Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-16, 00:18
  #13
Medlem
Filmen kommer jag inte ens ihåg men den här låten glömmer jag aldrig.

https://www.youtube.com/watch?v=6vtDtaawsTI
Citera
2018-03-16, 22:51
  #14
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det känns mer som ett folkhögskoleprojekt än en "seriös" film. Wikipedia säger följande:



Det är nästan sant. Den försöker så hårt vara ett seriöst och ärligt tidsdokument men exakt allt känns bara fejkat. Mycket på grund av dom usla skådespelarna.

När snubben på slutet förklarar (indirekt) varför filmen fått det ”coola” namnet ”Babylonsjukan” (han drar fram en skolåda full med obetalda räkningar under sängen i söderettan) vill man bara sjunka genom golvet.

Tjejen i filmen är annars den som utmärker sig som absolut sämst. Henne såg man aldrig igen nånstans väl?
Citera
2018-03-17, 07:50
  #15
Medlem
Moll-Es avatar
Två trådar om samma film sammanfogade med varandra.

/Moderator
Citera
2018-03-18, 14:28
  #16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
När snubben på slutet förklarar (indirekt) varför filmen fått det ”coola” namnet ”Babylonsjukan” (han drar fram en skolåda full med obetalda räkningar under sängen i söderettan) vill man bara sjunka genom golvet.

Tjejen i filmen är annars den som utmärker sig som absolut sämst. Henne såg man aldrig igen nånstans väl?
Grejen är att jag har full förståelse om man vill leva ett liv fritt från "Babylon". Det vill säga det stressande moderna samhället. Men det går ju ut på att aktivt inte dra på sig mer saker och större utgifter än man egentligen behöver snarare än att bara skita i att betala räkningar som är relevanta för ens överlevnad.
Citera
2018-03-20, 10:55
  #17
Medlem
Alt-Kikes avatar
Nina Wähäs tuttiluttar. Är det enda. Minne jag har av filmen. Är det dåligt. Eller bra? Jag vet inte. Hihihihihi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback