Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-15, 14:16
  #13
Medlem
Knucklehugss avatar
Jag är en av dom, och jag håller mig mellan jobb och hem.
Citera
2018-03-15, 15:26
  #14
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fransktavskum
en dansk undersökning säger att 30% av de som är i ett förhållande är missnöjda med något hos sin partner. När jag kollar på områdena så är det områden där de som har det bättre ställt bor. Jag skickar med länken. Kan du inte läsa danska så kasta in texten i google translate.

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/...kke-tilfreds-i
Nu har jag inte läst artikeln du länkade, men om det stämmer är att endast 30 procent hittar något att klaga på hos sin partner är detta fantastiskt låga siffror. Själv har jag sett åtminståne någon negativ sida hos varenda person jag någonsin träffat.
Citera
2018-03-15, 15:58
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idealisten.
Alla medelålders kvinnor och män man möter genom jobbet eller annat verkar ha både partner och barn.
Det är liksom antaget innan man skakar hand med personen. Men det bör ju finnas en hel del människor utan partner och utan barn. Människor som vid 40+ ålder fortfarande inte hittat någon att leva med. Vart håller dessa människor hus?

Finns det någon statistik kring detta?
Om det föds 1 miljon människor i stad x, hur många av de som lever vid 40 årsålder är det som inte har partner och barn?

Något annat jag funderar över är hur många det är som egentligen verkligen älskar sin partner? När kvinnan närmar sig 30 så är det ju nästan ett "måste" att hitta någon att leva med så det kan ju säkert i många fall vara så att den tidigare kräsna kvinnan nu bara väljer första dugliga person som kommer i närheten av henne endast för att fylla detta behov av "livspartner" och barn. Det kanske i många fall inte bådar gott för ett optimalt förhållande och därför också inte för en optimal uppväxt för de framtida barnen heller.
Men jag antar och spekulerar, jag kan ju ha fel.
Men det bör ju teoretiskt finnas en jävla massa människor som aldrig får till det, eller är desperationen så stor bland folket att man bara bildar ett förhållande med första bästa person som är lika desperat efter familj som man själv?

Jag är 40+ har ingen partner för jag brukar tröttna efter 6 månader. Gillar barn men skulle aldrig orka ta hand om dom hela tiden, är ju tragiskt hur folk slutar leva när de får barn.

Har tid och pengar för att resa, uppleva saker, träffa nya människor, få nya insikter. Är aldrig i Sverige längre.. kunde knappast ha det bättre.
Citera
2018-03-15, 17:06
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Precis! Dock trodde SCB att andelen barnlösa skulle öka i takt med att fler skjuter upp barnafödandet men den trenden verkar ha vänt.

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statist...-barnlosheten/

Måste vara ett helvete att arbeta på scb numera när du ska försöka hitta förklaringar på statistiska avvikelser men inte får lov att väga in invandringen i det hela.
M.a.o. är det fullt möjligt att andelen barnlösa svenskar faktiskt fortsätter öka men att andelen barnlösa "svenskar" gör att statistiken visar det omvända...
Citera
2018-03-17, 11:15
  #17
Medlem
Idealisten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vadå "inte hittat"? Du förutsätter alltså att alla som lever ensamma gör det för att de "inte hittat" någon att leva med?

Du är uppenbarligen en idiot.
Jag antog att de flesta ändå någonstans ville ha en partner. Givetvis finns det människor som inte vill och jag kanske till och med underskattar andelen som faktiskt inte är intresserade av ett förhållande.

Jag tror i övrigt inte att det är speciellt konstruktivt att gå runt och kalla andra människor idioter.
Citera
2018-03-17, 13:05
  #18
Medlem
Idealisten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LtRingrost
Jag är 40+ har ingen partner för jag brukar tröttna efter 6 månader. Gillar barn men skulle aldrig orka ta hand om dom hela tiden, är ju tragiskt hur folk slutar leva när de får barn.

Har tid och pengar för att resa, uppleva saker, träffa nya människor, få nya insikter. Är aldrig i Sverige längre.. kunde knappast ha det bättre.
Jag är glad för din skull. Kan man ha det så bra in i döden utan en partner så är det väl jättebra. Men tror du inte att ånger kan komma att uppenbaras någon gång under pensionsåldern?
Citera
2018-03-17, 13:21
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idealisten.
Jag är glad för din skull. Kan man ha det så bra in i döden utan en partner så är det väl jättebra. Men tror du inte att ånger kan komma att uppenbaras någon gång under pensionsåldern?

Det är det som är det fina. När man inte längre har kul kan man avsluta utan dåligt samvete som att göra sina närmaste illa (då man inte har några)

Själv kommer jag aldrig tillåta mig själv att bli tillräckligt gammal för att få diverse ålderssjukdomar. Har sett tillräckligt med lidande på den fronten. Inte värt att bli för gammal. Nån pension lär man inte få från detta landet ändå.
__________________
Senast redigerad av Fapboy4life 2018-03-17 kl. 13:24.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback