Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 20:18
  #1
Medlem
När man ska in och mysa med tjejerna (plantorna) så är lamorna så starka så jag känner mig sjuk av det.
Hur illa är det om man släcker Belysningen och tänder andra lampor en stund mär man vattnar och tar grejar med dem?

Jag vet ju att det är totalförbjudet att tända under mörkertimmarna. Men är det lika illa åt andra hållet?
Citera
2018-03-16, 20:25
  #2
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dell
När man ska in och mysa med tjejerna (plantorna) så är lamorna så starka så jag känner mig sjuk av det.
Hur illa är det om man släcker Belysningen och tänder andra lampor en stund mär man vattnar och tar grejar med dem?

Jag vet ju att det är totalförbjudet att tända under mörkertimmarna. Men är det lika illa åt andra hållet?

Ingen fara om det bara är någon minut ibland, dock är det kanske bättre att köpa ett par solglasögon?

Finns en tråd om odlingsfrågor!
Citera
2018-03-16, 20:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Ingen fara om det bara är någon minut ibland, dock är det kanske bättre att köpa ett par solglasögon?

Finns en tråd om odlingsfrågor!

Är det hps så är det inte bra för lampan att släcka och tända igen efter nån minut. Men för plantorna spelar det mindre roll, dom växer ju bra utomhus och där är det knappast konstant sol under en dag(moln, dåligt väder)
Citera
2018-03-16, 22:34
  #4
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Om man vill känna sig som ett proffs skaffar man såna här: https://www.amazon.com/Glasses-Hydro...70_&dpSrc=srch

Men det är ingen större fara att släcka heller om din lampa tål det.
Citera
2018-03-17, 07:26
  #5
Medlem
Det är led armaturer.
Ska testa såna glasögon för led.

Någon som vet vart det finns att köpa ifrån som inte är kopplat till cannabisodling?
Citera
2018-04-12, 19:08
  #6
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dell
Det är led armaturer.
Ska testa såna glasögon för led.

Någon som vet vart det finns att köpa ifrån som inte är kopplat till cannabisodling?


Sent svar. Men! Du kan ha vanliga skyddsglasögon. Vet folk som både använder sotade och klara. Verkar inte vara någon skillnad förutom att om du har grönt glas så blir färgerna rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback