Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-03-27, 05:56
  #61
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men vad har hänt med Trump? 60 ryska diplomater utvisas och denne krigarmultidåre utnämns?
Jag vill minnas du hade bra idéer när vi diskuterade USAs ambassadflytt i Israel.
Är det Adelsons $100 milj. som talar igen?

Tror inte det, Adelson hatar Iran, utan det kan vara så att Trump har börjat bli försiktig rörande Ryssland eller så är det något annat.

Det kan även vara så att Storbritannien har presenterat sina bevis för USA och resten av EU då det inte bara är USA som sparkar ut diplomater.

I slutändan så vet jag ärligt talat inte varför de väljer att kasta ut diplomaterna nu
Citera
2018-03-27, 07:46
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men vad har hänt med Trump? 60 ryska diplomater utvisas och denne krigarmultidåre utnämns?
Jag vill minnas du hade bra idéer när vi diskuterade USAs ambassadflytt i Israel.
Är det Adelsons $100 milj. som talar igen?
USA har ambassadörer i 70 länder och special forces i 149. Säger en hel del om hur USA ser på sin utrikespolitik.
Citera
2018-03-27, 14:47
  #63
Medlem
SecundusSilents avatar
Den tidigare ambassadören i Seoul blev knivskuren i ansiktet. Den kommande riskerar ett värre öde.

Men trots alla risker hade USA ju en kandidat ett tag, Victor Cha, som varanade för en miltär insats - trots att det är en känd hök – dock en intelligent hök som vet vad som står på spel, dessutom var han nog för stark för att gillas av Trump.

US ambassador to South Korea injured by knife-wielding attacker
https://www.youtube.com/watch?v=qwMsSV5JEDA
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback