Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-17, 10:02
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rsllxd
totalt skitsnack! bor i sundbyberg och hörde ljudet. ifall det var ett skott från ett handeldsvapen så måste dom syfta på en miniatur kanon. lät så jävla högt! lät som en sprängning, huset skakade lätt. inget skott var det, är 100% säker.

Du pratar om den smäll som hördes över Annedal & Sundbyberg ca kl 20.50 igår. Skotten i Sundby inträffade ca 21.15. Två helt olika händelser.
Citera
2018-03-17, 20:42
  #14
Medlem
DDRTVs avatar
Allt detta hände på restaurang Rainbow (logvägen/Dagsverksvägen) och de som var inblandande var inte från gamla spånga där restaurangen ligger.

Storyn går att 10-15 personer som aldrig varit på restaurangen kommer strax innan stängning och börjar bråka om en bil affär. Killen skjuter 1-2 skott mot några som flyr från restaurangen, men enlighet min mig träffas sin kompis.

Min bedöming är att han med pistolen träffar sin kompis istället för de som flyr. Ingen allvarlig skada och alla håller tyst. Lite blod hittas och massas polis kommer.


Sen går diskussionen om det var 1 eller 2 skott, då 2 hylsor hittades. Polisen skrämde upp alla i portarna runtomkring ...vilket känndes meningslöst.
Citera
2018-03-17, 20:50
  #15
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Allt detta hände på restaurang Rainbow (logvägen/Dagsverksvägen) och de som var inblandande var inte från gamla spånga där restaurangen ligger.

Storyn går att 10-15 personer som aldrig varit på restaurangen kommer strax innan stängning och börjar bråka om en bil affär. Killen skjuter 1-2 skott mot några som flyr från restaurangen, men enlighet min mig träffas sin kompis.

Min bedöming är att han med pistolen träffar sin kompis istället för de som flyr. Ingen allvarlig skada och alla håller tyst. Lite blod hittas och massas polis kommer.


Sen går diskussionen om det var 1 eller 2 skott, då 2 hylsor hittades. Polisen skrämde upp alla i portarna runtomkring ...vilket känndes meningslöst.

Vet du om de ”15 personerna” var araber/somalier/svenskar?

Har hört ungefär samma sak.
Citera
2018-03-17, 20:57
  #16
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Vet du om de ”15 personerna” var araber/somalier/svenskar?

Har hört ungefär samma sak.


Jag hörde orden ”inga negrer” dvs araber
Citera
2018-03-17, 21:17
  #17
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Jag hörde orden ”inga negrer” dvs araber

Ahh, vet du om de kom ifrån Tensta,Rinkeby?
Citera
2018-03-17, 21:27
  #18
Medlem
DDRTVs avatar
Vet ej ..de kommer säkert från våra förorter...sen om det är Rinkeby eller Tensta vet jag ej.
Citera
2018-03-17, 21:27
  #19
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Vet ej ..de kommer säkert från våra förorter...sen om det är Rinkeby eller Tensta vet jag ej.

Oj för att jag hörde somalier från Rinkeby
Citera
2018-03-17, 21:33
  #20
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Oj för att jag hörde somalier från Rinkeby


Säger inte emot dig, då jag fått storyn berättad av någon som var där. Så du kan ha rätt.
Citera
2018-03-18, 08:15
  #21
Medlem
nihilverums avatar
Datum tillagt i trådrubriken.

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback