Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-10, 20:26
  #445
Medlem
[quote=Zeta2024|87429734]
Citat:
Ursprungligen postat av Tiarass
Hej.
Lånar tråden.

För några år sedan befann jag mig i ett ekonomi kaos, med spelberoende och smslån.
Jag släppte till slut allt och fick löneutmätning.
Detta är nu klart och min ekonomi är stabil igen. Och jag är klokare.

Idag fick jag ett brev från denna människa/företag att jag ska ha ett obetalt lån från 1000.com.
Det kan säkert stämma att jag lånade därifrån nån gång då. Och av erfarenhet vet jag att alla skulder inte släpps till kronofogden, utan kan dyka upp senare.

Men jag ska nu betala över 18000 inom 14 dagar.
Har mailat företaget om ev avbetalning samt bett om "bevis" på lånet.
Men har också kontaktat konsumentverket samt frågat jurist om råd. Inväntar svar.

Har ni här på flashback någon mer idé om vad jag kan göra?

Sånt här stressar mig nå jävulskt och jag blir destruktiv direkt med snabba lösningar osv.
Försöker hålla mig lugn men nu är det svårt.[/QUOTE


Jag har samma läge. Men kommer bestrida vilket jag också gjorde för tre år sen. Meddelanden utan belopp allt för att vilseleda. Dessutom inga svar på Mail. Hur har det gått för dig?


Hur går det för dig?
Citera
2024-04-10, 20:28
  #446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelamedmera
Hej,

Viktigt att du bestrider och håller en tät kontakt med KFM. Bra att du bad om ett bevis på själva lånet.
- Vilket av alla hans bolag gäller det?
- Om du har klickat och lånat ska du vid tiden också kunnat betala tillbaka, det skall ha stått i villkoren - om inte är hans fordran ogiltig.
- Adam Smith har i sin strategi delat upp det i två delar.
a) själva lånet som har hög ränta
b) service - som kan dyka upp ytterligare inom ramen för 10 års preskriptionstid.

Adam Smith är ökänd hos KFM. Säg till om du behöver någon att kontakta. Johan Frisk är en bra journalist som bevakar Adam Smith.

https://www.youtube.com/watch?v=rbkTiqeQbrw


Jag hinner inte skriva så mycket ikväll. Men jag tror jag skulle behöva kontakta någon..
Återkommer till dig om det är ok?
Citera
2024-04-14, 21:52
  #447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelamedmera
Hej,

Viktigt att du bestrider och håller en tät kontakt med KFM. Bra att du bad om ett bevis på själva lånet.
- Vilket av alla hans bolag gäller det?
- Om du har klickat och lånat ska du vid tiden också kunnat betala tillbaka, det skall ha stått i villkoren - om inte är hans fordran ogiltig.
- Adam Smith har i sin strategi delat upp det i två delar.
a) själva lånet som har hög ränta
b) service - som kan dyka upp ytterligare inom ramen för 10 års preskriptionstid.

Adam Smith är ökänd hos KFM. Säg till om du behöver någon att kontakta. Johan Frisk är en bra journalist som bevakar Adam Smith.

https://www.youtube.com/watch?v=rbkTiqeQbrw


Hej igen.
Har du någon mer som jag kan kontakta?
Har mailat Johan Frisk utan återkoppling.
Citera
2024-04-14, 22:02
  #448
Medlem
Skulle göra en betalning i veckan, och nordea godkänner inte bankgiro numret.
Jag mailar han och frågar vad som hänt.
Får detta som svar



"Tidigare har ett bankgironummer anslutet till bokföringstjänsten Bokio använts, men då deras tjänst med bankgiro avslutades nyligen så ska betalningar hädanefter ske till Nordnet: 91014382213. Som referens bör ditt personnummer anges.



Med vänlig hälsning


Adam Smith"

Är det inte lite konstigt att han inte hör av sig att det är ändrat?
Samt så var jag 10 dagar sen med fakturan och har inte fått någon påminnelse från honom.
Jag vet att det är galet å betala, men jag har ingen ork att bestrida. Ej heller någon kunskap.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback