Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-03-17, 18:27
  #97
Medlem
Folk som klagar på att det är dålig mat i "ett land" eller geografiskt område har i nio fall av tio bara erkänt att de är värdelösa på att hitta bra mat och/eller är snåla. Jag skulle nästan säga att det gränsar till låg intelligens, eller i vart fall helt obefintlig "street smartness".

Senast jag var i Italien fick jag in en rätt av kanske uppskattningsvis drygt ett 20-tal totalt sett som inte var minst helt okej. Någon mindre kräsen person än jag själv hade förmodligen tyckt att även den pastarätten var helt okej.

I Spanien brukar jag också få bra mat för det allra mesta(om man nu nödvändigtvis råkar vara i Playa del Ingles kan ett tips vara att försöka ta sig till områdena Maspalomas eller Meloneras där det ligger lite bättre hotell med gäster som i allmänhet ställer lite högre krav på maten, vilket i sin tur leder till att restaurangerna där håller bättre standard än i Playa del Ingles).

Varken Italien eller Spanien håller emellertid i allmänhet lika hög nivå på den lite mer nydanande matlagningen(några undantag finns) som Sverige och Danmark. Men det verkar ju vara på den nivån här att det knappt är värt att nämna.

Edit: Det gamla Östeuropa är i mångt och mycket undantaget från ställningstagandet ovan. Det är ju inte det som diskuteras här, men de flesta platser jag har besökt där har varit minst sagt "en utmaning" när det kommer till att hitta bra mat.
__________________
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2018-03-17 kl. 19:12.
Citera
2018-03-17, 19:21
  #98
Medlem
man får väl vad man betalar för , vad gick din restaurang nota på 12 euro ?
Citera
2018-03-18, 11:50
  #99
Medlem
gärningsmans avatar
Blev du träffad, tycker du på allvar att maten på GC är så god att du tog illa upp när folk kritiserar det du hittills trott är lyxmat i form av pommes med bea och en sur, torr biff som stekts så hårt för att undvika smaken av förrutnelse?

Jag har blivit serverad mat av 15 kökschefer med Michelin-stjärnor så jag har ätit en del vad folk anser är fin mat. Och jag har besökt restaurangerna med högst betyg på turistorterna och det har varit skit (okej, skit är väl att ta i men många förorts-pizzerior serverar bättre mat).



Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Mitt först tips är att ha koll på sin personliga hygien, tvätta händerna efter toabesök och även låta bli att ha fingrar i munnen. Så slipper du bli "sjuk av maten".
Sen verkar du jaga det billigast som går att få tag på, såklart du får sämre mat då, men om du är så snål, hur har du råd att åka på semester, kanske bäst du blir hemma i Svedala och kan köpa billiga rester från den lokala pizzan.
Citera
2018-03-20, 11:13
  #100
Medlem
Håller med om maten på fuerteventura i stora drag är rätt dålig, de flesta försöker locka brittiska och tyska turister.

Finns däremot en lokal kedja som heter Dulce de leche som säljer fikabröd, smörgåsar, grillad kyckling och pommes. Det är ingen lyxmat, men det är bra mycket bättre kvalité än på motsvarande ställe som ägs av britter eller liknande. Och för hälften av pengarna.
Citera
2018-03-20, 20:48
  #101
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Blev du träffad, tycker du på allvar att maten på GC är så god att du tog illa upp när folk kritiserar det du hittills trott är lyxmat i form av pommes med bea och en sur, torr biff som stekts så hårt för att undvika smaken av förrutnelse?

Jag har blivit serverad mat av 15 kökschefer med Michelin-stjärnor så jag har ätit en del vad folk anser är fin mat. Och jag har besökt restaurangerna med högst betyg på turistorterna och det har varit skit (okej, skit är väl att ta i men många förorts-pizzerior serverar bättre mat).
Hej.
Tyvärr så har jag inget åsikt om maten på GC då jag aldrig varit på deras Michelin med stjärnor restauranger där du diskat.
Citera
  • 8
  • 9
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2925691

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback