2023-06-11, 18:57
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Bättre att presentera ett seriöst pris från första början istället för ett löjligt skambud som får till följd att kunden blir förbannad och omedelbart avbryter kontakten.
"AutoEtt European Cars B.V., Activity Sweden, filial" är bolaget de registrerar sina bilar på, de har 6083 bilar registrerade på sig så uppenbarligen lyckas de köpa en del bilar.
Citera
2023-06-11, 19:01
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vill jag dividera bilpriser kan jag vända mig till första bästa bilhandlar-arab. Det är ju just för att slippa dylikt tjafs man vänder sig till en firma. Sammanlagt sju jävla mail skickade Viköperdinbil med sina sockrade bud. Bättre att presentera ett seriöst pris från första början istället för ett löjligt skambud som får till följd att kunden blir förbannad och omedelbart avbryter kontakten.

Om man vänder sig till en firma som heter viköperdinbil.se så kan man anta att det är allvarliga prutningsförsök på gång.

För min del så är det OK att jag får en jävla massa låga bud. Det jag inte orkar är köpare som är otrevliga och hotfulla.

I dom lägena där det finns en löjlig machoattityd som känns som att den kan urarta i förolämpningar och trams i stil med " jag ska knolla dig" så slutar jag att svara. Direkt.
Citera
2023-06-11, 20:24
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Det enda jag hört om viköperdinbil.se är att dom erbjuder dig ett rejält högre belopp än brukligt för att sedan vid en kontroll av fordonet ge dig rena skambudet. Det är förmodligen så viköperdinbil.se drar runt sin verksamhet och jag ser bara rött vid deras reklamförsök.
Citera
2023-06-12, 07:27
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Avråder dig från att använda dom. Du får mer om du säljer privat. Dessa skojare är till för dom som behöver snabba pengar och inte bryr sig så mycket om bilens värde.
Fast detta stämmer inte i samtliga fall. När jag sålde fick jag mer än vad andra bilhandlare lägger ut exakt samma bil för. Hur viköperdinbil går plus på min bil har jag ingen aning om, men hade jag sålt privat hade jag fått runt 15k mindre för bilen.

Andra bilfirmor budade 30-40k(!) Mindre för min bil jämfört med viköperdinbil. (Bil i 200k-klassen).

Jag har extremt bra koll på marknaden för bilen jag sålde. Hade bilen i 2 år och fick i princip 0kr i värdeminskning.
Citera
2023-07-17, 18:56
Medlem
svearikesfags avatar
Får man pengar oavsett om dom inte lyckas sälja bilen?
Citera
2023-07-18, 17:18
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Får man pengar oavsett om dom inte lyckas sälja bilen?
Ja, de köper din bil, om de sedan inte blir av med den är inte ditt problem. Detta är ju en av anledningarna till att de betalar sämre än vad du kanske skulle få på Blocket, de tar en risk mad att betala x kr, och kan inte säkert veta om de får x kr tillbaka.
Citera
2023-07-18, 17:21
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, de köper din bil, om de sedan inte blir av med den är inte ditt problem. Detta är ju en av anledningarna till att de betalar sämre än vad du kanske skulle få på Blocket, de tar en risk mad att betala x kr, och kan inte säkert veta om de får x kr tillbaka.

Är deras skittjänst gratis att använda? Vill värdera min brors bil för att se om vi ska bränna den och kvittera ut försäkringspengar eller sälja till klåparna.
Citera
2023-07-18, 17:25
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Är deras skittjänst gratis att använda? Vill värdera min brors bil för att se om vi ska bränna den och kvittera ut försäkringspengar eller sälja till klåparna.
Ska du hålla på med bedrägeri får du googla själv, jävla luffare!
Citera
2023-07-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zpillolja
Dom är väl sålda utomlands och står kvar i registret avställda

Om dom står kvar i registret, men avställda, måste det betalas årlig registeravgift!
Citera
2023-07-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmittzz
Det enda jag hört om viköperdinbil.se är att dom erbjuder dig ett rejält högre belopp än brukligt för att sedan vid en kontroll av fordonet ge dig rena skambudet. Det är förmodligen så viköperdinbil.se drar runt sin verksamhet och jag ser bara rött vid deras reklamförsök.
Har hört samma sak.
Citera
2023-07-18, 17:49
Medlem
Ursäkta o t, men KVD har nämnts några gånger i divergerande ordalag.
Min hur är det med BLINTO?
Vet att det är ett förmedlingsföretag, som KVD.
Kontaktade BLINTO förra veckan m anl a a jag var intresserad av en bil de har "ute" på Blocket.
Men dom lämnar inte ut regnr på sina utannonserade bilar.
Är man intresserad av en bil i 350.000:- klassen så vill i alla fall jag kolla upp bilen och bl a veta om det finns några skulder på bilen och vilka ägare som brukat bilen.
Citera
2023-07-18, 19:32
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Ursäkta o t, men KVD har nämnts några gånger i divergerande ordalag.
Min hur är det med BLINTO?
Vet att det är ett förmedlingsföretag, som KVD.
Kontaktade BLINTO förra veckan m anl a a jag var intresserad av en bil de har "ute" på Blocket.
Men dom lämnar inte ut regnr på sina utannonserade bilar.
Är man intresserad av en bil i 350.000:- klassen så vill i alla fall jag kolla upp bilen och bl a veta om det finns några skulder på bilen och vilka ägare som brukat bilen.

Dom kanske är rädda att en eventuell köpare ska ta kontakt med bilens ägare och köpa bilen utanför auktionen, så dom går miste om provisionen.
Kanske är därför som dom inte sätter ut registreringsnummer.
Hur som haver väldigt oseriöst.

Skulle buda på en grävmaskin hos Blinto för något halvår sedan men struntade i det när minsta möjliga budökning var 4000 kr plus moms.
Kändes som ett sätt att elda upp priset snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in