Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 00:33
  #1
Medlem
Bertil85s avatar
Vilket märke är bäst ?

Eller gillar ni dem båda ?
Citera
2018-03-16, 00:35
  #2
Medlem
Står du i valet och kvalet för nästa bil?
Koenigsegg säger jag, men det beror väl lite på vad man är ute efter.
Citera
2018-03-16, 00:53
  #3
Medlem
Bertil85s avatar
Hur funkar det att byta spolarvätska på en sådan bil ?

Båda märkena gör fina bilar.

Koenigsegg har haft flera modeller.

Bugatti har länge producerat bilar. Många fina bilar.


Topp märkena när det gäller sportbilar.
__________________
Senast redigerad av Bertil85 2018-03-16 kl. 00:57.
Citera
2018-03-16, 01:49
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ingen av dom är bäst för det är fundamentalt olika bilar, de lirar inte ens i samma division.
Citera
2018-03-16, 02:05
  #5
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ingen av dom är bäst för det är fundamentalt olika bilar, de lirar inte ens i samma division.

Vilken division lirar dem i ?

Ska det vara svenskt så är det nog Koenigsegg.

Vill man vara europeisk så gäller nog Bugatti.
Citera
2018-03-16, 02:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ingen av dom är bäst för det är fundamentalt olika bilar, de lirar inte ens i samma division.

Bugatti är ska vi säga 10 gånger bättre en en Koenigsegg och det beror på utveckling och inte prestanda. När Audi började med att skapa en Bugatti så gick de full mounty, all inn i bilvärden och de skapade en fantastisk bil.
När man ska bygga en superbil så ska man en bra reklam runt bilen, den ska göra saker som inte vanliga bilar kan göra och det viktigaste är att utmana de som finns.
McLaren och Koenigsegg kan tävla om vem som är snabbast på olika banor, jag har inte kört någon men jag vet att jag har ingen aning, resultatet finns på TopGear.
Citera
2018-03-16, 02:55
  #7
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Vilken division lirar dem i ?
Koenigsegg bygger "hypercar", bugatti är mer gt.
Citera
2018-03-16, 04:40
  #8
Medlem
Charlemanges avatar
Låter som två småpojkar i sandlådan min pappa är polis.
Den ena bilen är snabbast just nu det räcker för mig.
Samt att den tillverkas i Sverige.
Citera
2018-03-16, 09:45
  #9
Medlem
Wow, vad läste jag just?

Fler att hålla sig till ämnet så tycker jag Koenigsegg, mest för att den är svensk.
Citera
2018-03-16, 15:43
  #10
Medlem
AX64s avatar
Är du ute efter en "bra bil" så tycker jag du ska köpa en Volvo. Den är bättre, säkrare, och dessutom billigare. Däremot är prestandan sämre än med dina förslag. Å andra sidan kan du slänga resten av pengarna på kokain så att det känns som att du flyger fram även om du är tvungen att snigla runt på Sveriges landsvägar precis som alla andra.
Citera
2018-03-16, 21:34
  #11
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Är du ute efter en "bra bil" så tycker jag du ska köpa en Volvo. Den är bättre, säkrare, och dessutom billigare. Däremot är prestandan sämre än med dina förslag. Å andra sidan kan du slänga resten av pengarna på kokain så att det känns som att du flyger fram även om du är tvungen att snigla runt på Sveriges landsvägar precis som alla andra.


Nya Volvo är lite "tacky" .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback