Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 19:49
  #1
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag fick för mig att jag ville köpa och spela Battlefield 1. Den ligger på 50 gb och jag har bara 40 kvar i hårddisken så nu funderar jag på att köpa en ssd. Är det så att man kan köpa en extern ssd och kan man koppla den med usb in i datorn. Jag har en stationär dator. Och måste man installera windows på den eller fungerar den så fort man kopplar in den. Vill att detta ska gå så smärtfritt som möjligt.
Citera
2018-03-16, 20:22
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
Jag har extern ssd inkopplad permanent till datorn som jag använder till spel och det funkar bra, kopplat in den via usb så plug and play och får riktigt bra hastighet med usb3, har datorn eller kabinettet bara usb2 så blir det lite långsamt.

Kabinett kallas det man stoppar ssd/hdd i, finns många olika varianter sorter märken och modeller så välj rätt.
Citera
2018-03-16, 21:42
  #3
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag har extern ssd inkopplad permanent till datorn som jag använder till spel och det funkar bra, kopplat in den via usb så plug and play och får riktigt bra hastighet med usb3, har datorn eller kabinettet bara usb2 så blir det lite långsamt.

Kabinett kallas det man stoppar ssd/hdd i, finns många olika varianter sorter märken och modeller så välj rätt.
Ok, tack för info. Då gäller det bara att ta reda på om man har usb2 eller usb3 då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback