Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 22:47
  #1
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Jag har en dröm som nog inte riktigt går att få till. Jag skulle vilja köra en fullastad truck/semitrailer tvärs över USA. Inget trams med växelrobot eller nåt utan en 18-wheeler med splitlåda och tvåtaktsdiesel, gärna en Kenworth från tidigt sjuttiotal. Det är nog svårt att få till men jag har grunnat på ett alternativ som känns mer genomförbart. Tror ni det skulle kunna gå att kontakta tex en lämplig körskola och få ta en heldag hos dem? Nu var det en del år sen jag körde lastbil men jag har fortfarande svenskt BECEDE-körkort, dock inget YKB. Har nån av er gjort nåt sånt här?
Citera
2018-03-15, 23:02
  #2
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Jag har en dröm som nog inte riktigt går att få till. Jag skulle vilja köra en fullastad truck/semitrailer tvärs över USA. Inget trams med växelrobot eller nåt utan en 18-wheeler med splitlåda och tvåtaktsdiesel, gärna en Kenworth från tidigt sjuttiotal. Det är nog svårt att få till men jag har grunnat på ett alternativ som känns mer genomförbart. Tror ni det skulle kunna gå att kontakta tex en lämplig körskola och få ta en heldag hos dem? Nu var det en del år sen jag körde lastbil men jag har fortfarande svenskt BECEDE-körkort, dock inget YKB. Har nån av er gjort nåt sånt här?

vad ska du frakta?
Citera
2018-03-16, 21:15
  #3
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Jag har en dröm som nog inte riktigt går att få till. Jag skulle vilja köra en fullastad truck/semitrailer tvärs över USA. Inget trams med växelrobot eller nåt utan en 18-wheeler med splitlåda och tvåtaktsdiesel, gärna en Kenworth från tidigt sjuttiotal. Det är nog svårt att få till men jag har grunnat på ett alternativ som känns mer genomförbart. Tror ni det skulle kunna gå att kontakta tex en lämplig körskola och få ta en heldag hos dem? Nu var det en del år sen jag körde lastbil men jag har fortfarande svenskt BECEDE-körkort, dock inget YKB. Har nån av er gjort nåt sånt här?

Ja, att du tar lite körlektioner för att repa upp kunskaperna tycker nog körskolan bara är bra. De vill ju tjäna pengar. YKB går väl alltid att lösa. Sen så bör du nog kolla med USA vad DE kräver. Det kan vara så att USA inte godkänner ditt svenska körkort för tunga behörigheter. Det får du ta reda på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback