Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-14, 12:37
  #1
Medlem
Jag tittade på mobilen som vanligt innan jag skulle ut och jag stängde av wifi och satte på mobildata som man gör. När jag sen kom hem igen så satte jag på Wifi på mobilen igen och den vill inte ansluta. Jag tog bort wifin och försökte ansluta igen och det gick inte, WPS gick inte, stänga av och på igen går inte, starta om fungerar inte, Att återvända till fabriksversionen fungerar inte. Nu när jag väl har gått till fabriksversionen så kan jag inte komma åt telefonen eftersom den är fast i "Kontrollerar info..." stadiet. Innan jag gjorde det var jag på STC och testade deras wifi och det kopplade hur lätt som helst.
Kan någon lista ut vad som är fel?

Jag har en Huawei Honor 8.
Citera
2018-03-14, 13:14
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggyus
Jag tittade på mobilen som vanligt innan jag skulle ut och jag stängde av wifi och satte på mobildata som man gör. När jag sen kom hem igen så satte jag på Wifi på mobilen igen och den vill inte ansluta. Jag tog bort wifin och försökte ansluta igen och det gick inte, WPS gick inte, stänga av och på igen går inte, starta om fungerar inte, Att återvända till fabriksversionen fungerar inte. Nu när jag väl har gått till fabriksversionen så kan jag inte komma åt telefonen eftersom den är fast i "Kontrollerar info..." stadiet. Innan jag gjorde det var jag på STC och testade deras wifi och det kopplade hur lätt som helst.
Kan någon lista ut vad som är fel?

Jag har en Huawei Honor 8.
Har du testat att starta om din wifi router ?
Rekommenderar att du inte använder WPS och stänger av det i routern det är ett säkerhetshål. Använd ett säkert lösenord istället typ "RävenRaskar#\/#Isen7987"
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-14 kl. 13:17.
Citera
2018-03-14, 13:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggyus
Kan någon lista ut vad som är fel?
Har du Bahnhof som operatör? - De tycks ha allvarliga störningar just nu...
Citera
2018-03-14, 14:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Har du Bahnhof som operatör? - De tycks ha allvarliga störningar just nu...

Det fanns tidigare driftstörningar för många med olika operatörer, omstart av modem bör lösa detta.
Citera
2018-03-14, 15:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nexiontech
Det fanns tidigare driftstörningar för många med olika operatörer, omstart av modem bör lösa detta.
Hur gör jag det? Jag installerade den inte själv. Testade att trycka på av och på knappen men det lyser ändå och inget verkar hända. (har fiber förresten)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback