Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 03:39
  #1
Medlem
spelhundens avatar
Jag gick på toaletten och kissade som vanligt (kom ut piss). Trodde jag var klar. Sedan kände jag att jag var mer kissnödig.

Då kissade jag en liten skvätt utan att det kom ut någonting. Det kändes precis som att kissa och jag kunde känna hur jag lättade på trycket. Jag kände också den där rinnande känslan "ddrrrrrr" ur urinblåsan. Men inget kom ut.

Jag lovar att känslan var exakt som när man kissar, inklusive allting men exklusive att det kom ut någonting och utan att jag kände det där rinnandet i själva urinröret: men jag kände rinnandet en bra bit ut ur urinblåsan.

Nu är jag orolig!

Jag tänker mig att urinet kanske åkte in någon annan stans? Kanske tillbaka till njuren? Kanske in i sädesblåsan? Finns det sådana fenomen?

Mvh
livrädd
__________________
Senast redigerad av spelhunden 2018-03-16 kl. 03:48.
Citera
2018-03-16, 03:41
  #2
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spelhunden
Jag gick på toaletten och kissade som vanligt. Trodde jag var klar. Sedan kände jag att jag var mer kissnödig.

Då kissade jag en liten skvätt utan att det kom ut någonting. Det kändes precis som att kissa och jag kunde känna hur jag lättade på trycket. Jag kände också den där rinnande känslan "ddrrrrrr" ur urinblåsan. Men inget kom ut.

Jag lovar att känslan var exakt som när man kissar, inklusive allting men exklusive att det kom ut någonting och att jag inte kännde det där innandet i själva urinröret: men jag kände rinnandet en bra bit ut ur urinblåsan.

Nu är jag orolig!

Jag tänker mig att urinet kanske åkte in någon annan stans? Kanske tillbaka till njuren? Kanske in i sädesblåsan? Finns det sådana fenomen?

Mvh
livrädd

Klamydia! Gå o testa dig..
Citera
2018-03-16, 03:42
  #3
Medlem
AnnaChiaras avatar
Har du tagit några droger eller mediciner? Ring sjukvårdsuplysningen och prata med någon syrra. Så länge det kommer urin och inte är totalstopp så bör du klara dig tror jag.
Citera
2018-03-16, 03:45
  #4
Medlem
elastikmandens avatar
Då kissade du ju inte, när det inte kom ut något. Har du koll på njurarna?🤔
Citera
2018-03-16, 03:47
  #5
Medlem
spelhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Då kissade du ju inte, när det inte kom ut något. Har du koll på njurarna?🤔

Jag har inte koll på njurarna.

Det kändes som att jag kissade, fast in i mig själv :s

Något problem har jag dock eftersom att jag måste kissa var 30:e minut sedan något år tillbaka.
Citera
2018-03-16, 03:48
  #6
Medlem
elastikmandens avatar
Om det fortsätter får du kolla upp det.
Citera
2018-03-16, 05:38
  #7
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför det?
För att det är sjukt ovanligt! Normaltvis så kommer det ju ut piss. Jag har aldrig hört talas om det där förut. Det låter farligt faktiskt.
Citera
2018-03-16, 05:41
  #8
Medlem
BewilderedHulders avatar
Om du har haft problem så pass länge så måste du ringa din vårdcentral direkt när den öppnar och be om en tid idag.
Citera
2018-03-16, 14:04
  #9
Medlem
Detta låter allvarligt! Det kan vara ett tecken på att din kropps insida säger adjö i uppbyggande takt. Läkare omgående!

Citat:
Ursprungligen postat av spelhunden
"ddrrrrrr"
Nu är jag orolig!

Citera
2018-03-16, 15:38
  #10
Medlem
AX64s avatar
Du fick nog bara en rysning i snorren vilket gjorde att det kändes som att du kissade. Drick en halvliter vatten, vänta ett tag, och gå sedan och kissa igen som vanligt. Funkar det inte så drick mer vatten. Och igen. Och kan du fortfarande inte kissa efter ett dygn (vilket vore ytterst konstigt) så får du nog uppsöka vård.
Citera
2018-03-16, 23:50
  #11
Medlem
[quote=KallBiraOchChips|63519127]Detta låter allvarligt! Det kan vara ett tecken på att din kropps insida säger adjö i uppbyggande takt. Läkare omgående![/
Vad har du för erfarenhet? Vad får dig att tro att det är så allvarligt??
__________________
Senast redigerad av HsEgen 2018-03-16 kl. 23:52. Anledning: Skrev fel
Citera
2018-03-17, 19:32
  #12
Medlem
drArsMoriendis avatar
Om det bara håller i någon timma, troligtvis en kramp i en liten muskel eller irritation i urinröret. Kom det i anslutning till sex?

Om det består med sveda/täta trängningar i dagar, är det kanske en urinvägsinfektion. Hör med din hälsocentral isf.

Urinen har ingen annanstans att ta vägen; det är inte farligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback