Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-17, 00:16
  #13
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Tjaa...filerna försvinner ju inte när de raderas. Informationen om dem försvinner och därför kan man inte se dem längre.
Så min gissning är att windows kan återskapa informationen om de raderade filerna och sedan bara göra en verifiering av att alla filer är där och är ok.
Citera
2018-03-17, 10:47
  #14
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heep80
Ja, som rubriken lyder, när man i File Explorer / Windows Explorer (eller vad den kallas beroende på Windows version) vill kopiera filer från exempelvis C: till en extern hårddisk, varför går det snabbare om jag märker upp filerna och kör Ctrl + x (cut) och sedan Ctrl + v (paste), än om jag kör Ctrl + c (copy) och sedan Ctrl + v? Vad jag förstått så fungerar cut / paste samma som copy / paste, förutom att processen raderar filerna efter att de har kopierats?

1, 2 eller 3 processer... Copy paste läser och skriver, Cut and paste läser skriver och raderar. Alltså mer arbete, längre tid.
Citera
2018-03-17, 11:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
1, 2 eller 3 processer... Copy paste läser och skriver, Cut and paste läser skriver och raderar. Alltså mer arbete, längre tid.
Och hur lång tid tar det att radera en fil? Dessutom gick det fortare med cut så ditt resonemang håller inte alls.
Citera
2018-03-17, 11:52
  #16
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Och hur lång tid tar det att radera en fil? Dessutom gick det fortare med cut så ditt resonemang håller inte alls.

Du skrev rörigt, jag läste rörigare... men det borde gå långsammare med Cut/Paste när du flyttar till en annan disk. Det är också min erfarenhet, som så skiljer sig väsentligt från din upplevelse.
Citera
2018-03-17, 11:57
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Du skrev rörigt, jag läste rörigare... men det borde gå långsammare med Cut/Paste när du flyttar till en annan disk. Det är också min erfarenhet, som så skiljer sig väsentligt från din upplevelse.
Du fortsätter att läsa rörigt märker jag. Det är inte jag som är TS.

Men nej, det borde inte gå långsammare med cut/paste om det inte är väldigt många små filer. Är det bara några enstaka filer borde skillnaden knappt vara mätbar.
Citera
2018-03-17, 12:05
  #18
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Du fortsätter att läsa rörigt märker jag. Det är inte jag som är TS.

Jag är jätteförkyld och stod upp kl. 7:30 och medecinerade mig med en skvätt whisky och då det hjälpte kör jag nu förebyggande, vilket kan ge bieffekter... Tangentbord "Off" snart.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback