Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-17, 09:37
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albinotomten
Så jag kände att det behövdes en lösning på det, och sjukvården har inte velat hjälpa eller förstått hur allvarligt det är.. Skulle självklart kunna gå tillbaka till cannabis då funkade jag bättre, både socialt och med sömnen. Men där jag bor nu är det inte hållbart att röka då det luktar ut från min lägenhet och grannar har märkt (hängt lappar i trapphuset osv).

Köp en Vaporizer, luktar ingenting samt blir inte samma "dimma" som att röka spliff/bong hela tiden, Mycket renare rus, utan någon AT.
Samt att det är en mycket bättre metod att behandla dina problem med än att välja benso, bensot är elakt under lång tid.
__________________
Senast redigerad av Nuktos 2018-03-17 kl. 09:40.
Citera
2018-03-17, 10:26
  #26
Medlem
infects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albinotomten
Grejen är ju den att jag slutade med cannabis för snart 2 år sen och har inte tagit något annat än en öl ibland under denna period. Tjack och benso fixade jag för första gången för lite över en vecka sen för att det verkligen inte fungerar att leva som jag gjort detta år, jag är helt förstörd. Sen jag fick therealenet utskrivet förra gången jag var på läkarbesök (beskrev hur jobbig min dagliga ångest var då med, men det ignorerades) har jag fått köra intervaller, en vecka theralen en vecka utan.. de veckorna jag tar theralen kan jag knappt hålla mig vaken mer än några timmar per dygn delvis pga veckorna när jag inte tar theralen kan jag inte sova mer än 3-4h eller om jag försöker somna om så tar det några timmar och jag sover sen lika länge, delvis pga att theralenet gör mig så jävla dåsig och jag lider redan av hypersomni utan mediciner. Dygnsrytmen rubbas oavsett vad jag gör. Vill inte sova bort mitt liv och kan inte heller leva på 3h sömn när av erfarenhet vet att 8-9h är det optimala för mig.

Så jag kände att det behövdes en lösning på det, och sjukvården har inte velat hjälpa eller förstått hur allvarligt det är.. Skulle självklart kunna gå tillbaka till cannabis då funkade jag bättre, både socialt och med sömnen. Men där jag bor nu är det inte hållbart att röka då det luktar ut från min lägenhet och grannar har märkt (hängt lappar i trapphuset osv).

Nu ska jag testa Inderal en vecka utan något annat så får vi se. Annars skiter jag helt enkelt om jag fastnar i något missbruk, för det liv jag levt det senaste året är fucking inte värt att leva.

Okej, hur mycket Melatonin tar du per natt? Själv testade jag Theralen, Atarax, Nozinan och Propavan för att hålla mig sovandes, men som du upplever med Theralenen så blev jag extremt dåsig varje dag efter jag tagit det eller något utav det andra preparaten. Då åt jag även Zolpidem för att kunna somna in. Dock blev det ingen naturlig sömn.

Min sömn blev avsevärt bättre efter jag sluta testa dem preparaten jag nyss nämnde och tog bort Zolpidemen, fick då även Melatonin. Dem första veckorna var sömnen helt kass, men nu är det faktiskt relativt bra efter några höjningar av Melatoninet, 2mg -> 4mg -> 8mg.
Sen hjälpte det även mig att ta Melatoninet cirkus 2 timmar innan jag lägger mig och inte sitta vid datorn, använda telefonen eller kolla på TV. Alltså inga starka ljust källor, och istället läsa en bok eller skriva ner tankar och funderingar.

Hur ser din rutin ut när du väl ska gå och lägga dig? Du kanske ska vända dig till Drömmar, sömnproblem och sömnrelaterade fenomen, med just din sömn problematik, dem kanske kan hjälpa dig bättre där.

Som jag sa i mitt tidigare inlägg, skit i bensodiasipinerna, du vill inte få ett beroende av dem. Det funkar i några veckor tills du nått tolerans-nivån och behöver höja. Visst man kan höja och höja, men tillslut kommer du upp i så löjligt höga doser. När du väl är där kommer du antagligen ha folk som mer eller mindre står och andas i nacken på dig att du ska trappa ur, och det är där helvetet börjar. Det säger jag utifrån egen erfarenhet, när jag fick bensodiasipiner första gången visste jag inte mycket om dem. Skulle jag kunna gå tillbaka i tiden, skulle jag aldrig börjat med dem. Beroendet är ett helvete och skulle du få abstinens en längre period, skulle jag gissa på att du vill tillbaka där du är nu.

Om din doktor inte kan hjälpa dig all med din problematik du beskriver så skulle jag göra som Nuktos skrev och få en "second opinion" av en annan läkare.

Jag ursäktar om det blev lite rörigt samt att jag inte kan så mycket om just hypersomni.

//infect
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback