Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-16, 21:25
  #1
Medlem
Okej gör ett nytt försök att ha kvalite i tråden. Nu när paniken lagt sig lite kanske jag lyckas. Doktorn ringde imorse, eftersom jag jobbar natt hörde jag inte. När jag vaknade och ringde tillbaka hade han redan tagit helg.

Besökte läkaren för lite besvär i munnen, lite småsår och en vit/gul tunga. Fick ta blodprov.

Alla tester visar bra förutom B-Leukocyter. Där jag har 9,4. Normalt står det att det ska vara 3,5-8,8. På andra ställen på internet står det att det ska vara 4-10. Iallafall, i min hjärna har jag leukemi nu, helvete vad rädd jag är. Kan också nämna att jag har extrem nålskräck och darrade och skakade, blev helt vit när dom tog sprutan, kanske ångest eller stress har en påverkan? Senast jag var sjuk var en månad sen. En lättare förkylning

Någon som vet om 9,4 är avvikande eller någorlunda normalt? Vad brukar värdet ligga på hos patienter med leukemi?

MVH
Citera
2018-03-16, 21:38
  #2
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitBean
Okej gör ett nytt försök att ha kvalite i tråden. Nu när paniken lagt sig lite kanske jag lyckas. Doktorn ringde imorse, eftersom jag jobbar natt hörde jag inte. När jag vaknade och ringde tillbaka hade han redan tagit helg.

Besökte läkaren för lite besvär i munnen, lite småsår och en vit/gul tunga. Fick ta blodprov.

Alla tester visar bra förutom B-Leukocyter. Där jag har 9,4. Normalt står det att det ska vara 3,5-8,8. På andra ställen på internet står det att det ska vara 4-10. Iallafall, i min hjärna har jag leukemi nu, helvete vad rädd jag är. Kan också nämna att jag har extrem nålskräck och darrade och skakade, blev helt vit när dom tog sprutan, kanske ångest eller stress har en påverkan? Senast jag var sjuk var en månad sen. En lättare förkylning

Någon som vet om 9,4 är avvikande eller någorlunda normalt? Vad brukar värdet ligga på hos patienter med leukemi?

MVH

Det låter inte bra. Finns det i släkten?
Citera
2018-03-16, 21:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitBean
Okej gör ett nytt försök att ha kvalite i tråden. Nu när paniken lagt sig lite kanske jag lyckas. Doktorn ringde imorse, eftersom jag jobbar natt hörde jag inte. När jag vaknade och ringde tillbaka hade han redan tagit helg.

Besökte läkaren för lite besvär i munnen, lite småsår och en vit/gul tunga. Fick ta blodprov.

Alla tester visar bra förutom B-Leukocyter. Där jag har 9,4. Normalt står det att det ska vara 3,5-8,8. På andra ställen på internet står det att det ska vara 4-10. Iallafall, i min hjärna har jag leukemi nu, helvete vad rädd jag är. Kan också nämna att jag har extrem nålskräck och darrade och skakade, blev helt vit när dom tog sprutan, kanske ångest eller stress har en påverkan? Senast jag var sjuk var en månad sen. En lättare förkylning

Någon som vet om 9,4 är avvikande eller någorlunda normalt? Vad brukar värdet ligga på hos patienter med leukemi?

MVH
Vet inte hela spektrat, men när dom upptäckte det på mig hade jag 233 i vita.
Citera
2018-03-16, 21:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonenline
Vet inte hela spektrat, men när dom upptäckte det på mig hade jag 233 i vita.

Beklagar! Oj det var ett högt värde. Hoppas att du mår bra idag.
Citera
2018-03-16, 21:54
  #5
Medlem
Har nu kollat lite youtube. Och där menar man att det normala värdet är 4-10. Mest amerikanska videos. Det underlättar oron lite.
Citera
2018-03-16, 21:55
  #6
Medlem
D4nnys avatar
Det är väldigt osannolikt att det skulle vara leukemi. Att "normalt" ligger mellan 3,5-8,8 betyder endast att 95% av friska personer ligger inom detta intervall. 5% av friska personer har ett värde som ligger utanför denna ram utan att vara sjuka alls. Har man leukemi brukar leukocyterna vara kraftigt förhöjda beroende på vilken typ av leukemi det rör sig om. Men troligen beror ditt höga värde på en smärre infektion, eller så är det ett normalt värde för dig.
Citera
2018-03-16, 22:08
  #7
Medlem
LinuxSuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitBean
Okej gör ett nytt försök att ha kvalite i tråden. Nu när paniken lagt sig lite kanske jag lyckas. Doktorn ringde imorse, eftersom jag jobbar natt hörde jag inte. När jag vaknade och ringde tillbaka hade han redan tagit helg.

Besökte läkaren för lite besvär i munnen, lite småsår och en vit/gul tunga. Fick ta blodprov.

Alla tester visar bra förutom B-Leukocyter. Där jag har 9,4. Normalt står det att det ska vara 3,5-8,8. På andra ställen på internet står det att det ska vara 4-10. Iallafall, i min hjärna har jag leukemi nu, helvete vad rädd jag är. Kan också nämna att jag har extrem nålskräck och darrade och skakade, blev helt vit när dom tog sprutan, kanske ångest eller stress har en påverkan? Senast jag var sjuk var en månad sen. En lättare förkylning

Någon som vet om 9,4 är avvikande eller någorlunda normalt? Vad brukar värdet ligga på hos patienter med leukemi?

MVH

Tror inte du behöver oroa dig. Leukemivärden spelar i en helt annan liga än vad dina värden gör.
Ta ett djupt andetag och invänta måndag så du får kontakt med din doktor.
Citera
2018-03-16, 22:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitBean
Beklagar! Oj det var ett högt värde. Hoppas att du mår bra idag.
Japp. Efter en jävlig behandling med cytostatika o därefter ny benmärg är jag frisk igen.
Citera
2018-03-16, 23:44
  #9
Medlem
Jag har RA och låg på över 10 innan jag fick medicin.
9,4 är ingen fara alls. Låter som någon infektion i kroppen.
Citera
2018-03-16, 23:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Det låter inte bra. Finns det i släkten?

Vad var vitsen med den helt obefogade frågan?
Citera
2018-03-17, 07:31
  #11
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HsEgen
Vad var vitsen med den helt obefogade frågan?

Var övertygad att ärftlighet spelade in vid bedömning av risk. Därför relevant. Har ingen aning om gränsvärden dock men utgick ifrån att det inte var bra då ts uppgav att det var utanför refererensvärdet
Citera
2018-03-17, 07:33
  #12
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HsEgen
Vad var vitsen med den helt obefogade frågan?

Varför obefogad?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback