Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-14, 23:53
  #37
Medlem
En polare sålde ungefär det du beskriver nyligen. Ca 400 CD:s med amerikansk och svensk hiphop och lite r'n'b. Stora artister och inga rariteter. Han fick en spänn styck på Record Hunter i Vasastan.
Citera
2018-03-15, 02:26
  #38
Medlem
Geomeisters avatar
Jag ville bli av med cirka 20-30 CD i min samling. Allt i bra skick, en del i nära perfekt skick. Jag mailade några bilder till en butik och fick svaret att ingen av skivorna var av intresse. Vet inte om jag sålt dom för en krona styck, men inte ens det vill dom alltså betala.

Jag köper själv CD idag för b.la. musiken som det påpekades om i tråden. Varför?


Jag är tveksam till hur stor branschen för CD egentligen är idag, men SÅ liten är den inte. Att CDn är totalt död är en myt som slängs fram av folk som inte varit i skivbutik sedan år 1999 och/eller inte har något genuint intresse för musik.

Har du tur köper dom dina skivor för 1-5 kronor styck. Kanske 20 kronor för något som har ett större värde. Spontant skulle jag råda dig till att ha kvar skivorna i källaren ett tag till. Lägre värde än idag lär CD-skivor inte få. Nu är det kaos när folk rent av slänger hela samlingar... Något dom kan komma att ångra senare. Jag tror inte en random Bob Dylan-skiva plötsligt kommer vara värd 300 kronor igen, men mer än 1 krona lär du lätt kunna få i framtiden... Men vad vet jag?
Citera
2018-03-16, 15:33
  #39
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Visst, men vad är en förstautgåva av en CD med någon som dog 1982? Jagar någon verkligen en speciell utgivning av Blood On The Tracks på CD?

Strunt samma. Slänger skiten i grannens kompost.

Mfsl utgåvan och alla, tror nog skivor är mer värt än trasiga hörlurar iaf som råkat spela upp chockhög volymnivå av reklam eller nyhetsartiklar iaf.
Citera
2018-03-16, 15:44
  #40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Mfsl utgåvan och alla, tror nog skivor är mer värt än trasiga hörlurar iaf som råkat spela upp chockhög volymnivå av reklam eller nyhetsartiklar iaf.

Förstår inte riktigt vad du vill säga?
Citera
2018-03-16, 16:01
  #41
Medlem
Dofternas avatar
1300 kronor blev det. Blir en kopp stockholmskaffe för pengarna.
Citera
2018-03-16, 19:15
  #42
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Förstår inte riktigt vad du vill säga?

Jag syftade på Mobile fidelity soundlab utgåvor av Dylans skivor, fattar inte varför han attackeras här, inte är han Sisquo ...
Syftar sen bara på att lyssna med telefon och en annan app än ex spotify börjar spela upp ljud man inte valt att spelas upp frivilligt
Citera
2018-03-16, 20:56
  #43
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
1300 kronor blev det. Blir en kopp stockholmskaffe för pengarna.
Not bad

BTW, det låter som 1300 SEK är så lite så det inte betyder så mycket för dig?

Om du delar upp detta i 26 poster kan du göra lika många utsatta rumäner glada.

Man kan faktiskt tänka sig att om 1300 SEK är småbagis kanske du kan tänka dig att göra om samma sak, fast med lönen varje månadsslut.

Du skulle med andra ord göra 26 rumäner lyckliga varje månad

Vad sägs om det...
Citera
2018-03-16, 21:30
  #44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Not bad

BTW, det låter som 1300 SEK är så lite så det inte betyder så mycket för dig?

Om du delar upp detta i 26 poster kan du göra lika många utsatta rumäner glada.

Man kan faktiskt tänka sig att om 1300 SEK är småbagis kanske du kan tänka dig att göra om samma sak, fast med lönen varje månadsslut.

Du skulle med andra ord göra 26 rumäner lyckliga varje månad

Vad sägs om det...

Dels har det ingenting med tråden att göra, dels så är jag inte allt för intresserad av att rädda rumäner.
Min rumänske tenniskompis säger tom att landet är genomkorrumperat och knappt värt att rädda som det ser ut nu. Nu är de iofs stenrika dollarmiljonärer och inga typiska rumäner, men jag litar på deras ord.

Är helt nöjd med slantarna. Generellt var det 1-2 kronor styck. Men det fanns några guldkorn som drog upp priset.
Citera
2018-03-17, 14:35
  #45
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är helt nöjd med slantarna. Generellt var det 1-2 kronor styck. Men det fanns några guldkorn som drog upp priset.
Ok, för vad och varför fick du så mycket mer, om man får fråga?
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
vad sägs om att hålla dina sympatier för bedragare och parasiter borta från musikforumet?
Aha, du var sjuk dagen magistern lärde ut sarkasm, antar jag
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback