Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 18:20
  #1
Medlem
Börjar bli lite till åren och märker att huden inte är lika elastisk/mjuk/fin som den varit. Men jag använder inga krämer för den sakens skull. Använder inte handkräm, inte lipsyl, ansiktskräm. Använder inte ens raklödder när jag ska raka mig. Allt jag har är en vanlig billig huvud och kropp tvätt i ett som jag köper på ica. Typ Family Fresh heter den väl.. och så tandkräm när jag borstar tänderna.

Hur som helst, är det värt att hålla på med dyra krämer för 300-500kr burken? Ser huden bättre ut?

Och sen min slutgiltiga fråga, går det inte att köpa alla dessa dyra krämer på nätet någonstans i storpack? Typ en fet stor jävla flasksa med q10/mineral/bla bla kräm. Måste väl finnas?

Tack och hej
Citera
2018-03-15, 18:32
  #2
Medlem
Det går bra med billig tvål.

Inga megapack, hållbarheten är begränsad. Och försäljningen är inriktad på mindre förpackningar med större förtjänst.

Ät linfrö, så slipper du alla typer av krämer/lotion/oljor. Naturlig olja från linfrön som kommer inifrån kroppen och gör huden fantastiskt mjuk och naturlig.
Citera
2018-03-15, 20:42
  #3
Avstängd
creepingdeaths avatar
man behöver inte överdriva, finns en massa trams som inte är värt pengarna eller ger resultat.

men tycker ändå det kan vara värt att du provar en flytande ansiktstvål, en s k cleanser av något större märke typ biotherm, clinique, clarins eller dylikt. kostar 150-200kr. kanske låter som dyrt och onödigt men det är rätt drygt eftersom du bara har den till ansiktet. prova och se om det inte gör huden mjukare.
Citera
2018-03-15, 20:52
  #4
Medlem
Kolla på alla jävla kärringar som smörjer in sig med både det ena och det andra.

Utan smink ser de ju ut som skit efter 21.
Citera
2018-03-15, 23:08
  #5
Medlem
fryspunktnolls avatar
Lidls antirynkkräm var den enda som man såg skillnad på i mikroskop när råd och töm testade rymkkrämer för något år sedan. Den kostar 40kr och de andra dyra hade ingen effekt. Använder bara den och vanlig tvål i anletet. Tror det är bra att fetta huden men med vad spelar kanske ingen roll. Men tar du typ olja så finns väl risken att Du får finnar och pormaskar.
Citera
2018-03-15, 23:08
  #6
Medlem
fryspunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Kolla på alla jävla kärringar som smörjer in sig med både det ena och det andra.

Utan smink ser de ju ut som skit efter 21.

Jo man är inte vacker längre
Citera
2018-03-16, 23:13
  #7
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Börjar bli lite till åren och märker att huden inte är lika elastisk/mjuk/fin som den varit.

Okej. En bra sak är att använda en "face scrub":
Dyrare:
https://www.biotherm-usa.com/men-s-c...IO2051102.html
Billigare:
https://www.gents.se/bulldog-original-face-scrub-125-ml

Jag använder en sådan. Den är faktiskt bra för den gör att huden blir lite tunnare och känns inte så tjock. Jag märker iaf av skillnad. Sen är ett knep att använda återfukare i ansiktet när det är kallt ute, för kylan torkar ut huden.

Sen är det självklart så att huden blir kassare med åren, bara att acceptera. Men du kan alltid greja lite med den ändå.

Sen finns det mycket skumma hudbehandlingar som hyaluronsyra som injekteras med nålar. Jag har inte provat det men det finns många som säger det funkar. Finns mycket hudbehandlingar för den som letar.
Citera
2018-03-16, 23:18
  #8
Medlem
SevenStarss avatar
Det är bättre att köpa oljor och smörja in på kvällen...
tex jojobaolja blandat med arganolja/avokadoolja...
och andra mer naturliga grejer.
Dyra produkter är onödigt...
Annars, om man känner för att prova lite olika,
så kan man alltid testa mer naturliga produkter med Glykolsyra/Glycolic Acid.

(hoppas du inte använder tvål i ansiktet någonsin...)
Citera
2018-03-17, 07:57
  #9
Medlem
En naturlig olja som verkligen tränger in i huden samt inte lämnar en fet hinna är nyponfröolja.
Men i långa loppet så är invärtes effektivast, släng i gurka, selleri samt spenat i en juicer.
Citera
2018-03-19, 21:49
  #10
Medlem
Selfefficacys avatar
Dyra krämer behöver inte alls vara bättre men tval torkar ut huden sa nan form av fuktighetsatergivande kräm kommer din hud säkert att gilla. Om jag vore du skulle jag ga till nan affär typ Ahlen´s eller liknande och förklara läget och att du inte vill ge ut mer än 80-90 kr för en burk. Nivea ska ju tydligen innehalla saker som inte ska vara sa bra för huden men det finns en massa märken i den prisklassen som är bra. Lycka till!
Citera
2018-03-19, 22:07
  #11
Medlem
Träna, drick vatten från kranen.

Så, sparat massa pengar åt dig.
Citera
2018-03-24, 14:50
  #12
Medlem
Känner du att huden blir torr, efter tvätt, rakning,kyla, solsken så ska du såklart smörja in den med nåt återfuktande. Men både morgon å kväll varje dag är onödigt om du inte har problem med mkt torr hud.

Använd inte vanlig handtvål till ansiktet utan nåt mildare så blir det inte så torrt å behövs smörjas mindre. Det är ju väldigt olika hur mycke/ofta man behöver smörja in sig. Tänk att det är lika med ansiktet som med fötter eller armbågar. (Fast där blir det mer extremt) en del behöver smörja varje dag, andra ibland, andra nästan aldrig. Men är det torrfnasigt så behöver ju huden lite hjälp (om man inte vill ha Sahara å sju svåra år där..)

Jag skulle nog ha satsat på en mild flytande ansiktstvål, å en återfuktande kräm som är för ansiktet, men som inte alls behöver vara jättedyr att använda vid behov.

Ta nåt från Ica eller apotekets sortiment i prisklass som du tycker är lagom. Bättre att ha nånting än ingenting alls för de dagar du känner att det behövs nåt.

Ett annan tips annars: Jag köpte faktiskt återfuktande ansikts spray /mist åt min kille som blir jättetorr i skinnet i ansiktet nu på vintern men verkligen hatar ”flottiga” krämer. Den använder han då å då, dagen efter rakning när han inte smörjt in sig å ser att han är så torr i huden att den nästan fjällar... då kommer han på att Ok jag tar en dutt sån där spray i ansiktet så blire bättre. :-D
__________________
Senast redigerad av Siasoss 2018-03-24 kl. 14:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback