Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-16, 15:55
  #13
Medlem
https://chrome.google.com/webstore/d...enigjmpp?hl=sv

Fungerade utmärkt för mig i alla fall, det ända som behövs är ett Google konto.
Citera
2018-03-16, 17:12
  #14
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Men kan man verkligen starta om en dator så att teamviewerprocessen kör igång före inloggning före uppstart?

Javisst.
Citera
2018-03-16, 20:36
  #15
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jope84
Ibland verkar den startat om sig, Min hemautomation fungerar alltid då det går som en service.
Men controller är ett program, så det jag får göra är att bara göra en fjärrinloggning (via hemma nätverket) på datorn och då loggar den in och då startar controllern.
Det där låter som att programmet saknar adminrättigheter och därför inte kan startas efter omstart utan någon admin inloggad.
Citera
2018-03-16, 22:13
  #16
Medlem
Det blev team viwer. Fungerar bra över internet, går även att starta om datorn och logga in igen.
Citera
2018-03-16, 22:16
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdonkeySfinx
Det där låter som att programmet saknar adminrättigheter och därför inte kan startas efter omstart utan någon admin inloggad.
Det är ett program och startas med autostart
Citera
2018-03-16, 23:46
  #18
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jope84
Det är ett program och startas med autostart
Japp, och det innebär problem om man vill köra ett program utan UAC-prompt.
Tricket är att använda windows scheduler.
Citera
2018-04-03, 10:00
  #19
Medlem
+1 för TeamViewer.
Citera
2018-04-03, 13:50
  #20
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jope84
Det blev team viwer. Fungerar bra över internet, går även att starta om datorn och logga in igen.
TeamViewer är bra och jag har använt det i många år, men en sak är viktig: Ha även något annat program, som reserv.

Ibland, utan förvarning, får nämligen TeamViewer för sig att den behöver uppdateras. Oftast går det bra och allt fortsätter som tidigare, men ibland "glömmer" den autentiseringen efter fullgjord upodatering. Det man då måste göra, på fjärrdatorn, är att mata in ett lösenord som finns på skärmen på den lokala datorn, innan man tillåts koppla upp sig.

Ett alternativ till reserv är Chrome Remote Desktop, men det finns säkert fler.
Citera
2018-04-03, 20:05
  #21
Medlem
kimdah2002s avatar
Skulle vilja slå ett slag för Radmin http://www.radmin.se/ ha använt det i många år för fjärrstyrning och det har fungerat perfekt. Om man inte vill installera något extra kan man väl alltid aktivera Windows Remote Desktop på datorn så kommer man åt den på ett enkelt sätt från alla enheter PC/Android/iOS
Citera
2018-04-04, 04:31
  #22
Medlem
Kalkon77s avatar
Microsofts egna fjärrstyrningsprogram skulle nog jag rekommendera. Bättre bildkvalite än teamviewer och har aldrig haft problem med att det är mycket pixlar eller att det skulle vara svårt att läsa texter osv
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback