Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-25, 08:25
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Skaparen bakom inlägg 203 förstod vad jag höll på med. Mitt experiment fick ett intressant utfall. Då förstår man varför pyramidspel skapas gång på gång. Mitt exempel var ju så banalt att jag skrattade gott själv när jag skrev varje inlägg.

Jag parafraserade i princip bara vad en person i bekantskapskretsen berättade för femton år sedan när han skulle sälja in ett pyramidspel till vänner och grannar. Det var bara produkterna jag ändrade i berättelsen.

Haha då ger jag tummen upp. Bra test. Och visst visar det att det finns massor av människor som enkelt dras med i en hype och fastnar i olika bluffar.

Förövrigt älskade jag ditt fantasifulla användande av floskler.
Citera
2018-03-25, 11:34
  #206
Medlem
utforskarens avatar
Hade jag inte haft nåt bättre för mig, så hade jag startat upp precis en sån här verksamhet, bara för att visa alla idioter i tråden hur fel ni har.

Ni är förmodligen samma typ av personer som skriver "Vem fan äter på McDonald's?", en organisation som globalt omsätter nära 188 miljarder kronor per år.

Vi lägger ofantliga mängder pengar varje år på produkter som förstör både vår hälsa och miljö. Det är uppenbarligen vad vi vill ha.
__________________
Senast redigerad av utforskaren 2018-03-25 kl. 11:37.
Citera
2023-12-09, 17:04
  #207
Medlem
Skulle säkert fungera bra i dessa tider.
Typ korvmoj fast Billys.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback