Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 12:01
  #1
Medlem
smellyproofs avatar
I Windows så kan man trycka ner scrollknappen på musen. Då kan man scrolla upp och ned på sidor genom att röra musen upp och ned isället för att scrolla. Vet ni vad jag menar? Detta verkar inte vara standard i OS X. Någon som vet hur man kan lösa denna funktion? Jag kör macOS High Sierra
Bild på mina musinställningar

Nu har scrollknappen funktionen "Mellanklick knapp 3".
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2018-03-15 kl. 12:47.
Citera
2018-03-15, 12:50
  #2
Medlem
smellyproofs avatar
Okej har kollat runt lite och det verkar inte finnas allmänt stöd för en sån här funktion i macOS. Dock så funkar det på Firefox så funderar på att slänga ut Safari.
Citera
2018-03-15, 13:31
  #3
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Okej har kollat runt lite och det verkar inte finnas allmänt stöd för en sån här funktion i macOS. Dock så funkar det på Firefox så funderar på att slänga ut Safari.

Kör i Firefox om det funkar bra där, men om du kör macOS 10.11 (El Capitan) eller senare så går det inte att "slänga ut Safari" Prova en gång, vet ja
Citera
2018-03-15, 15:39
  #4
Medlem
Det är väl lite det som är skillnaden mellan Windows och MacOS, du har mera frihet att göra vad du vill i Windows, medans om du använder Mac så får du en cookie cut standard som du ska vara nöjd med.
Citera
2018-03-15, 15:45
  #5
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Kör i Firefox om det funkar bra där, men om du kör macOS 10.11 (El Capitan) eller senare så går det inte att "slänga ut Safari" Prova en gång, vet ja
Dock så kunde jag inte "gå tillbaka" i Firefox med musknapparna på sidan.
Behåller Safari, får lära mig att scrolla istället bara en vanesak antar jag.
Citera
2018-03-15, 15:47
  #6
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Det är väl lite det som är skillnaden mellan Windows och MacOS, du har mera frihet att göra vad du vill i Windows, medans om du använder Mac så får du en cookie cut standard som du ska vara nöjd med.
Så kan man nog se det. Men det finns samtidigt fördelar/nackdelar med både standarden i macOS och friheten i windows.
Citera
2018-03-15, 15:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Så kan man nog se det. Men det finns samtidigt fördelar/nackdelar med både standarden i macOS och friheten i windows.


Klart det finns, annars hade väl inte båda funnits i så stor utsträckning. Sen kan man ju diskutera om det är värt pengarna eller om de kunde varit lite billigare så det känns jämt pris för likvärdig kapacitet.


Kanske USB Overdrive kan lösa dina problem, vet dock inte eftersom jag sitter på Windows själv och bara snubblade över det när jag googlade lite snabbt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback