Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-30, 00:03
  #13
Medlem
Sebastianos avatar
Vad för pris får man vid sälj av 100 eller 500g cubensis? Lönar det sig o köra growboxes o sölja av?
Citera
2018-07-30, 01:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Vad för pris får man vid sälj av 100 eller 500g cubensis? Lönar det sig o köra growboxes o sölja av?

60-80 kr/gram skulle jag gissa på.
Citera
2018-07-31, 00:21
  #15
Medlem
EmilSladdertasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvamPirat
Vet att det finns en marknad för cubensis. Har kollat intresset för toppisar på annat håll men folk verkar inte så intresserade. Varför inte? Toppisar är ju egentligen mer potenta än cubensis.

Personligen eftersom jag vet var jag kan hitta dem och har tiden på hösten till att plocka dem så kan jag ju plocka på mig ett lager. Men folk verkar ändå nästan uteslutande bara vara intresserade av cubensis. Hur ser folket här på FB angående att köpa toppisar?

Är det värt pengarna?

Toppisar är väl till och med mer potent per gram än de flesta andra psilocyba svampar (wiki.magiskamolekyler.org).

Toppisar säljs nog inte på grund av att då måste man ut i naturen där utanför och gå runt och plocka i marken i flera timmar på sensommaren/hösten. Men cubensis går att odla året runt och man får större volymer, hemma i tryggheten där ingen ser vad man pysslar med. Det finns liksom ingen anledning att utföra det extra arbetet med toppisarna. Det är roligare att äta dem själv än att sälja dem.. et.c. et.c. et.c.

Köpa toppisar är typ som att köpa vild-blåbär som folk gått i skogen för att plocka. Varför inte? Det är väl nice. Jag hade nog inte direkt sökt mig efter toppisar, för jag förväntar mig inte att folk säljer dem. De gånger jag ätit dem har jag antingen plockat dem själv eller blivit given dem, gratis.
__________________
Senast redigerad av EmilSladdertask 2018-07-31 kl. 00:27.
Citera
2018-07-31, 22:35
  #16
Medlem
Stressoraklets avatar
Brukar plocka toppisar men att sälja dem känns främmande. Däremot har jag bytt 200-250st mot 4 lappar syra vid något tillfälle. Kändes som en fair deal.
Citera
2018-11-27, 00:23
  #17
Medlem
kaffeargotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Brukar plocka toppisar men att sälja dem känns främmande. Däremot har jag bytt 200-250st mot 4 lappar syra vid något tillfälle. Kändes som en fair deal.

Jag brukar också byta svamp mot lappar, man vet aldrig vad man får så man förlorar inte mycket om man odlar dem ändå.

Men Jag tror många är osäkra att de plockat rätt svamp om man inte känner killen eller så också, det är lite osäkert alltid med sådana här droger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback