• 1
  • 2
2018-03-16, 20:24
Medlem
Pfaltzs avatar
Till min förvåning såg jag att det inte fanns någon tråd om den sammansatta personligheten Benny Andersson, f.d. Medlem i ABBA. Beskrivningen är positivt anlagd. Man skulle också kunna säga att han verkar lite speciell. Minst sagt.

Senast i raden av märkvärdigheter är att BA går till storms mot planen på att bygga en anstalt i Svedala med ungefär 300 platser. Att BA äger ett lyxbygge i området spelar så klart roll i sammanhanget.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...talten-svedala

Detta ska ses mot bakgrund av att BA regelbundet sponsrar Feministiskt Initiativ med stora kontanta medel.

https://www.svd.se/benny-andersson-stottar-fi-igen

Har BA missförstått F! och målen? Har han inte begripit att man måste offra sin bekvämlighet för busets skull? Var är hans lojalitet?

Tråden är tänkt som allmänt skvaller. Den ovan beskrivna inledningen är tänkt som en passande kickstart i BA:s anda.
Senast redigerad av Pfaltz 2018-03-16 kl. 20:28.
Citera
2018-03-16, 21:33
Medlem
bithaxs avatar
Han verkar vara en riktig kålsup den där Benny. Men svenska politiker vill naturligtvis sola sig i glansen kring honnom.

Han beter sig lite som nyadel. Han är det närmaste sverige kommer till en modern greve.

Om någon missat det så var han med på uppdrag granskning nyligen om det där huset i västervik, som gick från att planeras som ”hotell, eventanläggning och en vardagsrum för västerviksbor” till att bli privata bostäder som hans delägda fastighetsbolag sedan sålde för grova pengar.
Senast redigerad av bithax 2018-03-16 kl. 21:36.
Citera
2018-03-16, 21:37
Medlem
För mig har han svartat ner namnet ABBA med sina gridigheter.

Dock ska de andra medlemmarna inte dras med i denna smuts.
Citera
2018-03-16, 21:46
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Om någon missat det så var han med på uppdrag granskning nyligen om det där huset i västervik, som gick från att planeras som ”hotell, eventanläggning och en vardagsrum för västerviksbor” till att bli privata bostäder som hans delägda fastighetsbolag sedan sålde för grova pengar.

Om "någon" missat det, så var det inte Benny Andersson utan Björn Ulvaeus.
Citera
2018-03-16, 21:47
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Om "någon" missat det, så var det inte Benny Andersson utan Björn Ulvaeus.

Åh, jag blandar ihop dem. Fan, ser de inte rätt lika ut också?
Citera
2018-03-16, 21:49
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Alla blandar ihop dem. Vilket är lite konstigt, med tanke på att Benny är snäll och spelar dragspel, och Björn bara är allmänt dryg. Det är ingen slump att det finns en bok med denna titel:
http://www.albertbonniersforlag.se/B...-vem-ar-Benny/
Citera
2018-03-17, 06:13
Medlem
Europes avatar
Citat:

Björn är den som ser ut att heta Benny och Benny är den som ser ut som en björn.

Edit: Björn såg dock mer ut som Benny förr i tiden än han gör idag. Eller som Alfred E. Neuman, om det gör det lättare.
Senast redigerad av Europe 2018-03-17 kl. 06:16.
Citera
2018-03-17, 07:16
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Benny går ut på nån lista om att stoppa byggandet av ett stort fängelse i Svedala. Han sa på en video att han bott och varit verksam i Svedala över 25 år. Inslaget var på Svt Skåne.
Citera
2018-03-17, 07:53
Medlem
P-stavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Benny går ut på nån lista om att stoppa byggandet av ett stort fängelse i Svedala. Han sa på en video att han bott och varit verksam i Svedala över 25 år. Inslaget var på Svt Skåne.
Det är ju det som TS handlar om.

OnT: När BAO släppte "Du är min man" med skrålhäxan Helen Sjöholm så trodde jag först att det var en underbar och pricksäker parodi på dåliga dansbandslåtar. Först senare förstod jag att den var allvarligt menad och tillika komponerad av Benny A. Karlen verkar kasta sig mellan stordåd och katastrofala bottennapp.
Citera
2018-03-17, 08:03
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-stav
Det är ju det som TS handlar om.

OnT: När BAO släppte "Du är min man" med skrålhäxan Helen Sjöholm så trodde jag först att det var en underbar och pricksäker parodi på dåliga dansbandslåtar. Först senare förstod jag att den var allvarligt menad och tillika komponerad av Benny A. Karlen verkar kasta sig mellan stordåd och katastrofala bottennapp.
Vem är Karlen?
Citera
2018-03-17, 08:06
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ja det skiljer väl bara 25 kg eller n' åt
Citera
2018-03-17, 08:07
Medlem
P-stavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Vem är Karlen?
Benny A. Var det otydligt?
Citera
  • 1
  • 2