende av nåt annat (horse, dolc oxy u name it)
Är du fysiskt beroende av någon opiat?

Tror nog att jag är fysiskt beroende av oxy. Men kompisen så att man blir bara dålig om man tar b8 och sen oxy och inte tvärt om.
Citera
2018-03-17, 00:26
  #6
Medlem
bzls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Tror nog att jag är fysiskt beroende av oxy. Men kompisen så att man blir bara dålig om man tar b8 och sen oxy och inte tvärt om.

Tyvärr så vänder folk på det hela tiden fast det står lite överallt hur det ligger till, så för att förtydliga:

Det spelar ingen roll alls sålänge du inte är fysiskt beroende av opiater.
Är du det så kan du inte ta buprenorfin sålänge du har någon annan opiat i kroppen.
Du bör vänta tills du tänder av rejält för att minimera risken.

Buprenorfinet kastar ut föregående opiat från receptorerna och tar dess plats, men det aktiverar inte receptorerna lika bra och du åker på akut-at. Dvs HELA jävla avtändningen på en gång. Inte alls trevligt.

Går du däremot på buprenorfin så kan du ta andra opiater men det är ofta värdelöst, man bör vänta iaf 24h efter intag av buprenorfin för att slå igenom utan att helt slösa bort den opiat du försöker ta.
Det beror på hur mycket samt hur länge du tagit buprenorfin om du kommer igenom.

Tex, har du en gubbe rökvaror och nyss tagit buprenorfin - vänta iaf 24h annars är risken att du slösar bort hela påsen utan effekt. Det är inge roligt att vänta men det är bättre än att kasta bort sina varor.

~
Citera
2018-03-17, 10:33
  #7
Medlem
mod32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzl
Tyvärr så vänder folk på det hela tiden fast det står lite överallt hur det ligger till, så för att förtydliga:

Det spelar ingen roll alls sålänge du inte är fysiskt beroende av opiater.
Är du det så kan du inte ta buprenorfin sålänge du har någon annan opiat i kroppen.
Du bör vänta tills du tänder av rejält för att minimera risken.

Buprenorfinet kastar ut föregående opiat från receptorerna och tar dess plats, men det aktiverar inte receptorerna lika bra och du åker på akut-at. Dvs HELA jävla avtändningen på en gång. Inte alls trevligt.

Går du däremot på buprenorfin så kan du ta andra opiater men det är ofta värdelöst, man bör vänta iaf 24h efter intag av buprenorfin för att slå igenom utan att helt slösa bort den opiat du försöker ta.
Det beror på hur mycket samt hur länge du tagit buprenorfin om du kommer igenom.

Tex, har du en gubbe rökvaror och nyss tagit buprenorfin - vänta iaf 24h annars är risken att du slösar bort hela påsen utan effekt. Det är inge roligt att vänta men det är bättre än att kasta bort sina varor.

~

Tack för svar. Tog b8 i morse när jag vakna. Funka utmärkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback