Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-15, 18:01
  #1
Medlem
bombaccis avatar
Här diskuterar vi vad som sker på farmen Norge. Det går att se på TV4 play.

Jag började titta igår. Första avsnittet var väldigt långt. Så inte sett allt. Det som skilde ut det från svenska, var att de hade lite dramaturgi i början med en skådespelare som skulle låtsas vara från 1917. Det var även den finaste " farm" jag sett med många djur redan från början och det var flera riktiga bönder med bland deltagarna. T ex en mjölkbonde som blev första storbonde och en " vanlig" bonde.

Den gruppen störde sig mest på var en tjock tant som ville bossa de andra. Tyckte inte heller hon verkade så sympatisk. Någon jag tyckte var jobbig o behöva lyssna på var pastorn/ motivationstalaren. Har träffat på sådana själv o de kan egentligen bara prata om ett ämne. Hade undvikit han ganska mycket om jag var där.

Något till som skilde ut norska serien var att de inte undvek nedsättande ord, hörde tex hur en deltagare sa n- ordet.

Lite segare o följa på ett annat språk men ska ge det en chans. Hoppas fler av er tittar o skriver. Finns flera avsnitt ute redan på TV4 play.
Citera
2018-03-15, 18:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Lite segare o följa på ett annat språk men ska ge det en chans. Hoppas fler av er tittar o skriver. Finns flera avsnitt ute redan på TV4 play.

Du vet väl att du kan välja svensk text? (ner till höger)
Citera
2018-03-15, 18:09
  #3
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
Du vet väl att du kan välja svensk text? (ner till höger)

Jag hade redan text förinställd men blir inte samma känsla på andra språk än svenska eller engelska på sådana här program tycker jag, men är väl en vanesak. Norska låter oftast väldigt trevligt även med dryga personer
Citera
2018-03-16, 10:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Här diskuterar vi vad som sker på farmen Norge. Det går att se på TV4 play.

Jag började titta igår. Första avsnittet var väldigt långt. Så inte sett allt. Det som skilde ut det från svenska, var att de hade lite dramaturgi i början med en skådespelare som skulle låtsas vara från 1917. Det var även den finaste " farm" jag sett med många djur redan från början och det var flera riktiga bönder med bland deltagarna. T ex en mjölkbonde som blev första storbonde och en " vanlig" bonde.

Den gruppen störde sig mest på var en tjock tant som ville bossa de andra. Tyckte inte heller hon verkade så sympatisk. Någon jag tyckte var jobbig o behöva lyssna på var pastorn/ motivationstalaren. Har träffat på sådana själv o de kan egentligen bara prata om ett ämne. Hade undvikit han ganska mycket om jag var där.

Något till som skilde ut norska serien var att de inte undvek nedsättande ord, hörde tex hur en deltagare sa n- ordet.

Lite segare o följa på ett annat språk men ska ge det en chans. Hoppas fler av er tittar o skriver. Finns flera avsnitt ute redan på TV4 play.
Jag tyckte däremot att tjocka tanten var lite rolig. Man fick ju även klart besked om att hon stal mat och hon verkade göra det på bus och lite full i sjutton och inte av nedrighet. Samt att hon gjorde det själv och inte med vissa och andra fick inte smaka.

Jag har inte hunnit titta i kapp men tyckte överlag att det verkade otroligt gemytligt och sen lite kul med historiska återblickar. Dock lite svårt att förstå vissa detaljer men jag tittade nog inte så noggrant så det hade säkert framkommit om jag spolat tillbaka. Men jag tänker på en roddtävling- att vem tävlade hon emot?

Predikaren tycker jag spontant sämst om, då jag tycker sådana människor är obehagliga som skall försöka pådyvla en sin tro.

Men trots allt det positiva så kan det nog bli långtråkigt att se på utan tjocka tanten, just för att det nog blir mest idylliskt. I sig skönt att slippa se på grupperingar och skitsnack men individuella bus kan nog bara höja programmet. Eller spontant uppkomna, men inte planerade av en grupp o gruppen som vill sabotera för den andra.
Citera
2018-03-16, 15:05
  #5
Medlem
Xedomes avatar
.

Tycker serien är bra med många bra och sköna människor. Till och med säljaren är ödmjuk och fattar att han inte är nån handyman. Ömsesidig respekt närvarande. Line tyckte jag dock var väldigt kul att kolla på.

Kristian är min favorit, sjukt skön med sitt kolugn och pipan. Roligt när de tog fram chokladtårtan: "Idag fick alla kvinnor mens och vart helt galna i choklad."

Tvivlar på att TV4 tagit med det i Farmen - mobbning däremot filmas och visas på bästa sändningstid. En av mina avsikter med att starta tråden var just att peka ut skillnaden mellan programmen och vilka konsekvenser det får när resp program manglas ut i etern.

Märklig taktik av Vidar i andrekämpevalet. Men sympatisk, den också. Ser fram emot fortsättningen på Farmen Norge.

Edit. Såg nu att detta är ytterligare en tråd om Farmen Norge.. <.<
__________________
Senast redigerad av Xedome 2018-03-16 kl. 15:22. Anledning: .
Citera
2018-05-18, 01:20
  #6
Medlem
Centipedes avatar
https://www.vg.no/rampelys/tv/i/8rp1...sosiale-medier
Citera
2018-05-18, 11:44
  #7
Medlem
Centipedes avatar
https://www.vg.no/rampelys/tv/i/8rp1...sosiale-medier
Citera
2018-06-07, 00:08
  #8
Medlem
Centipedes avatar
Nu har dom redan börjat sända en ny säsong på TV4!
https://www.tv4play.se/program/farmen-norge
Citera
2018-06-07, 08:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Nu har dom redan börjat sända en ny säsong på TV4!
https://www.tv4play.se/program/farmen-norge



denna säsongen är säsongen innan den som nyligen sändes undra hur tv4 tänkte där
Citera
2018-06-07, 23:34
  #10
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
denna säsongen är säsongen innan den som nyligen sändes undra hur tv4 tänkte där
Den nya håller väl på att spelas in nu och när det var en sån succé så har dom väl köpt in det dom kunde få tag i då.
Tur man inte är spoilad för den dom skall sända nu då.
Citera
2018-06-08, 12:04
  #11
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
denna säsongen är säsongen innan den som nyligen sändes undra hur tv4 tänkte där
Har du redan sett denna säsongen då?
Citera
2018-06-08, 14:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Har du redan sett denna säsongen då?


jepp vill du veta vem som vinner så bara fråga
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback