Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-14, 23:09
  #1
Medlem
Vad vet ni om Google Pixel 2 64GB?

Var köper man den blligast?

Funkar den i Sverige?
Citera
2018-03-15, 00:37
  #2
Medlem
TheQues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-Victor11
Vad vet ni om Google Pixel 2 64GB?

Massor, bara att googla & läsa på.

Citat:
Var köper man den blligast?

Ingen aning faktiskt eftersom Google själva inte säljer den i Sverige, kolla i forumet på Swedroid.se.

Citat:
Funkar den i Sverige?

Ja, det finns bara 1 variant av telefonen & den fungerar i Sverige.
Citera
2018-03-15, 01:58
  #3
Medlem
Den verkar vara riktigt grym. Dom har ju löst problemen som Pixel "1" hade. Har sett massa reviews av den på Youtube. Kameran är ju den bästa man kan hitta på en Android lur säger dom flesta. Googles inbyggda AI ser ut att göra den bekväm och smart ut också.

Kolla på Pricerunner så ser du var du kan köpa den i Sverige.
Och ja, den fungerar i Sverige.

Dock är ju prislappen utav dom högsta.
Hade tvekat innan jag köpt den faktiskt. Skulle nog hellre köpa Huawei Mate 10 pro om jag nu ska lägga så mycket pengar, men jag håller mig till budget lurar.
Citera
2018-03-15, 09:01
  #4
Medlem
elephantstones avatar
Jag äger en sedan igår och är supernöjd! Den är regionsfri och fungerar således med svenskt SIM-kort. För att kunna använda Google Assistant krävs det att telefonen är inställd på engelska som systemspråk, man kan dock ställa in svenskt tangentbord och ändra klockformatet till 24h istället för 12pm/12am. Squeeze-funktionen för att aktivera assistenten är ljuvlig och kameran är i världsklass.

Jag rekommenderar att du beställer från Clove.co.uk som för närvarande har rabatt.
Citera
2018-03-15, 15:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag äger en sedan igår och är supernöjd! Den är regionsfri och fungerar således med svenskt SIM-kort. För att kunna använda Google Assistant krävs det att telefonen är inställd på engelska som systemspråk, man kan dock ställa in svenskt tangentbord och ändra klockformatet till 24h istället för 12pm/12am. Squeeze-funktionen för att aktivera assistenten är ljuvlig och kameran är i världsklass.

Jag rekommenderar att du beställer från Clove.co.uk som för närvarande har rabatt.

Hur mycket fick du betala?

Var det extra kostnader?
Citera
2018-03-15, 18:46
  #6
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-Victor11
Hur mycket fick du betala?

Var det extra kostnader?

7400 kr ungefär, inga extra kostnader. Levereras smidigt med DHL och tog drygt tre dagar.

Blev tipsad om Clove på Swedroids forum och mailade dem bara för att stämma av innan jag lade min beställning. De förklarade att de skickar telefoner till Sverige varje vecka och då kände jag mig tillräckligt övertygad.

Jag har även beställt ett skal: https://www.phonelife.se/pixel-2/hig...-pixel-2-black som jag hoppas är bra!
Citera
2018-03-20, 21:28
  #7
Medlem
Själv köpte jag en Pixel 1 (2016), också bra kamera, finns billigt på webhallen och CDON bland annat!
Citera
2018-03-23, 15:56
  #8
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Själv köpte jag en Pixel 1 (2016), också bra kamera, finns billigt på webhallen och CDON bland annat!

Med tanke på priset förstår jag om du är nöjd! Kommer den också få uppdateringar under tre års tid?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback