Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-14, 21:06
  #1
Medlem
Har tränat nu i 4 månader och har fått en bra rutin och gjort ett schema som jag kan följa.
Nu börjar det närma sig att ta nästa steg, ändra kosten.
Jag tänkte att börja göra små juseteringar åt det bättre hållet.
Mitt mål med detta är att bli av med onödigt fett jag har på kroppen, är långt ifrån tjock men jag har lite mage.
Jag skulle behöva lite tips på vad man ska hålla sig borta från och vad som kan tänkas vara en bra frukost samt måltid.
Frukosten brukar bestå av 2 mackor med skinka,2ägg,en bägare med naturell kvarg och frysta blåbär med nötmusli.

Sen äter jag två middagar, en på dagen kl 13:00 sen en måltid efter träningen på kvällen, det brukar var det vanliga, kött,fisk,fågel som gryta eller med sås och ris/potatis/pasta.

Det jag vet är att ma ska slutat med sötsaker, som godis och läsk och chips.
Citera
2018-03-14, 21:11
  #2
Medlem
lyxmikros avatar
de ä svårt att sluta helt med socker, godis å läsk. de flesta ja känner som styrketränar sen månge år tillbake har en dag i veckan som de får lov å käke sånt. hellre disciplinerad då å då än att säge att man aldrig mer ska äte sötsaker å sedan fuska
Citera
2018-03-14, 21:18
  #3
Medlem
jpettersson1991s avatar
Finns väl inget du måste utesluta, att du minimerat det uppenbara skräpet är ju en bra början. Kosten är högst individuell och du får hitta det som passar dig och din vardag, även antal måltider. Du nämner inget om ditt totala kaloriintag, för att bli av med den extra fettmassan måste du ligga på ett underskott av kalorier, det är en fråga om mängd alltså. Försök äta näringsrikt och proteinrikt, följ ett bra träningsschema och hoppas du har genetiken till din fördel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback