Citat:
Ursprungligen postat av
zepofan
Jag förstår fortfarande inte hur en som erbjuder sig att köpa något kan kallas för skojare. Det är ju inte under direkt hot du avtvingas bilen till ett lägre pris. Givetvis drar de nytta av att folk inte sköter sin ekonomi och blir tvungna att sälja för att få in snabba pengar, men det är fortfarande ditt eget val att gå till någon annan eller lägga ut bilen på blocket.
Om du sätter ut en annons på blocket "Herrcyklar köpes" och någon ringer och vill sälja en gammal skitcykel för 1500:- så köper du den för att ägaren tycker att den är värd det? Om du bjuder en femhundring för cykeln är du en skojare som lämnar skambud?
Förstår att du inte fattar varför dom är skojare, det är just därför dom finns.
Erbjuder dom priser som ligger långt under värdet på bilen du säljer så anser jag att dom är riktiga skojare.
Självklart ska dom tjäna pengar på bilarna.
Byter du in en bil på bilfirma så brukar dom lägga på 20000-30000 kr på din bil som dom sedan säljer. Beroende på vad du har för bil givetvis.
Men att erbjuda priser så mycket som upp till 100.000 kr lägre kan man inte mer än kalla för skojare.
Dom vet om att vissa personer behöver snabba pengar eller har dålig ekonomi och utnyttjar detta. Vad du kallar sådana personer får stå fär dig men i mina ögon är dom bara skojare.