Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 09:49
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Vi verkar inte komma så värst långt med den här debatten, du förnekar vetenskapliga studier och bortförklarar dom med att allt är mäns fel. Du går till och med så långt med ditt hat mot män att du anklagar kvinnors preferenser för alfahannar för att vara en social konstruktion - skapad av män

Vilka "vetenskapliga studier" har du då presenterat?
där "vetenskapen" bevisat att det handlar om kvinnors gener när de då tydligen alltid väljer "alfahannar".
Ro hit den tack.

Citat:
Du nämnde också innan att jag debatterar mot en halmgubbe. Läser man dina texter framgår det ganska tydligt att det faktiskt är du som gör det. Du försöker få det att låta som att jag påstår att kvinnor inte är intresserade av sex. Jag har aldrig gjort ett sådant påstående. Det jag sagt är att kvinnor är mer kräsna vid val av partner pga att fler egenskaper tas i hänsyn och i kombination med att enbart ca 20% av männen anses vara attraktiva enligt studier så leder det ju till att konkurrensen bland männen ökar. Kan du inte se sambandet så betyder det att du antingen är väldigt trög eller ignorant. Som jag nämnde innan så visar studier att kvinnor alltid väljer upp i hierarkin medan män varierar i sina val. Du kan inte fly från detta faktum.

Nja det var inte riktat mot just dig, utan mer allmänt mot oskuldsnormen i världen och mot den som jag började debatten med, Rodriguez.

Sen hur ska du ha det? Dras kvinnor enbart till utseende på män eller kan de dras av andra saker...
de 20% handlade enbart om utseende. (och jag har sett den studien någonstans som jag minns det gällde det bara ansikten...kvinnor lär nog bedöma mer saker än fejjan på män)

Vidare....saknar du helt konkurrens mellan män i länder där man fråntagit kvinnor all rätt/ möjligheter att själva välja partners? Utan man ägnar sig åt att "dela ut"/ sälja kvinnor via tvång. Ja eller nej?
Om du svarar nej, beror då denna manliga konkurrens på just kvinnor tror du? Har kvinnor en susning till chans att göra något åt denna manliga konkurrens?
Man kanske ska inrätta enorma låsta bordeller för alla landet kvinnor, där alla män bara kan gå och få sig ett nyp när det tränger på? så de slipper konkurrera?
Hade män slutat konkurrera med varanda för att få social status i gruppen tror du?



Citat:
Sen vet jag inte om du trollar eller bara är dum vad gäller frågan om sexuellt urval. Ifall gud plötsligt trollade bort alla oattraktiva män så hade det varit fullt rimligt att påstå att gruppen män är mer attraktiv än gruppen kvinnor. Det har alltså ingenting med huruvida jag är heterosexuell att göra.

Vad som är attraktivt är en subjektiv fråga först och främst...vidare är det en "inlärd" fråga.
Om alla män hade varit födda med puckelygg och kobenta som typiskt manligt...så hade detta varit attraktivt för kvinnor.


Citat:
Evolutionen och sexuellt urval specifikt har gjort gruppen kvinnor mer fysiskt attraktiv än gruppen män vilket återigen bekräftas av 80% av männen anses vara under medlet.

Så för att göra en slutsats av det hela: Utifrån de studier som vi har idag så kan vi se att kvinnor är mer kräsna än män vid val av partner och att kvinnor attraheras sexuellt av alfahannar och att begreppet alfahanne inte är exklusivt kopplat till fysisk skönhet utan även social status i form av makt, dominans och personlighet. Män å andra sidan attraheras enbart av hälsa och utseende hos kvinnor vilket betyder att kvinnor inte kan påverka deras status i köttmarknaden med hjälp av makt, dominans eller personlighet.

Och vem ska bestämma att kvinnor generellt är mer fysiskt attraktiva än män....Du? Män?
Är det något kön som evolutionen bevisligen mejslat mest i så är det män. Är fler kvinnor genom hela den mänskliga evolutionen sen "Eva och Adam" som har reproducerat sig, men färre män. Har du någon form av evolution där via selektivt urval så är det fämst manliga gener som valts bort.
Vad säger det om din teori?


Citat:
Sen måste jag bara svara på följande:

Jo det finns en perfekt förklaring till det. Kvinnors kräsenhet leder till maktkamp mellan männen och maktkamp kan mycket lätt leda till maktmissbruk. När maktmissbruk sedan är ett faktum och smids in i kulturen, varför tror du en totalitär ledare skulle låta kvinnor fortsätta ha sexuell makt över män?

1. Kvinnor har all rätt att få ha sin egen sexualitet och själva välja när/ om/ hur/ och med vem! de ska ha sex. Precis som män för övrigt. Att få ha sex med en annan människa är ingen rättighet man ska kunna avkräva av någon. Detta är INTE att ha makt över någon annan/ annans sexualitet. Säger jag nej till sex med dig, så hindrar jag på intet sätt dig från att försöka någon annanstans. Du och din sexualitet är lika fria före som efter.

2. Ha makt över någons sexualitet är att styra över någons sexualitet. Och detta är det patriarkat välden över sysslat/ sysslar med gällande kvinnors sexualitet. Men fan inte tvärtom. Du har ingen nation, ideologi etc. där kvinnor på samma sätt har satt stopp för mäns sexualitet och rätt till sina egna kroppar. Vänligen fatta denna skillnad.
Citera
2018-03-22, 16:07
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Om det får dig att må bättre kan du få klämma på mig.



Som man tänder jag på att tillfredställa kvinnor, och i slutänden verkar de vilja bli tvingade ner i sängen och påsatta. Efter att ha fått välja bland alfamännen, förändrat mannen de valde, upplysts om hur vackrast de är, uppvaktats med blommor osv, förstås. Jag tror problemet är att när detta enorma maktbehov inte tillfredställs, börjar de behandla nästan alla män som äckel, och kanske t.o.m. tro på det själva.

Väljer man att tycka att de flesta av det motsatta könet är äckliga, kommer man att känna sig kränkt oftare. Kanske även bli kränkt oftare då det blir en självuppfyllande profetia: om man som man blir sedd som äcklig, kanske man är det, varför inte börja bete sig så så kanske kvinnorna blir nöjda?

Kvinnor vill kunna behandla andra okänsligt, men själva bli behandlade känsligt, helst under okänsliga former, och förtjänar allt som de utsätts för. Jag slutar där innan jag börjar generalisera och riskera att min kvinnosyn, samt det faktum att jag är oskuld, kommer fram.

Nej jag vill inte bli klämd och våldtagen av dig. Jag vill bli lämnad ifred. Precis som män som inte vill ha mitt sällskap vill bli lämnade ifred av mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback