Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-15, 21:51
  #1
Medlem
Hur kan man avgöra om man har äkta galenika 250?

Har fått 2 olika beställningar, dem ser lite annorlunda ut i storlek. Den ena är lite längre och har 2 stripes på flaskhalsen medan den andra har en stripe. Samma batch vill jag också påpeka.

Kan tillägga att den ena sorten fick jag i paket, dem andra lösa.

Finns det något sätt att undersöka detta innan man trycker in sig något skit?
Citera
2018-03-15, 21:55
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Hur kan man avgöra om man har äkta galenika 250?

Har fått 2 olika beställningar, dem ser lite annorlunda ut i storlek. Den ena är lite längre och har 2 stripes på flaskhalsen medan den andra har en stripe. Samma batch vill jag också påpeka.

Kan tillägga att den ena sorten fick jag i paket, dem andra lösa.

Finns det något sätt att undersöka detta innan man trycker in sig något skit?


upp med bilder, dina förklaringer gör inte särskillt mycket för oss, sen lär du ju berätta vad du betala för dom, vart du köpte dom ifrån.. även om ampullen är identisk till en äkta galenika så betyder det inte att det är äkta galenika...

vill du vara helt hundra så skicka en ampull på analys, om det ligger på 248 mg/ml - 252 mg/ml så är felmarginalen densamma som äkta galenika iallafall
Citera
2018-03-15, 22:03
  #3
Medlem
https://www.pixeltopic.com/image/yawpkdgybqsotls/
Citera
2018-03-15, 22:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
https://www.pixeltopic.com/image/yawpkdgybqsotls/


sjysst bild... man ser ju inte ett skit av etiketten XD det är oftast i etiketten man kan hitta fel.. språk bland annat, bokstäver m.m
Citera
2018-03-15, 22:20
  #5
Medlem
https://www.pixeltopic.com/image/kqyqpcwsvoffru/
Citera
2018-03-15, 22:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
https://www.pixeltopic.com/image/kqyqpcwsvoffru/

För jag tycker det är väldigt konstigt att man har samma batch men olika storlekar och trögflythet samt stripesen.

Tack för att du hjälper
Citera
2018-03-15, 23:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
För jag tycker det är väldigt konstigt att man har samma batch men olika storlekar och trögflythet samt stripesen.

Tack för att du hjälper


Vf köper du ens Galenika? Det finns nog 10 andra UGL som håller VÄLDIGT hög kvalite.

Du har lixom galenika framför dig, från samma batch, men de inte likadana ut, chansen att BÅDA är fejk är rätt hög....
Citera
2018-03-16, 10:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LotN
Vf köper du ens Galenika? Det finns nog 10 andra UGL som håller VÄLDIGT hög kvalite.

Du har lixom galenika framför dig, från samma batch, men de inte likadana ut, chansen att BÅDA är fejk är rätt hög....


håller med stor risk att båda är fake men om någon av dem är äkta så är det den med grön och röd stripes
Citera
2018-03-16, 14:12
  #9
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
upp med bilder, dina förklaringer gör inte särskillt mycket för oss, sen lär du ju berätta vad du betala för dom, vart du köpte dom ifrån.. även om ampullen är identisk till en äkta galenika så betyder det inte att det är äkta galenika...

vill du vara helt hundra så skicka en ampull på analys, om det ligger på 248 mg/ml - 252 mg/ml så är felmarginalen densamma som äkta galenika iallafall

Vart vänder man sig för att göra det och hur mycket kostar det?
Citera
2018-03-16, 14:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Vart vänder man sig för att göra det och hur mycket kostar det?


det vet jag inte men du måste ha rätt kontakter för att ens kunna göra det :P

kostar några tusenlappar tror jag
Citera
2018-03-16, 22:54
  #11
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Hur kan man avgöra om man har äkta galenika 250?

Har fått 2 olika beställningar, dem ser lite annorlunda ut i storlek. Den ena är lite längre och har 2 stripes på flaskhalsen medan den andra har en stripe. Samma batch vill jag också påpeka.

Kan tillägga att den ena sorten fick jag i paket, dem andra lösa.

Finns det något sätt att undersöka detta innan man trycker in sig något skit?

Jag har 100% äkta Galenika.
Har av olika batchar.
Precis som dina är den en med vitt streck på och en med 2 olika streck på.
Fast de ser exakt lika ut även i storlek
Citera
2018-03-17, 00:27
  #12
Medlem
Definitivt en jäkla soppa att försöka hitta äkta HG-grejer, som du nu märkt Inte för att det finns någon brist i ampuller på marknaden, utan för att det är svårt att veta vad som är äkta och inte.

Om du googlar en del kommer du nog iallafall kunna avfärda en av ampull-versionerna. Borde inte vara såå svårt att hitta ett vettigt inlägg som tydligt visar en äkta galenika-ampulls design. Problemet då är att även om du kan avfärda en (eller bägge) som fejk så säger det inget om den andra, och det säger inget om fejkens faktiska testosteroninnehåll (fejkade grejer kan fortfarande funka finfint, bara inte vara producerade av orginaltillverkaren).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback