Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-14, 22:35
  #1
Medlem
Jag har den senaste tiden haft drömmar om mitt ex, tänkt på hur han mår och vad han gör nuförtiden. Min första kärlek och jag hans.

Vi bröt kontakten för två år sedan efter vi hade ett stort bråk, det värsta jag varit med om, sedan den dagen har jag aldrig träffat på honom igen. Vi hade inget bra avslut.

Han hade gjort dumma saker tidigare i sitt liv, så han fick sitta i fängelse i ungefär ett och ett halv år. Nu har han varit ute i ett halvår och jag känner att jag saknar honom riktigt mycket.

Vi älskade verkligen varandra, tatuerade in varandras namn (dumt jag vet) men vi var så kära och gjorde allt för varandra.

Här står jag idag efter 2 år och saknar honom. Jag vill inte ha tillbaka honom tror jag, utan mer ha kontakt med honom.

Jag skrev till honom igår på natten och då säger han att det är ingen idé att vi har kontakt då vi båda har gått vidare med våra liv och att han lovat min familj att vi inte ska ha kontakt och det är ett löfte han vill hålla.
- Jag skriver då att jag vet att det aldrig kommer bli vi igen men att jag inte vill vara hans fiende, att han var min kille en gång i tiden.
Då säger han att han uppskattar det men att han träffar en tjej just nu och vill ej förstöra något genom att vi ska skriva till varandra samt att han har ett löfte att hålla.

Jag avslutar då konversationen utan att vara för ”på” och önskar honom ett lyckligt liv. Han läser mitt meddelande och efter 20 min svarar han mig med en tummen upp smiley (?)

Jag vet att han har lagt fram alla kort på borden men samtidigt vet jag att man som människa känner och det vet jag att han gör, om inte nu så kanske längre fram i tiden och ångrar sig.
Jag vet att jag borde släppa taget men jag vill inte. Han är inte tillsammans med denna tjejen och därför känner jag att jag inte kan ge upp hoppet nu.

Ni behöver inte skriva hur dum jag är för det vet jag redan. Det ni kan hjälpa mig med är att hitta ett sätt att återuppväcka hans intresse, vad jag framförallt bör göra och säga.

Minnena finns alltid kvar och jag tror inte man kan glömma en människa som man kände så mycket för, jag vill att han ska minnas det vi hade och sakna mig. Iallafall ge det ett försök.

Bomba med tips och egna erfarenheter!

Mvh
Citera
2018-03-14, 22:43
  #2
Medlem
"Jag vill inte ha tillbaka honom tror jag, utan mer ha kontakt med honom."

"Det ni kan hjälpa mig med är att hitta ett sätt att återuppväcka hans intresse,"

Du det verkar ju ändå som att du vill ha tillbaka honom, eller varför ska du annars börja med detta som drar upp gamla sår?
Citera
2018-03-14, 22:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inventerad
"Jag vill inte ha tillbaka honom tror jag, utan mer ha kontakt med honom."

"Det ni kan hjälpa mig med är att hitta ett sätt att återuppväcka hans intresse,"

Du det verkar ju ändå som att du vill ha tillbaka honom, eller varför ska du annars börja med detta som drar upp gamla sår?

Du har rätt, jag vill antagligen ha honom tillbaka. Kan inte tänka klar just nu
Citera
2018-03-14, 22:47
  #4
Medlem
EddieGeins avatar
https://www.youtube.com/watch?v=JcPax19152Y

1:35

Lämna han ifred ditt själviska as!
Citera
2018-03-14, 22:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonobar
Du har rätt, jag vill antagligen ha honom tillbaka. Kan inte tänka klar just nu

Skärpt dig och gå vidare. Han har en relation. Sabba den inte. Var inte så egoistisk.
Citera
2018-03-14, 23:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Skärpt dig och gå vidare. Han har en relation. Sabba den inte. Var inte så egoistisk.

Hoppet finns fortfarande och dem är inte ett par, varför skulle jag vara egoistisk? Han har varit en del av mig tidigare och jag saknar honom. Vad är ditt problem?
Lär dig läsa och skriv inte i min tråd om du inte har något bra att komma med.
Citera
2018-03-14, 23:05
  #7
Medlem
hatuvaneffirehss avatar
Låter som ännu ett fall av Hybristophilia.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hybristophilia
Citera
2018-03-14, 23:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
https://www.youtube.com/watch?v=JcPax19152Y

1:35

Lämna han ifred ditt själviska as!

Jag vill inte ens titta på videon som du länkade, ”crazy girlfriend” mhhhmm... sure!
Citera
2018-03-14, 23:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatuvaneffirehs
Låter som ännu ett fall av Hybristophilia.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hybristophilia

Verkligen inte. Jag gjorde allt i min makt för att hjälpa honom bort ifrån gatorna.
Citera
2018-03-14, 23:18
  #10
Medlem
tihelos avatar
Tummen upp smileyn är ett slag i ansiktet. Tro mig. Det är deras sätt att säga att de inte kunde bry sig mindre. Gå vidare. Du kommer bara bli sårad.
Citera
2018-03-14, 23:27
  #11
Medlem
Skypieas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonobar
Jag har den senaste tiden haft drömmar om mitt ex, tänkt på hur han mår och vad han gör nuförtiden. Min första kärlek och jag hans.

Vi bröt kontakten för två år sedan efter vi hade ett stort bråk, det värsta jag varit med om, sedan den dagen har jag aldrig träffat på honom igen. Vi hade inget bra avslut.

Han hade gjort dumma saker tidigare i sitt liv, så han fick sitta i fängelse i ungefär ett och ett halv år. Nu har han varit ute i ett halvår och jag känner att jag saknar honom riktigt mycket.

Vi älskade verkligen varandra, tatuerade in varandras namn (dumt jag vet) men vi var så kära och gjorde allt för varandra.

Här står jag idag efter 2 år och saknar honom. Jag vill inte ha tillbaka honom tror jag, utan mer ha kontakt med honom.

Jag skrev till honom igår på natten och då säger han att det är ingen idé att vi har kontakt då vi båda har gått vidare med våra liv och att han lovat min familj att vi inte ska ha kontakt och det är ett löfte han vill hålla.
- Jag skriver då att jag vet att det aldrig kommer bli vi igen men att jag inte vill vara hans fiende, att han var min kille en gång i tiden.
Då säger han att han uppskattar det men att han träffar en tjej just nu och vill ej förstöra något genom att vi ska skriva till varandra samt att han har ett löfte att hålla.

Jag avslutar då konversationen utan att vara för ”på” och önskar honom ett lyckligt liv. Han läser mitt meddelande och efter 20 min svarar han mig med en tummen upp smiley (?)

Jag vet att han har lagt fram alla kort på borden men samtidigt vet jag att man som människa känner och det vet jag att han gör, om inte nu så kanske längre fram i tiden och ångrar sig.
Jag vet att jag borde släppa taget men jag vill inte. Han är inte tillsammans med denna tjejen och därför känner jag att jag inte kan ge upp hoppet nu.

Ni behöver inte skriva hur dum jag är för det vet jag redan. Det ni kan hjälpa mig med är att hitta ett sätt att återuppväcka hans intresse, vad jag framförallt bör göra och säga.

Minnena finns alltid kvar och jag tror inte man kan glömma en människa som man kände så mycket för, jag vill att han ska minnas det vi hade och sakna mig. Iallafall ge det ett försök.

Bomba med tips och egna erfarenheter!

Mvh

För min del låter det som att han inte är intresserad och har gått vidare. Om han har en annan tjej på gång blir det nog otroligt svårt att få honom intresserad, det låter inte som att han är intresserad utav dig. Om du vill ha honom tillbaka kan du skriva lite casual och känna av ifall han är mottaglig. Om du bara får korta svar och så vidare så är han nog distant och ointresserad.

Jag rekommenderar att glömma honom, låter som att han har gått vidare tyvärr.
Citera
2018-03-15, 00:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tihelo
Tummen upp smileyn är ett slag i ansiktet. Tro mig. Det är deras sätt att säga att de inte kunde bry sig mindre. Gå vidare. Du kommer bara bli sårad.

Tror du inte att det finns någon chans alls? Han kunde lika bra ignorerat mig. Han läste mitt meddelande och 20 minuter efter skickade han tummen upp smiley genom Facebook. Vill inte ge upp..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback