Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 15:48
  #1
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/ulf...ig-paminnelse/

KOM IHÅG ADBLOCK INNAN NI GÅR IN PÅ MSM

Citat:
Expressen och Dagens Nyheter har den senaste tiden granskat hur IT-jätten Google hanterar hat och hot på nätet – och reaktionerna har varit många.
*host host*

Citat:
Under måndagen öppnade konstitutionsutskottets ordförande Andreas Norlén (M) för att kalla Googles och Facebooks chefer till utfrågningar.

Citat:
Vilket ansvar menar du att Google och andra sociala medier-jättar har för att plocka bort hat och hot från nätet?

– Ytterst ligger skulden hos de rasister som publicerar dessa vidrigheter, men med sin dominans har företag som Google ett ansvar, både för att inte på sina egna plattformar sprida rena olagligheter, och för att inte underlätta spridning av antisemitiskt eller annat rasistiskt material.

Enligt en EU-mätning är Youtube sämst bland de sociala medie-jättarna på att radera olagligt*** innehåll. Vad tänker du om det?

– Det är i så fall illa. Med den dominerande roll som Google har, följer också ett ansvar.

Vad vill du och Moderaterna göra för att sätta press på Google och andra sociala mediejättar som inte följer sina egna etiska riktlinjer?

– I det här fallet är politikens huvudsakliga ansvar att stifta lagar och se till att de efterlevs. Om sedan företagen följer lagen men inte sina egna etiska riktlinjer kanske deras kunder och användare borde ta sig en funderare på vad det är för tjänst man använder.


Ännu ett tecken på att man inte borde rösta på M med Korrupte Kristersson sittandes vid rodret. Finns det några M-röstare här som kan förklara vad som egentligen är bra med M? Jag får det gärna förklarat för mig.

***
__________________
Senast redigerad av with3r 2018-03-15 kl. 15:53.
Citera
2018-03-15, 16:01
  #2
Medlem
Otroligt! Förstår ingen här att syftet med censuren som regeringar runtom i världen inför är ENBART riktade mot höger-falangen och allt som ifrågasätter deras agenda? Så uppenbart och mediejättarna vill rädda sina skinn med att följa och lyda.
Citera
2018-03-15, 16:20
  #3
Medlem
Ja, moderaterna har ju röstat för grundlagsändringen. Sedan kan nästa riksdag också göra det. Det är för att regeringen, säpo och Bonniers/SVT
ska ha ensamrätt på information
Citera
2018-03-15, 16:29
  #4
Avstängd
Mertillens avatar
Hycklare förmodligen, den där Andreas Norlen. Det är svenskarna rent allmänt så vi kan gott kalla honom för vidrig rasist. Uttryck mot invandringen och mångkulturen är ju vidrigheter från rasister enligt den här moderat-djäveln. Jag går inte tillbaka till M, nej. Aldrig! Till slut finns inte ens ett Sverige man vill leva i, som en följd av den här sortens personer.

Han är från Norrköping, en stad belastad med invandring. Men att det ändå ska vara så svårt att ta avstånd från censur.
Citera
2018-03-15, 16:48
  #5
Medlem
Knucklehugss avatar
Vi har ju redan censur och inskränkningar i vår yttrandefrihet genom den svenska politiska korrekheten.
Citera
2018-03-15, 19:29
  #6
Medlem
rostigamazons avatar
Nu är Moderaterna snart nere på 7 procent.
Citera
2018-03-15, 20:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Nu är Moderaterna snart nere på 7 procent.

Vem vet.. Kanske finns många i landet som sympatiserar med begränsad yttrandefrihet. Kan snarare tänka mig att Moderaterna gick upp 7 procent..

Citera
2018-03-16, 14:29
  #8
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Vem vet.. Kanske finns många i landet som sympatiserar med begränsad yttrandefrihet. Kan snarare tänka mig att Moderaterna gick upp 7 procent..


Nu när du skriver så, ser jag likheter mellan kommunisterna och Moderaterna
Citera
2018-03-17, 12:06
  #9
Medlem
Callebiltes avatar
Svensk demokrati i ett nötskal:

Rösta rött för censur, massinvandring högre skatter och lägre försäkringar

Rösta blått för censur, massinvandring lägre skatter och högre försäkringar.

Bräääääk
Citera
2018-03-17, 12:36
  #10
Medlem
Alla länder och kulturer har nog viss begränsning i yttrandefriheten. Det verkar vara naturligt. Även NMR vill ha det så. Våra valda representanter sätter gränserna och de klarar att göra det på ett bra sätt, så vi kan vara lugna och se framtiden an med tillförsikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback